اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر ظریف در مورد تاثیر شعار "مرگ بر آمریکا" بر نتایج مذاکرات ایران



برنامه هسته ای ایران,نظر ظریف در مورد تاثیر شعار مرگ بر آمریکا

نظر ظریف در مورد تاثیر شعار "مرگ بر آمریکا" بر نتایج مذاکرات ایران

وزیر امورخارجه با بیان اینکه انتقاد حق مردم است، گفت: با وجود انتقادات اعتقاد دارم تاکتیک و روش دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته‌ای صحیح است.

محمدجواد ظریف در گفت وگو با خانه ملت، درباره تاثیر شعار مرگ برآمریکا بر نتایج مذاکرات ایران با اعضای 1+5، گفت: مذاکرات ایران درباره مسائل هسته ای با مقامات آمریکا نیست، بلکه مذاکرات برای حل موضوع هسته ای با کشورهای عضو 1+5 است.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی نسبت به تاکتیک وسبک وزارت امورخارجه در برخورد با کشورهای عضو 1+5 انتقاد دارند، افزود: انتقاد حق مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است اما من اگر اعتقاد داشتم که روش وزارت خارجه در سیاست خارجی صحیح نیست هرگز از این روش استفاده نمی کردم.

ظریف ادامه داد: آنچه هم اکنون در جامعه بین الملل مشاهده می شود، بیان کننده این موضوع است که بدخواهان ایران منزوی شدند و بدون هیچ تنازلی جمهوری اسلامی توانسته نقش خود را به صورت جدی تری در سطح بین المللی ایفا کند.

وی تصریح کرد: قطعا اتفاقات اخیر و تغییر رویکرد غربی‌ها در قبال برنامه هسته ای ایران، معیار قضاوتی است که آیا سیاست وزارت امور خارجه- که در واقع سیاست نظام است- موفق بوده است یا خیر.

وزیر امور خارجه درباره تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا، گفت: تصمیم گیری درباره این موضوع با مجلس شورای اسلامی است.

/خانه ملت


ویدیو مرتبط :
جواب ظریف درباره شعار مرگ بر آمریکا به خبرنگار آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش های متفاوت آمریکا،انگلیس و روسیه به مذاکرات ژنو / کاخ سفید: به نظر ما پیشنهاد ایران بسیار مفید است/ روسیه: این مذاکرات تضمین‌کننده پیشرفت‌های بعدی نیستند



واکنش کاخ سفید به مذاکرات هسته ایی

 سخنگوی کاخ سفید: به نظر ما پیشنهاد ایران بسیار مفید است

کاخ سفید اعلام کرد که پیشنهاد ارائه شده توسط مذاکره‌کنندگان ایرانی در ژنو با هدف حل موضوع هسته‌یی ایران سطحی از جدیت و استحکام را نشان می‌دهد که آمریکا تاکنون آن را ندیده بود.

به گزارش ایسنا، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که پیشنهاد بسیار مفید است گرچه هشدار داد که «کسی نباید انتظار یک دستاورد را یک شبه داشته باشد».

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارنی گفت: به نظر ما پیشنهاد ایران بسیار مفید است. پیشنهاد ایران یک پیشنهاد جدید با سطحی از جدیت و استحکام بود که تاکنون ندیده بودیم.

او از ارائه جزییات درباره این پیشنهاد خودداری کرد و تنها گفت: کسی نباید انتظار دستاورد را یک شبه داشته باشد. این مسائل پیچیده هستند. آن‌ها مسائل فنی هستند و همان‌طور که رییس‌جمهور (آمریکا) گفته است، تاریخچه بی‌اعتمادی بسیار عمیق است.

--------------------------------------------------------------
ریابکوف: مذاکرات ایران و 1+5 می‌توانست بهتر باشد

مذاکره‌کننده هسته‌یی ارشد روسیه در پایان دور مذاکرات جدید پیرامون برنامه هسته‌یی ایران بین تهران و 1+5 گفت که این مذاکرات تضمین‌کننده پیشرفت‌های بعدی نیستند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری‌های روس به نقل از سرگئی ریابکوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات هسته‌یی با ایران گزارش دادند: نتایج از آن چه (در دوره‌های قبلی) در آلماتی داشتیم بهتر است، ولی این پیشرفت‌های بعدی را تضمین نمی‌کند و دلیلی ندارد دست بزنیم و تشویق کنیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی افزود: مذاکرات می‌توانست بهتر باشد.

مذاکره‌کننده ارشد روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که فاصله بین مواضعی که ایران و قدرت‌های جهانی در زمینه برنامه هسته‌یی تهران اتخاذ کرده‌اند «می‌تواند با کیلومتر اندازه‌گیری شود در حالی که پیشرفتی که ما به دست آوردیم را می‌توان با چند قدم اندازه‌گیری کرد».

ریابکوف گفت که دشواری اصلی به «فقدان درک کلی درباره ترتیب‌دهی» برمی‌گردد که ظاهرا اشاره به پافشاری ایران بر این دارد که قدرت‌های غربی ابتدا تحریم‌های یک‌جانبه را لغو کنند و بعد ایران برنامه هسته‌یی‌اش را محدود کند.

قدرت‌های غربی اصرار دارند که تحریم‌ها تنها زمانی برداشته شود که ایران غنی‌سازی اورانیوم با غنای بالا را متوقف کند و دسترسی به تاسیسات هسته‌یی‌اش را باز بگذارد.

مذاکره‌کننده ارشد روسیه از جمله به سطح پایین اعتماد بین دو طرف اشاره کرد و گفت: گفت‌وگوها دشوار و گاهی بسیار شدید بود و گاهی نیز غیرقابل پیش‌بینی. یکی از دلایل آن سطح بسیار پایین اعتماد متقابل و در عمل فقدان سطح لازم اعتماد بود.

 

--------------------------------------------------------------
با ابراز امیدواری از نتایج «ملموس» نشست ژنو
هیگ: آماده‌ایم گام‌های مناسبی را در ازای گام‌های ایران برداریم

انگلیس ابراز امیدواری کرد که مذاکرات ایران و 1+5 درباره موضوع هسته‌یی تهران به نتایج «ملموس» منجر شود، ولی تاکید کرد که ایران باید در طول مذاکرات ابتکار را به دست گیرد.

به گزارش ایسنا، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: من امیدوارم مذاکرات به زودی به نتایج ملموس منجر شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیگ افزود: ایران باید گام‌های اولیه لازم را در زمینه برنامه هسته‌یی‌اش بردارد و ما آماده‌ایم که گام‌های مناسبی را در ازای آن برداریم.

دور جدید مذاکرات دو روزه درباره برنامه هسته‌یی ایران روز چهارشنبه در ژنو به پایان رسید.

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان مذاکرات این گفت‌وگوها را بسیار مهم توصیف کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز ابراز امیدواری کرد که نتایج به دست آمده از مذاکرات دو روزه در ژنو آغاز فاز جدیدی در روابط بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 باشد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: ما به مرحله‌ای جدی در مذاکرات رسیده‌ایم.

یک مقام ایرانی نیز گفت که هرگونه توافقی در سه مرحله و در مدت زمان شش تا یک سال اجرایی خواهد شد.
/ایسنا