اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر خارجی ها درباره اولین مناظره کاندیداها


اولین دور مناظره‌های انتخاباتی با تمام حواشی‌اش برگزار شد و علاوه بر بازخوردهای مختلف داخلی، بازتاب گسترده‌ای نیز در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

روزنامه کیهان: اولین دور مناظره‌های انتخاباتی با تمام حواشی‌اش برگزار شد و علاوه بر بازخوردهای مختلف داخلی، بازتاب گسترده‌ای نیز در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

بعدازظهر روز جمعه اولین دور مناظره‌های انتخاباتی با موضوع مسائل اقتصادی برگزار شد. مناظره‌ای که شاید بتوان آن را بیشتر یک تجربه خواند.

رسانه‌های مختلف خارجی و بین‌المللی به طور گسترده‌ای به بازتاب این مناظره پرداختند.

شبکه روسیا الیوم گزارش داد؛ این مناظره اولین مناظره در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که میان همه کاندیداها به صورت دسته‌جمعی برگزار شده است.

روزنامه «دیلی استار» لبنان نیز با بازتاب مناظره روز جمعه نامزدهای ریاست جمهوری کشورمان اظهار داشت که تاکید بر لزوم کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت و روی آوردن به بخش‌های «غیر نفتی» به منظور شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد آن کشور نکته‌ای بود که تمامی نامزدهای انتخاباتی در آن اتفاق نظر داشتند.

«خبرگزاری رویترز» نیز با بازتاب این مناظره تلویزیونی که با تلاش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام شد خاطرنشان ساخت که تاکید این دور از مناظره بر مسائل «اقتصادی» و برنامه رویکرد هر یک از نامزدها به منظور غلبه بر چالش‌های اقتصادی ایران بود.

شبکه خبری فرانسوی «فرانس 24» نیز با بازتاب این مناظره به محترمانه بودن جو حاکم بر مناظره و رعایت «اخلاق‌مداری» از جانب هر یک از نامزدها اذعان کرد و نوشت «نامزدهای ریاست جمهوری در جریان برگزاری مناظره از یکدیگر انتقاد می‌کردند اما مرز این انتقادها حفظ شد و به توهین به یکدیگر کشیده نشد.»

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم دیگر رسانه خارجی بود که این مناظره را بازتاب داد و نوشت: در مناظره‌ای چهار ساعته کاندیداهای ریاست جمهوری ایران بر اقتصاد تمرکز کردند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به بازتاب این مناظره پرداخت.

یورو نیوز هم گزارش داد: نخستین مناظره انتخاباتی و تلویزیونی هشت نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد. سه مناظره زنده انتخاباتی ایران این‌بار با حضور تمامی نامزدها برگزار می‌شود و در نخستین دور نامزدها به پرسش‌های اقتصادی پاسخ گفتند.

صدای آمریکا، شبکه الجزیره، شبکه‌ ای‌بی‌سی‌ نیوز و فاکس نیوز آمریکا، روزنامه کریستین ساینس مانیتور،‌ واشنگتن تایمز و العربیه دیگر رسانه‌‌هایی بودند که این مناظره را بازتاب دادند.


ویدیو مرتبط :
نظر کاندیداها راجع به اولین مناظره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر متفاوت کاندیداها درباره مناظره تلویزیونی


نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هر کدام نظرشان درباره نخستین مناظره که با موضوع اقتصادی برگزار شد، بیان کردند.

خبرگزاری مهر: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هر کدام نظرشان درباره نخستین مناظره که با موضوع اقتصادی برگزار شد، بیان کردند.

پس از اتمام اولین مناظره در رسانه ملی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ضمن قدردانی از تلاش صدا و سیما در برگزاری مناظره‌ها دیدگاه‌هایشان را برای بهتر برگزار شدن مناظره‌های بعدی ارائه كردند.

خوشبختانه یکدیگر را تخریب نکردیم

غلامعلی حداد عادل ارزیابی از چگونگی برگزاری مناظره‌ها را به بازخورد آن در جامعه موكول كرد و با بیان اینكه تلاش صداوسیما برای برگزاری این مناظره قابل تقدیر است گفت: رسانه ملی حركت خوبی را برای برگزاری مناظره‌ها آغاز كرد و خوشبختانه نامزدها در این مناظره در‌صدد تخریب یكدیگر برنیامدند و برنامه در فضایی صمیمی برگزار شد.

صدا و سیما برای برگزاری مناظره از دیدگاه نامزدها هم استفاده کند


محمدرضا عارف نیز با تشكر از زحمات صدا و سیما گفت: من به حسن نیت صدا و سیما شك ندارم مسئولان صداوسیما می‌خواستند مناظره‌ها را برای مردم جذاب كنند.

وی با تأكید بر ضرورت طرح سوال‌های كارشناسی شده پیشنهاد كرد: درباره نحوه برگزاری مناظره‌ها ضمن مشورت با نامزدها از دیدگاه‌های آن‌ها هم استفاده شود.

لزوم بازنگری شکلی و ساختاری مناظره‌ها


سعید جلیلی نیز مناظره را از نظر محتوایی خوب توصیف كرد. وی با تأكید بر اینكه مناظره باید به‌گونه‌ای باشد كه مردم بتوانند در پایان آن به انتخاب اصلح برسند، گفت: در این مناظره‌ها باید از نظر شكلی و ساختاری بازنگری شود.

فضای چالش در مناظره فراهم شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز ضمن انتقاد از شیوه برگزاری مناظره‌ها از صداوسیما خواست مناظره را به نحوی برگزار كنند كه نامزدها بتوانند همدیگر را به چالش بكشند.

فرصت بیشتری برای بیان دیدگاه‌ها بدهید


علی اكبر ولایتی نیز با بیان اینكه بازنگری در ساختار برنامه می‌تواند به انتخاب اصلح كمك كند، گفت: اگر نامزدها فرصت بیشتری برای بیان دیدگاه‌هایشان داشته باشند بهتر است.

مناظره طولانی بود


سید محمد غرضی نیز با بیان اینكه به لحاظ فنی مناظره خوب بود مدت برگزاری مناظره را طولانی خواند و آن را موجب خسته شدن مخاطب دانست.

مناظره با کارشناسان زبده برگزار شود


محسن رضایی نیز پیشنهاد كرد هر یك از نامزدها با كارشناسان زبده و تخصصی در موضوعات مختلف مناظره كنند و در زمان كافی نامزدها در فضایی چالشی به این كارشناسان پاسخ دهند.

بحث‌ها تخصصی‌تر شوند


محمدباقر قالیباف نیز با قدردانی از زحمات صدا و سیما از شیوه هدایت و اداره مناظره ابراز خرسندی كرد و گفت: فضای صمیمی بر مناظره حاكم بود وی پیشنهاد داد زمان اختصاص داده شده به نامزدها بیشتر شود. قالیباف بر تخصصی و جدی‌تر شدن بحث‌ها تأكید كرد.