اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر سفیر تایلند درباره نام خیابان های تهران


سفیر تایلند گفت: نکته دیگر، نام خیابان‌هاست. اول این‌که نام هر یک از خیابان‌ها، بیانگر احترامی است که ایرانیان به گذشتگان خود مثل اساطیر، علما، دانشمندان و البته شهدای خود دارند. این موضوع را کمتر دیده بودم که به عقیده من، ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی دارد، چون می‌خواهند نام مشاهیر خود را تا ابد زنده نگه‌دارند.

خبرگزاری ایسنا: تایلند چند وقتی است جزو مقاصد محبوب ایرانیان شده است؛ کشوری در جنوب شرقی آسیا که طبیعت بی‌نظیرش، توجه بسیاری از گردشگران جهان را به خود جلب کرده است. مردم خوش‌خلق و مهربان تایلند، همیشه با لبخند، پذیرای گردشگرانند. همین است که این کشور را به نام «سرزمین لبخند» معروف کرده است؛ کشوری که بخش زیادی از درآمدش را مدیون همین مهربانی مردم و جاذبه‌های گردشگری‌اش است.

 تبیان نوشت: آن طور که آمارها روایت می‌کند، تایلند تنها در سال 2013، پذیرای 27 میلیون گردشگر از سراسر جهان بوده است؛ رقمی که اگر برای ایران اتفاق بیفتد، دیگر نیازی به صادرات نفت ندارد.‌ از سوی دیگر، تایلند به دلیل سرمایه‌گذاری صحیح و دقیق مسئولانش، توانسته رشد صنعت گردشگری را در کشور خود بهبود بخشد.


عصر یک روز دلپذیر بهاری در تهران، مهمان «آدیسورندج سوکاسواستی» سفیر تایلند بودیم تا از تجربه زندگی در ایران و البته شگفتی‌های طبیعی تاریخی کشورش برایمان بگوید.‌ او تجربه پنج ماه زندگی در تهران را دارد و پیش از ایران در کشورهای آلمان، ژاپن و انگلیس نیز زندگی کرده است. آقای سفیر می‌گوید مردمش خیلی خوب با ایران آشنا هستند، چرا که بیش از چهار قرن است این کشور را می‌شناسند.

تایلندی‌ها ایران را می‌شناسند

با توجه به اشتراکات فرهنگی مردم تایلند با فرهنگ ایران، بسیاری از آن‌ها از جمله من با ایران و فرهنگ و تمدن خاصش آشنا هستیم و ناشناخته‌های چندانی درباره ایران در ذهن ما نیست.

تقریباً 400 سال پیش شخصی به نام احمد قمی به کشور من سفر کرد که در نهایت در تایلند ساکن شد، بنابراین با توجه به نوشته‌های وی و ارتباط گسترده تجاری و سیاسی ایران از آن دوران تا کنون و البته با توجه به وجود آثار فرهنگی و تاریخی، بسیاری از هموطن‌های من با نام ایران و تمدنش آشنا هستند.

نظر سفیر تایلند درباره نام خیابانهای تهران

بد نیست بدانید از همان دوران و با توجه به رابطه گسترده سیاسی و تجاری کشور ایران با تایلند، خانواده‌های مشهور و معتبری از ایران در کشور من ساکن شدند که همواره نام و فرهنگ ایران را در ذهن تایلندی‌ها زنده نگه داشته‌اند؛ بنابراین بیشتر تایلندی‌هایی که به ایران سفر می‌کنند، قبلاً با فرهنگ و تمدن کشور شما آشنا هستند.

گاه فکر می‌کنم در تایلندم

اجازه دهید از اصفهان شروع کنم؛ شهری که نه‌تنها از لحاظ تاریخی مشهور است، بلکه رازهای تاریخی بسیاری در دل دارد. همان‌طور که گفتم، در دوران صفوی، ایران با کشور من ارتباط گسترده‌ای داشته و خانواده‌های سلطنتی یا مشهوری از ایران در کشور من زندگی می‌کردند که به‌واسطه حضورشان، بناهایی با معماری و متناسب با تمدن ایران‌زمین نیز در کشور من ساخته شده است؛ بنابراین وقتی در خیابان‌های اصفهان قدم می‌زدم، ناخودآگاه تصویری از تایلند و بناهای تاریخی موجود از آن دوران را یافتم. این شباهتی بود که شاید کمتر جایی از جهان بین دو فرهنگ و دو کشور می‌توان یافت و بیانگر اشتراک‌های بسیاری میان دو فرهنگ است.

البته می‌توانم نکته دیگری را نیز برایتان بگویم که مرا به یاد وطنم می‌اندازد، همه می‌دانیم ایرانیان به مهمان‌نوازی شهرت یافته‌اند که دقیقاً با اعتقادات فرهنگی ما مشترک است؛ بنابراین با توجه به مهمان‌نوازی مردم ایران، زیاد احساس دوری از وطن ندارم.

