اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر زیباکلام درباره بهشت بردن زوری



اخبار,اخبار سیاسی,صادق زیباکلام


 اخبار سیاسی - نظر زیباکلام درباره بهشت بردن زوری

برخی ائمه جمعه با این سخن رییس جمهور مبنی بر این که «دولت نباید مردم را به زور به بهشت ببرد» مخالفند ، این که چه کسی در این باره درست می‌گوید را باید در قرآن و کلام خدا جستجو کرد.

صادق زیباکلام در گفت و گو با ایران خبر با اشاره به واکنش‌ها نسبت به گفته رییس جمهور درباره وظیفه دولت در قبال آخرت ملت گفت : رییس جمهور معتقد است که نمی توان مردم را با زور و شلاق به بهشت برد ، اما از آن طرف برخی ائمه جمعه نظرشان خلاف این است ، به نظرم باید پاسخ این موضوع را که کدام یک درست می گویند از قرآن و کلام وحی جستجو کرد.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی که خداوند پیامبر را مسئول ایمان مردم ندانسته است ، گفت : آیا خداوند از حضرت ختمی مرتبت می خواهد که پس از ابلاغ دعوتش در مرحله بعدی به زور مردم را به بهشت ببرد ؟ آیا خداوند می گوید که بعد از ابلاغ دعوتت مردم را چه دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند، باید به زور به بهشت ببری؟

زیباکلام با بیان اینکه آنچه از کلام وحی استنباط می شود ، هدایت اجباری به بهشت نیست ، گفت: اگر برای پیامبر خدا چنین تکلیفی تعیین نشده است ، پس حق با روحانی است.
 اخبار سیاسی - ایران خبر


ویدیو مرتبط :
بردن زوری .خنده دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر امام خمینی (ره) درباره بردن زوری مردم به بهشت




 اخبار سیاسی - نظر امام خمینی (ره) درباره بردن زوری مردم به بهشت

اگر ممکن بود اکراهاً مردم را به سعادت برسانند، می رساندند، لکن هیهات! راه آخرت راهی است که جز با قدم اختیار نمی توان آن را پیمود سعادت با زور حاصل نشود.

 در پی بالا گرفتن بحث های مربوط به اجبار مردم برای بردن شان به بهشت ، مناسبت دارد نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی در این باره را به عنوان فصل الخطاب دعواهای کلامی اخیر بازخوانی کنیم. آنچه می خوانید، نوشته ای از امام خمینی (ره) است که در کتاب آداب الصلاه ایشان آمده است. "آداب الصلاه" را حضرت امام در سال 1321 خورشیدی نوشته اند.


گفتنی است چندی پیش ، حسن روحانی ،‌رئیس جمهور، گفته بود که نمی شود مردم را با شلاق به بهشت برد. این سخن واکنش برخی چهره های سیاسی و حوزوی را به دنبال داشت.

اخبار,اخبار سیاسی,نظر امام خمینی درباره بردن زوری مردم به بهشت

امام خمینی (ره)
نشریه حریم امام(هفته نامه حرم امام خمینی"ره")

" اگر ممکن بود طریق خیر و سعادت را به مرم، طور طور دیگر نشان بدهند، می دادند به موجب وسعت رحمت
و اگر ممکن بود اکراهاً مردم را به سعادت برسانند، می رساندند
لکن هیهات! راه آخرت راهی است که جز با قدم اختیار نمی توان آن را پیمود
سعادت با زور حاصل نشود
فضیلت و عمل صالح بدون اختیار، فضیلت نیست و عمل صالح نمی باشد
و شاید معنی آیه شریفه لااکره فی الدین نیز همین باشد."
  اخبارسیاسی - عصر ایران