اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر جالب کمند امیرسلیمانی راجع به پوشش


کمند امیر سلیمانی با اعلام این مطلب که خیلی کم به مد اهمیت می‌دهد و دوست دارد لباسم شیک اما نه چندان طراحی شده باشد گفت: لباس باید چیزی باشد که تماشاچی باور کند و لباس‌های طراحی شده آن چنانی تماشاگر را از بازیگر دور خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: کمند امیر سلیمانی با اعلام این مطلب که خیلی کم به مد اهمیت می‌دهد و دوست دارد لباسم شیک اما نه چندان طراحی شده باشد گفت: لباس باید چیزی باشد که تماشاچی باور کند و لباس‌های طراحی شده آن چنانی تماشاگر را از بازیگر دور خواهد کرد.

کمند امیر سلیمانی؛ بازیگر سینما و تلویزیون در مورد نوع پوشش بازیگران در فیلم های سینمایی و تأثیر آن بر مد و لباس افراد عادی جامعه گفت: بازیگران و نوع پوشش آنها بر افراد جامعه تأثیر بسزایی دارد چون اصولا تماشاچی ها دوست دارند با بازیگر محبوبشان همزادپنداری کنند. اگر این بازیگر شخصیت مثبت و ایده آلی در فیلم داشته باشد که دیگر خیلی تاثیر بیشتری دارد.

وی افزود: اولین چیزی که در یک بازیگر جلب توجه می کند نوع پوشش اوست. پوشش خوب می تواند بازیگر را به مخاطب و تماشاگرش نزدیک کند. البته در مورد این تاثیرات باید خیلی دقیق کارشناسی شود. آنچه که مردم برداشت می کنند ممکن است با عقیده و حدس ما متفاوت باشد.



این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه اضافه کرد: ممکن است یک پوشش منفی در فیلم توسط تماشاچی مثبت تلقی شده و از آن تقلید کند. اما یک پوشش مثبت روی تماشاگر تاثیر منفی بگذارد. برای انتخاب پوشش کاراکترهای منفی و مثبت یا خوشبخت و بدبخت باید خیلی دقیق طراحی انجام شود.

امیر سلیمانی در ادامه در ارتباط با اینکه چقدر طراحی لباس بازیگران فیلم ها به واقعیت موجود در جامعه نزدیک است اذعان داشت: خوب طبیعتا اگر به آنچه که مردم در جامعه می پوشند نزدیک نباشد اجازه پخش ندارد. ما اقشار مختلفی در جامعه داریم که هر کدام حجاب و نوع لباس مخصوص خود را دارند با پوشانندگی کم یا زیاد.

 همین هم باعث می شود نشود یک مدل معمولی طراحی کرد که همه به آن نزدیک باشند. از طرف دیگر بازیگری که در فیلم نقش یک آدم مرفه را بازی می کند با پوشش یک فرد کارمند فرق دارد. سلیقه تماشاگر هم متفاوت است. این کار طراحی لباس فیلم را برای باور تماشاگر خیلی سخت می کند.


بازیگر فیلم سینمایی "قرمز" در مورد محدودیت های طراحی لباس اضافه کرد: یک جاهایی محدودیت هایی وجود دارد که خیلی دست و پاگیر است. خیلی وقت ها باید فیلم با واقعیت ها مطابقت کند اما محدودیت ها باعث می شود این اتفاق نیوفتد.

 مثلا بازیگری که می خواهد نقش یک ورزشکار را بازی کند نمی تواند لباس مربوط به آن ورزش را در فیلم به تن داشته باشد و طراحی لباسش با واقعیت جور در نمی آید. در مورد خیلی از مشاغل این طور است. بعضی وقت ها پوشش و طراحی معمولی آن مناسب پخش عمومی نیست.


این بازیگر در مورد اینکه برگزاری جشنواره ای با موضوع مد و لباس سینمایی تا چه اندازه به رفع محدودیت های موجود کمک می کند گفت: الگوهایی که این جشنواره ها می تواند تعریف کند خیلی به کمک طراحان لباس در فیلم های سینمایی می آید.


ویدیو مرتبط :
گپ و گفت شنیدنی با کمند امیرسلیمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر جالب قرائتی راجع به مدیریت آبکی!


حجت الاسلام محسن قرائتی گفت: بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌های ما آبکی است. خیلی از مدیران ما باید مدیر سازمان آب باشند.

حجت الاسلام محسن قرائتی گفت: بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌های ما آبکی است. خیلی از مدیران ما باید مدیر سازمان آب باشند.

حجت الاسلام محسن قرائتی در آیین افتتاحیه نوزدهمین دوره هفته کتاب اظهار کرد: من درباره کتاب حرف زیاد دارم و معتقدم که آب در کتاب، فیلم و هنر ما زیاد است. اگر می‌خواهید کتاب چاپ داشته باشد و مورد علاقه باشد باید جمع و جور نوشته شود و برخی از مطالبی که از واجبات و مستحبات نیست حذف شود.

قرائتی افزود: کتاب باید تلخیص و تلطیف شود تا مدنظر مخاطب قرار گیرد. نکته بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که هدف ما از نگارش کتاب باید مشخص شود باید به این موضوع فکر کنیم کتابی که منتشر می‌شود چه مشکلی را حل می‌کند برخی کتاب‌ها بازی با کلمات هستند و گاهی محققان ما سال‌ها وقت خود را به تحقیقات بیخودی می‌گذرانند.

وی ادامه داد: من معتقدم کتاب باید ارزان شود و حق تألیف‌ها ارزان شود اما نویسنده در تنگنا نباشد برای حل این موضوع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چاره ای بیاندیشد.

قرائتی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: طبق یکی از تجربیات بنده کتابی که در چاپ اول 5 هزار تیراژ داشت بعد از حذف حق التألیف و حذف برخی بخش های کتاب تیراژ آن به 14 میلیون نسخه رسید پس باید برای بالا بردن شمارگان کتاب اضافات را حذف و حق التألیفات را ارزان کرد.

* کتاب های معارف دانشگاه ها از شکست خورده ترین کتاب ها هستند

قرائتی در ادامه به اشاره به کتب معارف دانشگاهی گفت: ما برای نگارش کتاب های معارف دانشگاه ها باید به رشته های تخصصی توجه داشته باشیم نمی توان تمام معارف را به تمام رشته ها تعمیم داد باید برای دانشجویان مختلف هر رشته معارف ویژه آنان را نوشت.

قرائتی در پایان یادآور شد: برای توسعه کتاب و کتابخوانی باید کتاب ها نازک و تلطیف شوند.

منبع: پانا