اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر مشاور روحانی درباره صدا و سیما


حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور اعتقاد دارد حاشیه‌سازی برای دولت از سوی هر فرد و گروهی باشد، خوب نیست.

خبرگزاری ایسنا: حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور اعتقاد دارد حاشیه‌سازی برای دولت از سوی هر فرد و گروهی باشد، خوب نیست.

در حاشیه سخن گفتن بویژه وقتی در حیاط نمایشگاه حضور داری و برای گفت‌وگویی کوتاه با مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور هم‌قدم می‌شوی، بسیار جذاب است. در این نوع گفت‌وگو می‌شود حرف‌هایی را شنید که شاید در یک مصاحبه تفصیلی نمی‌توان به آن رسید.

این نوع گفت‌وگوها باعث می‌شود که حسام‌الدین آشنا مشاور ارشد رئیس‌جمهور در انتهای گفت‌وگو و برای فرار از پاسخ به یک سوال به شیوه رئیس‌جمهور سابق ایران عمل کند و بگوید: خوبی!

در زیر می‌توانید گفت‌وگوی کوتاه با حسام‌الدین آشنا در مورد رابطه‌اش با صداوسیما را بخوانید:

صداوسیما به ویژه تلویزیون رابطه خوبی با شما نداشته است و به نظر می‌رسد در تلاش است که از شما یک مشایی برای دولت روحانی بسازد؟

من خیلی به تلویزیون علاقه دارم و جزو طرفدارهای پروپاقرص آن هستم، امیدوارم رویکردهای ناصوابی که در برخی از بخش‌های خبر اتخاذ می‌شد در دوره جدید تدوام پیدا نکند.

رفتار صداوسیما با شما و دیگر اعضای دولت در تناقض است و به نظر می‌رسد به گونه‌ای دیگر به شما نگاه می‌شود؟

دولت صداوسیما را از خود می‌داند. ما وظیفه داریم، دوستان نیز احساس وظیفه‌ای دیگر می‌کنند.

یعنی دوستان وظیفه دارند شما را وارد حاشیه کنند؟

اینها را بلد نیستم، شما می‌دانید.

اما شما در ماجرای آقای حاتمی‌کیا به تلویزیون پاسخ دادید.

بله، بازهم لازم باشد جواب می‌دهم.

به نظر شما می‌خواهند با تخریب حسام‌الدین آشنا دولت روحانی را بزنند؟

من مایل نیستم در تخیل خودم نیز به این فکر کنم که عده‌ای در صداوسیما به دنبال تخریب دولت هستند و اگر این باشد بسیار زشت است.

دولت به کنار؛ مدنظر من شخص آقای آشناست. گویا برخی در صداوسیما سعی می‌کنند برای دولت با زدن شما حاشیه‌سازی کنند؟

به هرحال حاشیه‌سازی برای دولت خوب نیست چه از طریق آشنا باشد یا فرد دیگری.

قبول دارید یا نه؟

خوبی!


ویدیو مرتبط :
انتقاد روحانی از کارشکنی های متعدد صدا و سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر مشاور ارشد روحانی درباره صدا و سیما


مشاور ارشد روحانی گفت: دولت کارهای زیادی را در حوزه سیاسی در دستور کار دارد شما ببینید سخنان اخیر روحانی در جمع استانداران بسیار مهم، کارساز و قابل توجه در حوزه سیاست داخلی است.

تابناک: روزنامه «اعتماد« گفت وگویی با محمدرضا صادق، مشاور ارشد روحانی انجام داده است.

*دولت کارش را انجام می‌دهد و در عین حال می‌کوشد تا شرایطی را فراهم آورد که نقد سازنده در جریان باشد و در صورت نیاز توضیحات لازم را هم به مخاطب بدهد.

* آرامشی که در اقتصاد کشور پدید آمده است در روابط بین‌الملل و در توجهی که از سوی دنیا به ما معطوف شده است.

