اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر لاوروف در خصوص مشارکت روحانی در نشست ژنو 2



اخبار,مشارکت روحانی در نشست ژنو 2

نظر لاوروف در خصوص مشارکت روحانی در نشست ژنو 2

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر ضرورت مشارکت رئیس جمهور منتخب ایران در نشست ژنو از موافقت دمشق با پیشنهادات جی هشت درباره سوریه خبر داد.

به گزارش مهر، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با روسیا الیوم اظهار داشت: اختلاف روسیه با کشورهای غربی درباره سوریه مربوط به اهداف نهایی نیست بلکه این اختلاف درباره روش های حل بحران این کشور است.

وی خاطرنشان کرد: همه خواهان این موضوع هستند که سناریوی عراق در سوریه تکرار نشود و حقوق تمامی طیف های مختلف سوریه و اقلیت های این کشور حفظ شود.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: رهبری سوریه موافقت خود را با پیشنهادات گروه هشت و آمادگی برای حضور در نشست ژنو 2 اعلام کرده است.

سرگئی لاوروف افزود: کشورهای غربی در مورد قانع کردن مخالفان سوری برای حضور در نشست ژنو 2 اطمینان ندارند. مسکو خواستار تعیین زمان برگزاری این نشست شده است اما کشورهای غربی اصرار دارند این نشست به زودی برگزار شود اما در عین حال به زمان آن اشاره ای نمی کنند.

وی تصریح کرد: بیشترین فعالیت مخالفان سوری مربوط به جبهه النصره است و اغلب سلاح های صادره به سوریه از طریق این گروه توزیع می شود. لاوروف همچنین گفت که کشورهای غربی خطرات راهی را که درباره سوریه در پیش گرفتند درک کرده اند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود بر ضرورت مشارکت حسن روحانی رئیس جمهوری جدید ایران در نشست ژنو 2 تاکید و از موضع فرانسه در این رابطه استقبال کرد.

وی درباره موشک های "اس 300" نیز گفت که مسکو به تمامی قراردادهای خود در این زمینه پایبند است و قرارداد ویژه تحویل موشک های اس 300 به مسکو هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

از سوی دیگر لاوروف اظهار داشت: مسکو هنوز توضیحاتی از آمریکا درباره طرح های این کشور درباره استقرار نیروهای آمریکایی در مرزهای سوریه و اردن و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه دریافت نکرده است./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
نشست خبری دکترروحانی در خصوص نتایج مذاکرات ژنو...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر روحانی درباره نشست ژنو 2 و عدم حضور ایران



اخبار,عدم دعوت ایران به ژنو 2, اجلاس ژنو 2


اخبار سیاسی - روحانی:به ژنو 2 ، امید چندانی نداریم

رییس‌جمهور در مورد اجلاس ژنو 2 با موضوع بررسی اوضاع سوریه گفت: در مجموع با توجه به علائم موجود، امید چندانی نداریم که این اجلاس بتواند در مبارزه با تروریسم موفق شود، چراکه برخی از حامیان تروریسم در آن حضور دارند.

به گزارش ایسنا،  حسن روحانی صبح امروز پیش از ترک تهران برای انجام سفری جهت شرکت در اجلاس داووس، در پایون جمهوری فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در مورد اجلاس ژنو 2 و همزمانی آن با مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: این دو اجلاس در سوئیس برگزار می‌شود ولی با یکدیگر متفاوت است؛ اجلاس ژنو 2 سیاسی است و با اجلاس داووس فرق دارد.

وی افزود: ما نسبت به بحث ژنو 2 همانطور که قبلاً اعلام کرده‌ایم، خواست جمهوری اسلامی ایران این است که صلح و ثبات در منطقه استقرار پیدا کند، با تروریسم مبارزه شود و به حل مشکل مردم سوریه کمک کند و اینکه این اهداف در این اجلاس حاصل شود یا به تحقق این اهداف این اجلاس کمک کند یا مؤثر باشد.

رییس‌جمهور ادامه داد: در مجموع با توجه به علائمی که وجود دارد امید چندانی نداریم که این اجلاس بتواند در مبارزه با تروریسم موفق باشد، چراکه برخی از حامیان تروریسم در آن حضور دارند و این نمی‌تواند در ایجاد ثبات مؤثر باشد، چراکه برخی از کشورهایی که بی‌ثباتی بوجود آورده‌اند، در آن حضو دارند.

روحانی در عین حال تاکید کرد: اگر این اجلاس بتواند به مردم سوریه، آزادی، دموکراسی و ثبات در آن کشور کمک کند، خوشحال می‌شویم.

 

----------------------------

روحانی عازم داووس سوئیس شد

رییس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش به منظور شرکت در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد با بدرقه رسمی حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبری معظم انقلاب عازم داووس سوئیس شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی علاوه بر شرکت در این اجلاس به عنوان مهمان ویژه با سران و مقامات عالیرتبه برخی کشورهای شرکت کننده دیدار و گفت و گو می کند.

دیدار با دبیر کل مجمع جهانی اقتصاد و مصاحبه با چند شبکه خبری جهانی و رسانه های بین المللی از دیگر برنامه های دکتر روحانی در این سفر دو روزه است.

رییس جمهوری همچنین قرار است در نشست مدیران ارشد رسانه های بین المللی مقامات اقتصادی،صاحبان صنایع و شرکت های مهم بین المللی شرکت کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری،محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، روحانی را در این سفر همراهی می کنند.
اخبار سیاسی - ایسنا،ایرنا