اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر جالب گاردین درباره «السیسی»



اخبار,اخبار بین الملل ,رهبران گروه اخوان المسلمین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس دیکتاتوری عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور کنونی مصر را بدتر از دوره حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع اسبق این کشور توصیف کرد.

به گزارش تسنیم، روزنامه گاردین در مقاله ای به بررسی صدور حکم ۲۰ سال زندان برای محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع پیشین مصر در پرونده قتل تظاهرکنندگان در پرونده موسوم به "کاخ الاتحادیه" پرداخت.

این روزنامه افزود: حوادثی که در آن تظاهرات روی داد، همچنان مبهم است اما واضح است که محاکمه بخشی از حمله نظام جدید مصر علیه مرسی و یارانش است. این درحالی است که در جبهه مقابل، کسانی که علیه مرسی و طرفدارانش اقدام کردند، محاکمه نشدند.

روزنامه گاردین نوشت: نظام مصر نه تنها مجموعه رهبران گروه اخوان المسلمین این کشور را بازداشت کرد بلکه به این حد نیز اکتفا نکرد و علیه سازمان های جامعه مدنی وارد عمل شد و جلوی کار آنها را گرفت و رسانه ها را زیر سلطه خود قرار داد و روزنامه نگاران و مخالفان از جمله کسانی که از کودتای نظامی به فرماندهی عبدالفتاح سیسی در سال ۲۰۱۳ میلادی حمایت کردند، به زندان انداخت.

این روزنامه تصریح کرد: مصر در دوره عبدالفتاح السیسی به یک دیکتاتوری بدتر از آنچه در دوره حسنی مبارک بود، تبدیل شد و بهار عربی در آن به کابوس عربی مبدل گشت.

روزنامه گاردین نوشت: با این وجود، آمریکا و برخی کشورهای غربی به روابط اقتصادی و نظامی خود با نظام مصر ادامه می دهد.

این روزنامه افزود: واقعیت این است که یک دولت منتخب و دموکراتیک با قدرت برکنار شد و سزاوار نیست که آمریکا و کشورهای غربی با آن موافقت کنند.

 

اخبار بین الملل - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
وثائقی: السیسی .. الشخصیة والمنصب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهار نظر جالب اوباما درباره رئیس جمهور آینده آمریکا



اخبار ,اخبار بین الملل,رییس جمهوری زن در آمریکا

 

اخبار بین الملل - اوباما: آمریکا بزودی رییس جمهوری زن خواهد داشت

ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که این کشور بزودی یک رییس جمهوری زن خواهد داشت.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوپوئن، اوباما در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ˈای.بی.سیˈ گفت: مسوولان بسیار خوبی در آمریکا داریم، ولی تردید ندارم که بزودی یک رییس جمهوری زن خواهیم داشت.

به نوشته لوپوئن، شبکه تلویزیونی ای.بی.سی این بخش از اظهارات اوباما را روی پایگاه خبری خود منتشر کرد، ولی به این موضوع که نظر وی ˈهیلاری کلینتونˈ است اشاره ای نکرد.

اخبار بین الملل - ایرنا