اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر جمال شورجه درباره سریال موسی (ع)


سریال حضرت موسی(ع) به عنوان محصولی استراتژیک از نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم دنیا عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری؛ سریال حضرت موسی(ع) به عنوان محصولی استراتژیک از نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم دنیا عرضه می‌شود.

سریال حضرت موسی(ع) نیاز روز جهان است

 جمال شورجه، کارگردان متعهد و انقلابی کشورمان که قرار است ساخت سریال حضرت موسی(ع) نوشته مرحوم فرج الله سلحشور را کارگردانی کند، درباره لزوم ساخت این سریال تلویزیونی گفت: این فیلم‌نامه که یادگار مرحوم سلحشور است در ۷۲ قسمت نوشته شده و طبق آخرین صحبت‌هایی که شده قرار است من به عنوان یکی از شاگردان و همراهان ایشان راه او را ادامه بدهم.

وی با اشاره به اینکه مرحوم سلحشور نگارش فیلم‌نامه را انجام داد و حالا این امانت به ما سپرده شده است، گفت: ساخت این سریال، پروژه استراتژیک، سنگین و مهمی است و نیاز به مقدمات و برنامه‌ریزی های دقیق دارد. امیدوارم بتوانیم تولید سالم، تاثیرگذار و خداپسندانه ای داشته باشیم که حضرت موسی و انبیاء هم از ما به عنوان سازندگان این فیلم رضایت داشته باشند.
این کارگردان افزود: پیش تولید این سریال بسیار مهم است و برای اینکه اثری درخور و شایسته ملت ایران و حتی ارزشمند و قابل تحسین در جهان تولید کنیم، لازم است مقدمات آن را به خوبی فراهم کنیم تا با کمترین آفت ها و هزینه ها به اتمام برسد.

شورجه همچنین با بیان اینکه امر تبلیغ فرهنگ، درست مانند جهاد است، تاکید کرد: با توجه به شرایطی که در منطقه و در کل جهان وجود دارد، ساخت چنین فیلم هایی وظیفه ماست و لازم است همان طور که روزهایی در جبهه های دفاع مقدس می جنگیدیم حالا برای ترویج و اشاعه فرهنگ صحیح اسلامی تلاش کنیم. از همین رو بود که مرحوم سلحشور احساس نیاز کرد در چنین شرایطی فیلم حضرت موسی(ع) را بسازد؛ چراکه ساخت این فیلم را پاسخی به نیازهای روز منطقه و جهان می‌دانست.

وی درباره بازخوردهای جهانی نسبت به این گونه سریال ها نیز گفت: اگر بتوانیم این سریال را مورد رضایت خداوند و مورد سلیقه مرحوم سلحشور تولید کنیم، قطعا بازخوردهای خوبی در جهان شاهد خواهیم بود. همان طور که سریال حضرت یوسف(ع) با استقبال زیادی در جهان مواجه شد، پیش بینی می کنم این کار هم در همان اندازه و حتی بیش از آن مورد توجه جهانی قرار بگیرد و به عنوان محصولی استراتژیک از نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم دنیا عرضه شود.


ویدیو مرتبط :
نظر امام موسی صدر درباره منتظری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر وزیر بهداشت درباره سریال مهران مدیری



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قضاوت درباره سریال «در حاشیه» به عهده مردم است و قرار نیست ما از طرف مردم اظهار نظر کنیم.

دکتر هاشمی در حاشیه مراسم تکریم و تودیع معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره آخرین سریال طنز مهران مدیری افزود: درباره فاخر بودن یا نبودن این سریال نیز هنرمندان حوزه هنر باید اظهارنظر کنند.

وی با اشاره به اینکه چند قسمت از این سریال را قبل از پخش آن دیده است گفت: صحبت هایی درباره این سریال داشتیم که کسی هم گوش نکرد، از نظر ما صداو سیما یک دانشگاه است که در ارتقای فرهنگ عمومی و صیانت از سرمایه های ملی و خدمتگزار جامعه نقش دارد هر چند که در کنار تمام زحمات و خوبی های دستگاه های خدمتگزار البته اشکالاتی هم ممکن است وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت افزود: ازطرفی بعنوان یک ایرانی فکر می کنم طنز لازم و هنر این عرصه نیز وسیع است و طبیعیت طنز نیز اغراق است، بنابراین نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم هم هنر راتقویت کنیم هم طنز داشته باشیم هم راجع به هیچ قشری نباشد.

هاشمی گفت: علاقه ما این بود که حتما همانطور که دوستان در صدا و سیما فرمودند مراقبت هایی می شد یا بیشتر از این مراقبت می‌شد، اما در حقیقت این ها حاشیه است و خود ما نباید حاشیه سازی کنیم؛ کارهای مهمتر و سخت تری داریم و نباید به این مسائل حاشیه ای توجه شود.

 

اخبار اجتماعی -  خبرگزاری صدا و سیما