* قدرت‌ها‌ی سلطه‌گر و رسانه‌های تحت اختیار آنان تلاش می‌کردند ایران را به عنوان کشور شرور و خشونت‌مدار قلمداد بکنند ولی با این حرکتی که به‌وسیله ایران رقم خورد و پیشنهاد دکتر روحانی در نفی خشونت و افراطی‌‌گری به عنوان قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید افق مناسبی برای دفع نگرش‌های ظالمانه و غیر‌واقعی پدیدار شد اکنون از دیدگاه افکار عمومی بین‌المللی با این پیشنهاد آقای رییس‌جمهور و تصویب آن در سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران الان پرچم‌دار مبارزه با خشونت و افراطی‌‌گری است این موفقیت بزرگی است که در یک مدت کوتاه در صحنه روابط بین‌الملل به وجود آمده است یا هم اینکه متاثر از توافق اولیه قدرت‌های جهانی با جمهوری اسلامی ایران کشور ما به‌گونه‌یی عزتمندانه در کانون توجه جهانی قرار گرفته است.

*دولت گفتمان و تعهداتی را با مردم عزیز در میان نهاده است و مردم هم رای داده‌اند و آقای روحانی هم با کلید قفل‌ها را می‌گشایند در این فقره هم ان‌شاءالله کلیدش در دست است. مردم نیز که خیلی بزرگوار و با‌شعورند.

دولت کارهای زیادی را در حوزه سیاسی در دستور کار دارد شما ببینید سخنان اخیر روحانی در جمع استانداران بسیار مهم، کارساز و قابل توجه در حوزه سیاست داخلی است مثل تاکید ایشان بر فعالیت احزاب یا پرهیز از افراطی‌گری و به‌کار‌گیری نیروهای معتدل و اقدامات توسعه محور لذا پیشنهاد من این است که موضوعات را در جای خودش و متنا‌سب به تقدم و تاخرش ببینیم و مطمئن باشیم که آن‌طور که مردم اعتماد کردند و نتیجه اعتمادشان را دیدند بقیه مسیر را همان‌طور اعتماد کنند نتیجه اعتمادشان را می‌بینند.

*به نظر بنده آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان و به عنوان یک عالم و چهره‌یی که سال‌ها مسوولیت‌های بزرگ برعهده داشته است این ضرورت را احساس کردند. ایشان در دوره فعالیت‌های انتخاباتی که مباحث مختلفی در رابطه با حقوق شهروندی طرح می‌شد گفتند که نوع نگاه خودشان و دولت‌شان را درباره حقوق شهروندی عرضه خواهند کرد برهمین اساس هم بود که تدوین این منشور جز نخستین دستورات ایشان بود.

بخشی از این مصاحبه درباره جریان سازی صدا و سیما:

*فكر می‌كنید با توجه به این جو‌سازی‌ها كه كم سابقه‌اند مردم بازهم حوصله به خرج می‌دهند تا وقت سره از ناسره؟


مردم ما خیلی آگاه، شریف و خوب هستند، دیدیم كه از بسیاری از گردنه‌ها و پیچ‌های تاریخی با چه صلابت و تیزبینی عبور كردند و كسانی را هم كه اگر در یك مقطعی خودی نمایاندند زیاد طول نكشیده و مردم با درك عمیقی كه دارند اقدام لازم را درباره آنان انجام دادند.

*اما دولت در این بازی تنهاست و هوادارانش هم بیرون گود قرار گرفته‌اند موید این موضوع مثل عملكرد اخیر

صدا و سیما در قبال دولت یازدهم و تفاوت فاحش نوع همكاری این سازمان با دولت دهم و یازدهم است.

*اجازه دهید این سوال را این‌گونه باز‌طرح یا خلاصه كنم كه دولت تدبیر و امید چگونه می‌خواهد فعالیت خودش را اطلاع‌رسانی كند در حالی كه برخی رسانه‌ها كه گستره زیادی را هم دارند ممكن است مانع شوند؟

دولت تلاش‌اش این است كه با تدبیر وعمل صحیح از خم و پیچ و سد مشكلات عبور كند البته اگر همه رسانه‌ها فعال باشند و اطلاع‌رسانی درست انجام دهند آثار كار بهتر هویدا خواهد شد و در كوتاه‌مدت ثمرات بیشتر خواهد بود و در غیر این‌صورت یك مقدار زمان از دست می‌دهیم ولی به‌هر‌صورت مهم این است كه افعال صحیح و مطابق با خواست ملت صورت بگیرد.

*گذشته از این بحث می‌خواهم بدانم كه شما به عنوان مشاور رسانه‌یی روحانی ارزیابی‌تان از این اقدام صدا و سیما چیست؟

بهتر است این موضوع را از مسوولان صدا و سیما بپرسید و آنها درباره علت پخش و انتشارشان پاسخ بدهند شما هم پاسخ‌شان را هم در نشریه‌تان درج بكنید تا ما هم مطالعه كنیم .