اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر معاون روحانی درباره طرح شهرداری تهران



اخبار,اخباراجتماعی,شهیندخت مولاوردی

 

اخبار  اجتماعی - نظر معاون روحانی درباره طرح شهرداری تهران

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: وقتی در جمعی زنان را از مردان جدا می‌کنند، اسم آنرا چه می‌گذارند؟ این تفکیک جنسیتی نیست؟ در این خصوص با معاون امور اجتماعی وزیر کشور صحبت کردیم و وی اظهار می‌کند که این کار شهرداری به دلیل ابلاغیه وزارت کشور در سالهای پیش بوده است و مربوط به مصوبه صیانت از حقوق می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی در حاشیه نشست شورای اجتماعی که با حضور وزیر کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: براساس این موضوع قرار شد معاون امور اجتماعی بررسی کنند که اگر این مصوبه مربوط به سه سال گذشته است، چرا اکنون اجرا می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در رابطه با اقدام شهرداری مبنی بر جداسازی محل کار زنان گفت: امروز یا فردا موضع رسمی خود را در رابطه با مصوبه شهرداری تهران اعلام می‌کنیم.

مولاوردی در رابطه با حضور بانوان در عرصه مدیریتی در دولت گفت: می‌توان به حضور بانوان در مدیریت میانی در دولت جدید نمره قبولی داد ولی در مدیریت در سطح عالی اهداف ما هنوز محقق نشده است.

وی افزود: در رابطه با حقوق ملت قدم‌های درستی برداشته شده هرچند اتفاقات ملموسی را در این خصوص ندیدیم.

معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان با اشاره به کودکان کار و مهاجر اظهار کرد:‌ از نظر ستادی وظیفه اجرایی در این خصوص نداریم.

وی در پایان در رابطه با ساماندهی معتادین به ویژه زنان معتاد گفت: در رابطه با حمایت پایدار و بازگشت زنان به چرخه زندگی اعلام آمادگی می‌کنیم.
 اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی شهرداری تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به اصولگرایان تبریک می گویم که پس از پیروزی روحانی متوجه اصولگرا بودن او شدند/گزینه‌های تازه اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حسین مرعشی: به اصولگرایان تبریک می گویم که پس از پیروزی روحانی متوجه اصولگرا بودن او شدند

روزنامه شرق در گفت و گویی با حسین مرعشی نوشت:

*دوستان اصولگرای ما که در انتخابات نتوانستند رای بیاورند تلقی‌شان این است که باید آقای روحانی را به نفع خودشان مصادره کنند. گاهی می‌گویند روحانی اصولگراست. گاهی می‌گویند که هاشمی و خاتمی رای نداشتند. من اینکه بعد از پیروزی آقای روحانی دوستان اصولگرای ما متوجه اصولگرابودن آقای روحانی شده‌اند را به این دوستان تبریک می‌گویم.

 

این در واقع همان چیزی است که ما می‌خواستیم تحت عنوان دولت وحدت ملی شکل بگیرد. خیلی خوب است که دوستان اصولگرا هم الان دارند از نتیجه انتخابات استقبال می‌کنند. ما هم از استقبال آنها استقبال می‌کنیم.

 

*اصولگرا چرا فقط در انتخابات‌هایی پیروز می‌شوند که در آن اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شده باشند؟ آنها هم مثل آقای روحانی بگویید که اگر چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد؛ چرخ اقتصاد هم باید بچرخد؛ اصولگرایان چرا از روش و منش آقای روحانی درس نمی‌گیرند؟ ما اصلاح‌طلب‌ها می‌پذیریم که آقای روحانی فراجناحی است و اصولگرا هم هست کمااینکه ما او را اصلاح‌طلب هم می‌دانیم. خب اصولگراها هم حالا بیایند کمک کنند به تحقق اهداف روحانی.

 

* بلوغ نیروهای سیاسی در انتخابات 92  را در این می‌بینیم که آقای خاتمی اصلاح‌طلب از معاون اصلاح‌طلب خودش (آقای عارف) می‌خواهد که به نفع یک میانه‌رو (آقای روحانی) کناره‌گیری کند. باید با همان شعار زیبای آقای روحانی یعنی تدبیر و امید پیش برویم. در مسیر پیش‌رو هم نیاز به ازخودگذشتگی داریم.

