اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر مشایی، خاوری، هاشمی و سهراب سپهری درباره مسیر احمدی نژاد



اخبار,اخبار سیاسی,احمدی نژاد

 
 اخبار سیاسی - طنز/ نظر مشایی، خاوری، هاشمی و سهراب سپهری درباره مسیر احمدی نژاد

جهرمی گفته فعالیت دولت قبل مانند فردی بود که برای رفتن به مشهد قطار تبریز را سوار شده باشد. تاریکخانه نظر برخی فعالان سیاسی دیگر را در این خصوص جویا شده.

علی مطهری: از اولش هم گفتم مسیرش مشهد نیست. الکی مشهد مشهد می‌کرد اما دلش با هاوایی بود.

محمد باقر قالیباف: قصد شهر ما را داشت یره؟ ما می‌گذاشتیم بیاد؟ چی فکر کرده شما اون کلاهش را برعکس گذاشته بود. معلوم نبود داره میا یا داره مره !

حداد عادل: ایشان قطار لوکس سریع السیر گرفته بود برای بهشت اما متاسفانه مقصدش را تغییر داد به نقاط گرمسیری

اسفندیار رحیم‌مشایی: ما را که فرستاد نیویورک محمود. قول مشهد داده بود‌ها اما برد نیویورک. تو دیگه کی هستی محمود

خاوری: می‌خواست برود مشهد دیدیم مسیرش به ما نمی‌خورد. بلیت گرفتیم برای کانادا

رفسنجانی: ما از اولش هم اعلام کردیم که مشهد یا هرجا دلش می‌خواهد برود. فقط کرمان نیاید ما حساسیت داریم.

صفار هرندی: بهش گفتم اوستا این قطار میره تبریز‌ها گفت نچ میره مشهد. گفتم برادر من نوشته میره تبریز. گفت برو استعفاتو بده و از قطار پیاده شو.

جوانفکر: بهش گفتم یک قطار برای این همه همراه کمه گوش نداد. جا کم آورد خیلی‌ها سرپایی آمدن مشهد. دیگه آمار دستش اومد. نیویورک صندلی به تعداد بود

رحیمی: دل گنده بود خیلی. بهش گفتم رسیدیم مشهد پاشو پیاده بشیم. گفت بشین زوده. ازش پرسیدم پس کدوم ایستگاه باید پیاده بشیم ؟ زیر چشمی نگاهم کرد و جواب داد سوار نشدیم که پیاده بشیم. کی تا حالا تو این کشور سوار چیزی شده که پیاده شه که ما دومیش باشیم ؟ پیاده‌اش کردند نامردا والا پیاده بشو نبود. سواری را دوست داشت.

سهراب سپهری: من قطاری دیدم که سیاست می‌برد و چه خالی می‌رفت.

هاشمی ثمره: از بس به ترن علاقه داشت، گفت ترن وحشت بسازیم. گفتیم زشته برادر گفت مونوریل بزنین پس. هم هواییه هم چون ما ساختیمش وحشتناکه. دید فراخی داشت به مسائل

سعید لو: وقتی سوار می‌شد همه پیاده می‌شدن. وقتی پیاده می‌شد همه سوار می‌شدن. کرامات عجیبی داشت. تو سازمان ملل یادتونه...؟

دانشجو: یک بار بهم گفت می‌دونستی هشتصد و 35 نفر سوار این قطار شده‌اند؟ گفتم این قطار این تعداد ظرفیت نداره‌ها. گفت آمار من درسته یا تو؟ گفتم البته شما. از بس قاطع بود تو حرفاش اگر می‌گفتم نه پیاده‌ام می‌کرد.

صادق محصولی: همه بهش می‌گفتن محمود جان. این سوار و پیاده شدن‌هات کلی هزینه داره‌ها. دست می‌گذاشت رو شانه‌ام و می‌گفت صادق هست. خیلی با من ندار بود. همسفر بود.
اخبارسیاسی - اعتماد
 


ویدیو مرتبط :
از ثبت نام هاشمی تا بالا بردن دست مشایی توسط احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه خاتمی با رهبر ایران به لطف هاشمی تغییرات مثبتی داشته/کاندیداتوری مشایی مساویست با پایان زندگی سیاسی احمدی نژاد؟



انتخابات ریاست جمهوری ایران,اخبار انتخابات ریاست جمهوری,اخبار امروز

گزارش ویژه المانیتور در مورد انتخابات ریاست جمهوری امسال

رابطه خاتمی با رهبر ایران به لطف هاشمی تغییرات مثبتی داشته/ هاشمی به خاتمی گفت که در انتخابات شرکت کند/ کاندیداتوری مشایی مساویست با پایان زندگی سیاسی احمدی نژاد؟ / دشمنان قدیمی احمدی نژاد متحدان بالقوه او

مشایی سیاستمداری جنجالی است که به نظر می اید در مرکز مناقشه و اختلاف رئیس جمهور و اصولگرایان است. او متهم به اظهارات نادرست در مورد دین است چراکه ادعا کرده است در ارتباط مستقیم با امام زمان است. او همچنین زمانی که گفت ایرانی ها دوست تمام مردم جهان حتی اسرائیلی ها هستند مورد انتقاد قرار گرفت.

 انتخاب : المانیتور در گزاشی تحت عنوان "احمدی نژاد به دنبال میراث ایران" نوشت: خیابان های تهران این روزها بیش از هر روز دیگری شلوع هستند. ایرانی ها تنها چندین روز تا عید نوروز فاصله دارند. هر زمانی که به پایتخت ایران می رویم، نشانه های جشن فرهنگی و 3 هزار ساله ی آنها شما را احاطه می کند.

