اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر مشاوران املاک درباره افزایش وام



اخبار,اخبار اقتصادی ,وام مسکن

 

اخبار اقتصادی - نظر مشاوران املاک درباره افزایش وام

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران از طرح افزایش وام مسکن تا سقف 80 میلیون تومان ابراز خرسندی کرد و افزود: کلیات این طرح که با موافقت بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرارگرفته در رونق بازار مسکن تاثیر خواهد گذاشت، اما این تاثیر به معنای افزایش قیمت مسکن نیست.

به گزارش دنیای اقتصاد، حسام عقبائی تاکید کرد: در کنار افزایش وام مسکن، دولت برنامه اخذ مالیات بر ارزش افزوده قیمت مسکن را در دستور کار دارد که راه حل مناسبی برای ثبات بازار مسکن است.


وی با اشاره به اینکه افزایش وام خرید مسکن نقشی در افزایش قیمت نخواهد داشت، تصریح کرد: برخی کارشناسان اقتصادی افزایش وام مسکن را به دید منفی می‌نگرند. این در حالی است که هدف مسوولان امر تنها سهولت خرید مسکن برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است.


حسام عقبائی افزود: افزایش پوشش خرید مسکن توسط  وام و تسهیلات بانکی یکی از گام‌های موثر در بازار مسکن به شمار می‌رود که در درازمدت تاثیرات چشمگیر و امیدوارکننده‌ای در بازار مسکن بر جای خواهد گذاشت.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر مشاوران املاک درباره زمزمه «کاهش قیمت»



نظر مشاوران املاک درباره زمزمه «کاهش قیمت»

حدس و گمان‌های چند روزه خریداران در رابطه با ارزانی احتمالی مسکن در آینده نزدیک از نظر بنگاهداران املاک امری بعید نیست، اما به طور یقین این موضوع تا عملی شدن فاصله دارد و تنها در حد پیش‌بینی است.

هنوز ارزانی را ندیده‌ایم!

مشاور املاک فعالی در خیابان طوس درباره وضعیت فعلی بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی و همچنین چگونگی سیر قیمت‌های پیشنهادی به «دنیای اقتصاد» گفت: در حال حاضر قیمت‌هایی که از قبل در فایل‌های فروش ثبت شده بودند هنوز هیچ تغییری به سمت کاهش نداشته اند.وی در ادامه افزود: در حین معامله هم آن دسته از مالکان که واقعا فروشنده هستند برای خریدار تخفیفی قائل می‌شوند، اما برخی از فروشنده‌ها هم هستند که به اصطلاح دندان گرد هستند و یک ریال هم تخفیف نمی‌دهند.

 

مقصودی با این تفاسیر تصریح کرد: زمزمه ارزانی از سوی خریداران در بازار پیچیده است، اما از سوی فروشنده هنوز ارزانی را مشاهده نکرده‌ایم.

وی قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحدهای نوساز در خیابان طوس را بین 4 میلیون تا 4 میلیون و 300 هزار تومان عنوان کرد.

 

معاملات پایین‌تر از قیمت پیشنهادی  فروشنده‌ها جوش می‌خورد

در خیابان نیروی هوایی یکی از فعالان بازار مسکن اظهار کرد: اکنون بازار معاملات در رکود به سر می‌برد به همین خاطر در اغلب معاملات در چنین وضعیتی خریدار موفق می‌شود هرچند به میزان ناچیز از مالک تخفیف بگیرد به همین دلیل بر سر میز معامله قیمتی که معامله می‌شود با قیمت پیشنهادی مالک یکی نیست و پایین‌تر است. وی در ادامه قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحد نوساز بعد از خیابان‌های هفتم نیروی هوایی را بین 4 میلیون و 300 هزار تا 4 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرد.

 

پیدایش ارزانی زمان بر است

همچنین برخی از بنگاهداران معتقد هستند که اگرچه زمزمه ارزانی در بازار مسکن پیچیده است، اما فروشنده‌ها همچنان بر سر قیمت‌های پیشنهادی خود مصمم هستند و در حال حاضر تنها تاثیری که این مساله بر بازار مسکن گذاشته است مردد شدن خریداران و فروشنده‌ها است.

 

روحی یکی از  بنگاهداران در خیابان جمالزاده تصریح کرد: اگر قرار باشد ارزانی در بازار صورت بگیرد باید خاطر‌نشان کرد که یک شبه این اتفاق روی نخواهد داد؛ چراکه زمان بر خواهد بود، حتی شاید ارزانی به معنای واقعی با گذشت یکسال در بازار مسکن دیده شود. روحی قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نوساز در خیابان جمالزاده را از سوی فروشنده‌ها از 5 میلیون و 300 هزار تا 6 میلیون تومان عنوان کرد.

 قیمت هر متر مربع واحد مسکونی,قیمت مسکن

دنیای اقتصاد