 

هم کسانی که در معرض همکاری با دولت هستند و هم کسانی که در بیرون از دولت می‌خواهند به دولت کمک کنند، باید ازخودگذشتگی و حفظ این جبهه متحد خردگرایی را سرلوحه کار خود قرار دهند. ما از آقای روحانی، هاشمی و خاتمی انتظارمان فقط حفظ این جبهه است و اصلا فرصت خطا نداریم.

 

 

گزینه‌های تازه اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران

این روزها که اختلاف بین دو فهرست اصولگرایانی که به شورای شهر چهارم راه یافته‌اند، زیاد است و امکان توافق ندارند، اصلاح‌طلبان با اکثریت نسبی که کسب کرده‌اند، مشغول رایزنی و طرح پیشنهاد برای شهردار تهران هستند و نام‌های تازه‌ای میان آنان رد و بدل می‌شود.

پیش از این نام محسن هاشمی، معصومه ابتکار و محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران برده شده بود و اکنون نام‌های تازه‌ای از زبان بعضی از اصلاح‌طلبان به گوش می‌رسد.

 

یک منبع موثق به بهار می‌گوید: این روزها اسم‌های مختلفی به اعضای منتخب شورای چهارم، برای شهرداری تهران پیشنهاد می‌شود.

او اضافه می‌کند: جدی‌ترین گزینه‌هایی که پیشنهاد شده و اعضای شورای شهر درباره‌شان مطالعه و بررسی خواهند کرد، حبیب‌الله بی‌طرف وزیر موفق نیروی دوره اصلاحات است.

وی همچنین از سیدمحمد بهشتی که یکی از چهره‌های خوشنام فرهنگی کشور است و در زمینه شهرسازی و معماری و به‌خصوص زیبا‌سازی تخصص دارد، نام برد.

 

این منبع همچنین از مرتضی حاجی وزیر آموزش‌وپرورش دوره اصلاحات که در دوره شهرداری کرباسچی در شهرداری فعالیت داشته است، به عنوان گزینه دیگر نام برد.

محمد ستاری‌فر رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دوره اصلاحات و از چهره‌های برجسته اقتصادی دولت اصلاحات گزینه دیگری است که نامش به عنوان شهردار پیشنهادی برده می‌شود.

اردکانیان و نوذرپور نیز از گزینه‌های دیگری هستند که برای تصدی پست شهرداری تهران پیشنهاد شده است. این منبع می‌افزاید: در کنار این اسامی همچنان محسن هاشمی و معصومه ابتکار به عنوان دو گزینه جدی مطرح هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان، رای کافی برای تصدی پست شهرداری را در اختیار دارند، گفت: شانس اصلاح‌طلبان برای تعیین شهردار از سه طیف دیگر شورا بیشتر است و با برنامه‌ریزی‌هایی که شده است، به احتمال زیاد گزینه اصلاح‌طلبان شهردار خواهد شد.

 

تعامل با دولت

احمد مسجدجامعی سرفهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران نیز درباره شهردار آینده تهران اظهار داشته است، شورا باید بازتاب همه گروه‌های اجتماعی باشد زیرا حوزه عمل این نهاد، شورای اجتماعی است؛ بنابراین نباید این حوزه را سیاسی کرد. وی با بیان این‌که انتصابی کردن یک جریان انتخابی بازگشت به عقب است، گفت: جریان‌های انتخابی را نباید انتصابی کرد و مشکلاتی که از عدم برگزاری سومین انتخابات شورایاران به وجود آمد، شهر را با این موضوع درگیر کرد.

 

شهر را باید در نسبت با انسان و شهروند تعریف کنیم. شهر مجموعه‌ای از پلاک، خانه و کوچه و خیابان‌ها نیست بلکه به ملاک‌های انسانی، عواطف، احساس و نیازهای شهروندان قابل تعریف است و باید در مدیریت جدید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. وی با بیان این‌که تهران شهر با هویتی است، گفت: تاریخ تهران، جغرافیا، نخبگان و دانشمندان، شورای شهر را بر آن می‌دارد تا با اجماع نسبی درباره انتخاب شهردار تهران تصمیم‌گیری کنیم.