حقیقتا، امسال سال جدیدی است. سالی که رئیس جمهور جدیدی انتخاب خواهد شد که جایگزین محمود احمدی نژاد می شود. اما مردم در اینجا ترجیح می دهند که اکنون در مورد انتخابات فکر نکنند.

به گفته ی علی اکبر، فردی که من او را در خیابان معروف ولی عضر در شمال تهران ملاقات کردم "زمان جشن فرا رسیده"

اکبر درحالیکه به همسرش خیره می شود و اطمینان می یابد که سخنانش درست است می گوید: چرا ما باید از الان نگران باشیم؟ هنوز سه ماه فصله داریم.

همسر او با تاکید بر گفته ی شوهرش می گوید: بله، هنوز سه ماه فاصله است.

بسیاری از ایرانی ها واکنشی مشابه عکس العمل اکبر دارند. با این حال، افراد دیگری هستند که مستقیما با انتخابات مرتبط هستند یا تحت تاثیر آن قرار می گیرند. این اشخاص از همین الان نگران هستند. من در اینجا از سیاستمداران سخن می گویم.

احمدی نژاد خودش با وجود این حقیقت که برای انتخاب شدن مجدد در انتخابات واجد شرایط نیست، اما نگران هست. او می خواهد دستیار نزدیکش اسفندیار رحیم مشایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود.

مشایی، مرکز مناقشه

مشایی سیاستمداری جنجالی است که به نظر می اید در مرکز مناقشه و اختلاف رئیس جمهور و اصولگرایان است. او متهم به اظهارات نادرست در مورد دین است چراکه ادعا کرده است در ارتباط با امام زمان است. او همچنین زمانی که گفت ایرانی ها دوست تمام مردم جهان حتی اسرائیلی ها هستند مورد انتقاد قرار گرفت.

به گفته ی منابع نزدیک به احمدی نژاد، این مهم است که مشایی راه رئیس جمهور را برود و در امتداد مسیر او حرکت کند. چراکه احمدی نژاد تنها نماینده خود نیست بلکه طیف هایی از ایرانی ها به او، بینش و سیاست هایش معتقد هستند. بسیاری از مخالفان احمدی نژاد بر این باورند که چنین اقدامی به معنای پایان زندگی سیاسی اوست.

خاتمی کاندیدا می شود، بهتر شدن رابطه خاتمی با رهبری به لطف هاشمی

دشمنان قدیمی احمدی نژاد در انتخابات گذشته ممکن است به متحدان بالقوه او در نبردش با اصولگرایان تبدیل شوند. اصلاح طلبان باری دیگر به دنبال ریاست جمهوری هستند، اما این بار کاندیدای انها میرحسین موسوی یا مهدی کروبی نیست. به احتمال زیاد، محمد خاتمی رئیس جمهور سابق که اصلاح طلبان را گرد هم خواهد آورد، کاندیدای اصلاح طلبان خواهد بود.

المانیتور مدعی شد: رابطه ی خاتمی و رهبر عالی ایران به لطف ایت الله هاشمی رفسنجانی شاهد تغییرات مثبتی بوده است. توصیه هاشمی به خاتمی در سال گذشته برای شرکت در انتخابات مجلس باعث شد بخش هایی از ناراحتی ها از بین برود.

البته آیت الله خامنه ای (مقام معظم رهبری) هرگز با خاتمی ملاقات نکرده است اما سه تن از متحدان نزدیک خاتمی چندین روز پیش چنین اقدامی را انجام دادند.

چه افراد دیگری کاندیدا می شوند؟

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، کاندیداها از اردوگاه اصلاح طلبان، احتمالا شامل حسن روحانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و محمد رضا عارف معاون سابق رئیس جمهور می شود.

قدرتمندترین گروه در میان تمام گروها برای ریاست جمهوری همچنان اصولگرایان هستند. با این حال انها چندین کاندیدای قوی برای کسب مسند ریاست جمهوری دارند. علی ولایتی، مشاور نزدیک ایت الله خامنه ای و وزیر اسبق خارجه، غلامعلی حدادعادل رئیس سابق مجلس و محمد باقر قالیباف شهر دار تهران.

این سه ائلافی تشکیل داده اند تا در انتخابات پیروز و ایران را در مسیر درست قرار دهند. در حال حاضر، مشخص نیست که چه کسی کاندیدای نهایی خواهد بود اما منابع می گویند که هیچ یک از آنها کاندیدای نهایی نیستند، بلکه در عوض، سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران کاندیدای نهایی خواهد بود.

محسن رضایی فرمانده سابق سپاه و منوچهر متکی وزیر سابق خارجه ایران از دیگر کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری هستند

المانیتور در پایان به سئوالی دامن می زند که همواره از سوی چهره های مخالف مطرح می شود: تنها یک سئوال در ذهن بسیاری از افراد در داخل و خارج از ایران وجود دارد. رهبر ایران از چه کسی حمایت می کند؟

المانیتور خود اما به خواست رهبری که "مشارکت بالا" و "تحقق اهداف انقلاب" است، اذعان کرده و می نویسد: به گفته ی یک منبع، ایت الله خامنه ای تنها به دنبال مشارکت مردم در انتخابات است. هر چه مشارکت بیشتر باشد، انقلاب است که پیروز واقعی خواهد بود، حالا هر کسی که می خواهد رئیس جمهور بشود./انتخاب