گردشگری ایران از نگاه سفیر

فکر می‌کنم کارهای زیادی هست که در گردشگری ایران باید انجام شود، به‌دلیل این‌که ایران یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان است، البته با توجه به ظرفیت‌های موجود تاریخی، فرهنگی و طبیعی‌اش. با توجه به تحولات اخیر، اکنون بهترین زمان است که ایران از این امتیاز استفاده کند و درها را روی گردشگران خارجی بگشاید و باید توجه داشت زمان مناسبی برای گسترش صنعت گردشگری بین ایران و تایلند نیز هست.

همان‌طور که می‌دانید، فرهنگ مشترک می‌تواند عاملی برای جذب گردشگری بین دو منطقه باشد، اما از آنجا که گردشگران زیادی به کشور من سفر می‌کنند، فرصت مناسبی است با همکاری مشترک بتوانیم بازدید از ایران را به بخشی از سفر گردشگران تایلند بیفزاییم، هرچند این موضوع نیازمند بررسی است، ولی پایه‌های کار به عقیده من مهیاست. به عنوان مثال، وجود خطوط پروازی مستقیم بین دو کشور، مهم‌ترین نکته برای تبادل گردشگری دو کشور است.

به‌دلیل اقامتم در تهران با خانواده، همسرم ارتباط بسیاری با ایرانیان داشته است. باید بگویم ایشان نیز از اقامت در کشوری با این قدمت و تمدن فرهنگی بسیار خرسند است. او همواره با مطالعه و ارتباط با دوستان ایرانی خود، سعی در یافتن اشتراکات بیشتری میان دو فرهنگ دارد و اوقات خوشی را سپری می‌کند. البته مطالعات و ارتباط گسترده ایشان با دوستانش، گاهی اوقات باعث یافتن افق‌های تازه‌ای میان دو فرهنگ برای من می‌شود.

رانندگی در ایران؛ احتیاط و هیجان

سعی می‌کنم با رعایت کامل احتیاط رانندگی کنم تا باعث ایجاد حادثه نشوم، هرچند رانندگان ایرانی بسیار زیرک و باهوش هستند؛ اما نکته بسیار جالب درباره ایران، تابلوهای دوزبانه خیابان‌هاست که می‌تواند بهترین راهنمای خارجی‌ها در تهران و ایران باشد. این امتیازی است که در برخی کشورها نادیده گرفته شده است.

نکته دیگر، نام خیابان‌هاست. اول این‌که نام هر یک از خیابان‌ها، بیانگر احترامی است که ایرانیان به گذشتگان خود مثل اساطیر، علما، دانشمندان و البته شهدای خود دارند. این موضوع را کمتر دیده بودم که به عقیده من، ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی دارد، چون می‌خواهند نام مشاهیر خود را تا ابد زنده نگه‌دارند. به عقیده من، کسانی که در این زمینه تصمیم‌گیری کرده‌اند، افراد بسیار زیرکی بودند چون با این کار، ناخودآگاه خارجی‌ها را وادار به مطالعه درباره پیشینه افرادی که نامشان بر خیابان‌ها یا میدان‌ها گذاشته شده، می‌کنند.

با غذا به همدیگر معرفی شویم

ابتدا از مردم کشور خودم باید شروع کنم تا آن‌ها بیشتر درباره ایران بدانند، بعد از آن شروع به معرفی جاذبه‌های تایلند به گردشگران ایرانی خواهم کرد که البته از همان جاذبه‌هایی که اشاره کردم شروع می‌کنم؛ چون مردم کشورها علاقه‌مند هستند یادگارهای تمدن خودشان را جای دیگری از دنیا ببینند. غذاهای ایرانی دقیقاً برنامه بعدی من برای معرفی دو تمدن به یکدیگر هستند، چون همان‌طور که می‌دانید حدود ‌7 درصد مردم تایلند مسلمانان هستند؛ بنابراین غذاهای حلال بسیاری در کشور من با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که می‌تواند به عنوان جاذبه‌ای برای گردشگران دو کشور باشد. هرچند غذاهای ایرانی نیز لذیذ و خوشمزه‌اند، اما نکته اصلی این است که چطور می‌توان با استفاده از روش‌های تایلندی غذاهای ایرانی تهیه کرد یا برعکس؛ این برنامه‌ای است که من برای معرفی غذاهای دو کشور به یکدیگر دارم.


ویدیو مرتبط :
تور تایلند بلیط تایلند ویزای تایلند هتل تایلند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه







سفیر آلمان

 

به‌دنبال دستگیری و سپس آزادی رحمان حاجی احمدی تبعه جمهوری اسلامی ایران و از سركردگان گروه‌های تروریستی توسط دولت آلمان، سفیر این كشور در تهران توسط مدیر كل امور ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه احضار شد.

 

سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش ایلنا،به‌دنبال دستگیری و سپس آزادی رحمان حاجی احمدی تبعه جمهوری اسلامی ایران و از سركردگان گروه‌های تروریستی توسط دولت آلمان، سفیر این كشور در تهران توسط مدیر كل امور ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ گردید.

سفیر آلمان ضمن اعلام عدم حمایت دولت آلمان از عناصر گروهك پژاك قول مساعد داد كه مراتب را به دولت آلمان اعلام نموده و نتیجه را در اسرع وقت اعلام نمایند.