اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر احمدی نژاد درباره انبارها و ذخایر طلا


رئیس جمهور گفت: همه‌ی انبارها پر است و هیچ مشكلی وجود ندارد و ذخایر ارزی ما آنقدر زیاد است كه در طول تاریخ به این اندازه نبوده است و هیچگاه به این اندازه ذخیره طلا نداشتیم.

محمود احمدی‌نژاد كه در جمع مردم شهرستان ورامین در ورزشگاه تختی این شهرستان سخن می‌گفت،افزود:

 امروز ساختن ایران بالاترین عمل صالح و عمل انقلابی است. همه همت دشمنان در جلوگیری از پیشرفت ایران متمركز است و دولت سال‌ها مطالعه انجام داده و موانع و مشكلات در راه پیشرفت ایران را شناسایی كرد.

وی با بیان این‌كه برنامه تحول اقتصادی از سوی دولت تهیه و از دو سال قبل اجرای آن شروع شد، گفت:

یكی از برنامه‌های تحول اقتصادی، هدفمند كردن یارانه‌ها است و در گذشته بی‌عدالتی، بهره‌وری پایین و فاصله طبقاتی بالا را تجربه كردیم و قرار شد با هدفمند كردن یارانه‌ها بخشی از مشكلات جبران شود.

رییس‌جمهور تصریح كرد: در این ایام كه یك سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد، به فضل الهی و مشاركت ملت ایران دستاوردهای بزرگی حاصل شده كه یكی از آنها این است كه اگر هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد، همین امسال فقط و فقط برای واردات بنزین باید 15 میلیارد دلار هزینه می‌كردیم كه این اتفاق نیفتاد و انشاءالله تا سال آینده به یكی از صادركنندگان اصلی بنزین تبدیل خواهیم شد.

احمدی‌نژاد كاهش فاصله طبقاتی را یكی از دستاوردهای اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها عنوان كرد و گفت: جمعیت فراوانی داشتیم كه به نیازهای اولیه خود محتاج بودند و در مقابل آنها افرادی 30 تا 40 برابر از یارانه‌ها استفاد می‌كردند.

امیدواریم با اجرای طرح كامل هدفمندی یارانه‌ها فاصله‌ها به حداقل برسد و هر كس از حق خود استفاده كند، مهمترین اتفاق در این طرح این بود كه دولت محدودیت‌ها را برداشت و این فرصت را ایجاد كرد كه مردم در مدیریت اقتصاد مشاركت كنند.

وی خاطر نشان كرد: ظرف دو سه گام دیگر همه‌ی یارانه‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهیم كه خود مردم تصمیم بگیرند. تجربه نشان داد، وقتی حق مردم را به خود آنها بدهیم، مردم بهتر تصمیم‌گیری می‌كنند و تلاش داریم امسال گام دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا كنیم و حق مردم را در جیب خودشان بگذاریم.

رییس‌جمهور یادآور شد: یادتان هست عده‌ای مخالف این موضوع بودند و با سنگ‌اندازی‌های گوناگون نمی‌خواستند و نمی‌خواهند ایران پیشرفت كند و جوسازی می‌كردند تا ملت را از این كار منصرف كنند.

 امروز بسیج شده‌اند كه فضای اقتصادی كشور را ناامن و متلاطم جلوه دهند ، تا از یك طرف جیب خود را پر كنند و از طرف دیگر مانع پیشرفت ملت ایران شوند.

احمدی‌نژاد خطاب به ملت ایران از مردم خواست كه مثل همیشه هوشیار باشند و گفت: آنها می‌خواهند بازار اقتصاد را متلاطم كنند تا بدین وسیله از آن سوء استفاده كنند.

 همه باید هوشیار باشیم. اقتصاد كشور باثبات و آرام است و اگر خدای ناكرده در گوشه‌ای مشكلی ایجاد شود، ما مردم را در جریان می‌گذاریم و از مردم برای حل آن كمك می‌گیریم.

وی ادامه داد: دائما شایعه‌پراكنی می‌كنند تا مقداری التهاب و نگرانی درست كنند تا رفتار طبیعی مردم دچار خدشه شود. آنها به دنبال پر كردن جیب‌های خود و ضربه زدن به ملت ایران هستند.

همه‌ی انبارها پر است و هیچ مشكلی وجود ندارد و ذخایر ارزی ما آنقدر زیاد است كه در طول تاریخ به این اندازه نبوده است و هیچگاه به این اندازه ذخیره طلا نداشتیم. عده‌ای وسط نیفتند كه با دلال‌بازی بخواهند به اقتصاد كشور ضربه بزنند و جیب‌های خود را پر كنند.

رییس‌جمهور تاكید كرد: مردم بدانند كه اگر مشكلی بود اولین كسی كه مردم را در جریان می‌گذارد، دولت است.


منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
ده کشور برتر دنیا از نظر ذخایر طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد، نظر 99/99 درصد مردم را گفت



 

احمدی‌نژاد، نظر 99/99 درصد مردم را گفت

 

احمدی نژاد، در دیدار مردم استان البرز با تاكید بر اینكه یكی از وجوه این استان در آینده باید وجه فرهنگی آن باشد، افزود: اگر ما الگوی روشن و مشخصی نداشته باشیم، آینده از آن ما نیست.

رییس جمهور ادامه داد: ما به دنبال الگوی برنامه‌ریزی اسلامی ـ ایرانی هستیم و علت آن این است كه می‌خواهیم در آینده به نقطه اوج كمال برسیم. یقین دارم اگر یك رفراندوم در این برگزار شود و از مردم بپرسیم كه آیا می‌خواهند مانند اروپائی‌ها شوند، 99/99 می‌گویند خیر...../تحلیل:عصرایران