 

چندی پیش محسن سرخو منتخب مردم تهران در چهارمین دوره شورای شهر نیز اظهار کرده بود که تعامل با دولت مهم‌ترین فاکتور شهردار آینده تهران باشد. به گفته سرخو آنچه اهمیت دارد انتخاب شخصی است که ضعف‌های شهرداران گذشته را نداشته باشد زیرا در 12سال گذشته به دلیل عدم تعامل خوب شهرداران تهران با هیات دولت استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر نبوده است و مردم تهران از این امکانات محروم بوده‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که هزینه اداره شهر تهران توسط مردم آن تامین می‌شود تاکید کرد: استفاده از امکانات شهرسازی، محیط‌زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها برای توسعه شهر تهران و رفاه شهروندان باید در دور آینده مدیریت شهری عملیاتی شود.

 

درعین‌حال صادق زیباکلام تحلیل‌گر مسائل سیاسی نیز با تاکید بر ضرورت «سلامت و پاک‌دستی افراد» ی که به عنوان شهردار آینده تهران انتخاب می‌شوند به محسن هاشمی اشاره کرده بود. او اظهار کرد که «هاشمی در مدیریت مترو نشان داد که خطی و جناحی کار نمی‌کند» 

بعضی گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب وی به عنوان شهردار تهران را یادآور شد و ابراز عقیده کرد: آن بخش از اصولگرایان که به دنبال پیشرفت، کارآمدی، پاسخگویی و مدیری غیرخطی هستند از شهردار شدن محسن هاشمی دفاع می‌کنند، ولی بعضی از اصولگرایان که نگاهشان خطی و جناحی است به جای این‌که به دنبال مدیری کارآمد باشند به دنبال مدیری هستند که به مواضع سیاسی‌شان نزدیک‌تر است. زیبا کلام پیش‌بینی کرد که «محسن هاشمی به صورت ناپلئونی در شورای شهر رای بیاورد و شهردار تهران شود. 

 

در مقابل محسن هاشمی نیز در واکنش به گمانه‌زنی‌هایی که او را شهردار آینده تهران می‌دانند، گفته که شهردار شدنم بستگی به نظر شورا دارد. محسن هاشمی توضیح می‌دهد: شهردار آینده تهران باید به مسائلی مانند حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر که بهترین نوع آن مترو است، بیش از گذشته توجه کند.

 

محسن هاشمی درباره برنامه‌هایش در صورت شهردار شدن گفته است، شناسایی شاخص‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای اولویت‌بندی مسائل شهری مهم است. از نگاه محسن هاشمی اولویت‌های شهر تهران عبارتند از: ترافیک، بیکاری، حاکم نبودن قانون، فقر، کمبود مسکن، امنیت اجتماعی، مدیریت ناکارآمد، آلودگی زیست‌محیطی، آلودگی صدا، فقدان امکانات بهداشتی و سلامت. 

 

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز درباره شهردار آینده تهران معتقد است: منتخبان شورای شهر تهران در انتخاب شهردار به نصف به علاوه یک اعضا قناعت نکنند و با اجماع خود فردی را انتخاب کنند که در زمینه عمرانی دارای تجربه کافی باشد. ضمن این‌که هر دو جناح سیاسی باید روی معیار تجربه موفق برای انتخاب شهردار تهران به توافق برسند. شهردار پیشین تهران در پایان بر انتخاب فردی با تجربه عمرانی و آشنا به مسائل حمل‌ونقل و ترافیک شهری به عنوان شهردار تهران تاکید کرد. 

 

مرتضی حاجی وزیر آموزش‌وپرورش دولت هشتم هم معتقد است: شهردار تهران باید مدیری آشنا به مسائل محیط‌زیست، حمل‌ونقل و ترافیک شهری باشد. کارنامه افراد مطرح شده برای تصدی پست شهرداری تهران باید به صورت همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد و فردی با سوابق عمرانی و آشنا به مسائل محیط‌زیست و مسائل اجتماعی به عنوان شهردار تهران برگزیده شود. دو طرح برای شهر تهران تعریف شده و اولویت شهرداری تهران با کسی است که توانایی اجرای آن‌ها را داشته باشد.

خبرآنلاین/روزنامه بهار