اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر سردار نقدی درباره وزارت امربه‌معروف



 

نظر سردار نقدی درباره وزارت امربه‌معروف

 

 

مهر- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نمی توان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را حکومتی و در قالب وزارتخانه پیش بینی کرد زیرا در صورت تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر، نقش مردم نادیده باقی می‌ماند.

 

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه مشترک بسیجیان اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با تأکید براینکه احیاء و اجرای امربه معروف و نهی از منکر با استفاده از قوه قهریه تنها پنج درصد را شامل می شود، گفت: ۹۵درصد امر به معروف و نهی از منکر زبانی است که این هم برعهده آحاد مختلف جامعه است از این رو اگر بخواهیم وزارتخانه‌ای برای این منظور پیش‌بینی کنیم نقشی را که اصل هشتم قانون اساسی برعهده مردم گذاشته مغفول واقع می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه راه حیات جامعه و رسیدن به جامعه اسلامی از امر به معروف و نهی از منکر می‌گذرد، افزود:علی رغم این موضوع، ما امر به معروف و نهی ازمنکر را یک واجب ترک شده می‌بینیم که به دلیل ترک این فریضه مشکلات بسیاری بر جامعه مستولی شده است.

البته هر چند ستادی از گذشته برای این موضوع درست شده و در بسیج نیز ستادی دراین راستا فعالیت می‌کرد اما تاکنون نتیجه مطلوب از این فعالیت‌ها در جامعه حاصل نشده است.

وی با ضروری دانستن آسیب شناسی فعالیت‌هایی که تاکنون در این راستا صورت گرفته، اظهار داشت: مدل عمل ما و پرداختن به این مطلب به گونه‌ای بوده که قابل تعمیم نیست به عبارت دیگر اگر برنامه‌ای را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردید که قابل تعمیم به همه آحاد جامعه نباشد نمی توان آن را اجرا کرد زیرا امر به معروف را به گونه‌ای پیش بردیم که همه نمی‌توانند آنرا اجرا کنند.

وی با اظهار اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توانیم استفاده از بخش قهریه را از همه مردم بخواهیم به همین جهت باید شیوه آنها ایجابی باشد، اذعان داشت: یکی از مراتب امر به معروف ونهی از منکر دادن احتمال تأثیر در مخاطب است از این رو وقتی کسی را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم چه خصوصیاتی دارد، چگونه می‌توان احتمال داد که امر به معروف و نهی از منکر در او تأثیر می‌گذارد.

بنابراین بهترین شیوه اثرگذاری، اجرای این فریضه در میان فامیل، دوستان، آشنایان و ساکنین محل است چرا که نسبت به آنها آشنایی وجود دارد.../مهر


ویدیو مرتبط :
امربه معروف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد تشکیل وزارت خودمختار امر به معروف و نهی از منکر زیر نظر رهبری



توسط امام جمعه تکاب مطرح شد

پیشنهاد تشکیل وزارت خودمختار امر به معروف و نهی از منکر زیر نظر رهبری

وی با بیان اینکه اگر زمانی که چهارتار موی خانم ها بیرون بود اقدام می کردیم الان وضع اینگونه نبودو منکرات علنی در جامعه فراگیرنشده بود اظهار داشت:عده ای می گویند باید کار فرهنگی انجام شود .کارفرهنگی بیست سال زمان می برد و در بعضی اوقات نتیجه هم نمی دهد برای مقابله با فساد علنی قانون لازم است وباید وزارت امر به معروف ونهی از منکر با اختیارات مستقل تشکیل شود...اگر مسئله بی حجابی وفساد درجامعه حل نشود ما مشکل خواهیم داشت و رحمت پروردگار قطع می شود بی برکتی ،گرانی ،خیانت در بیت المال و رشوه خواری همگی به دنبال فساد علنی می آیند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

عصر ایران ؛ امام جمعه شهرستان تکاب در جنوب اذربایجانغربی گفت: برای جلوگیری از فساد وگناه علنی درجامعه اسلامی تشکیل وزارتخانه مستقل وخودمختار امر به معروف ونهی از منکر در کشور بسیارلازم و ضروری است.

حجت الاسلام عبدالله محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته تکاب افزود: این وزارتخانه نباید زیر نظر هیچ وزارتخانه ای باشد وباید مستقل از وزارتخانه های کشور ،ارشاد وحتی ریاست جمهوری وبه صورت خودمختار وتنها زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری فعالیت کند تا کم کاری ها در زمینه مبارزه با فساد جبران گردد.

وی تصریح کرد:اگر این اقدام صورت نگیرد نمی توانیم جلوی فسادوبی حجابی را بگیریم چرا که هم اکنون بی باکی در گناه در جامعه زیاد شده وخراب کاری وگناه علنی جامعه اسلامی را تهدید می کند وبرای جبران این مسئله بایدچاره ای بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه اگر زمانی که چهارتار موی خانم ها بیرون بود اقدام می کردیم الان وضع اینگونه نبودو منکرات علنی در جامعه فراگیرنشده بود اظهار داشت:عده ای می گویند باید کار فرهنگی انجام شود .کارفرهنگی بیست سال زمان می برد و در بعضی اوقات نتیجه هم نمی دهد برای مقابله با فساد علنی قانون لازم است وباید وزارت امر به معروف ونهی از منکر با اختیارات مستقل تشکیل شود.

وی ادامه داد وقتی که بیش از نود درصد مردم به نظام اسلامی رای می دهند یعنی باید  جامعه  مقید به قوانین اسلامی باشد.اگر کسی درجامعه به گناهش اصرار کرد ابتدا گوشش را بکشید بعد با احکام شرعی اسلام تکلیفش را مشخص کنید مگر مردم خون دادند که شاهد فساد ومنکر علنی در جامعه باشند؟

این خطیب جمعه با انتقاد از گسترش برخی بی اخلاقی ها در جامعه گفت:هر شب جمعه عروسی های مکشفه در این شهر برگزار می شود که حتی یک تکه پارچه هم بر روی سر زن ها در خیابان نیست وکاروانهای عروسی درست می آیند وازجلوی مسجد رد می شوند یعنی ما شما راحساب نمی اوریم نظام باید با این ها برخورد کند و به هر قیمتی باید جلوی اینگونه فساد ها در جامعه گرفته شود.

حجت الاسلام محمدی یاد آورشد :اگر مسئله بی حجابی وفساد درجامعه حل نشود ما مشکل خواهیم داشت و رحمت پروردگار قطع می شود بی برکتی ،گرانی ،خیانت در بیت المال و رشوه خواری همگی به دنبال فساد علنی می آیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت:سازمان ملل ،سازمان عفو بین الملل وسازمان های حقوق بشری سازمان های مسخره ای در دنیا  هستند که ابر قدرت ها بعد از جنگ جهانی دوم برای سیطره سیاسی ،اقتصادی ومعنوی به ملتهای جهان تحمیل کردند. وی گفت :اگر بشار اسد هم به حرف این سازمان ها وکشور های استکباری گوش کند آنگاه می گویند سوریه بهترین ودموکرات ترین کشور جهان است در حالی که داستان چیز دیگری است./عصرایران