اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر احمدی نژاد درباره اقدامات ضربتی دولت


احمدی‌نژاد با اشاره به اقداماتی از جمله تاسیس موسسات خیریه و توجیهات مختلف برای دور زدن قانون، گفت: بهتر است برخی از نهادهای اقتصادی به اصطلاح مردمی، به جای دور زدن قانون ساختارها و رفتار خود را اصلاح كنند.  

رییس‌جمهور گمرك را مرزبان استقلال و پیشرفت كشور دانست و گفت: گمرك مسوول مرزبانی اقتصاد كشور است و همه دستگاه‌های مرتبط باید اقدامات خود را با گمرك هماهنگ كنند.

دكتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (شنبه) در مراسم تشریح "روند پیشرفت طرح تحول در نظام گمركی كشور" با اشاره به نقش مهم و حساس گمرك از زحمات همه كسانی كه در بخش گمرك كشور فعالیت می‌كنند، قدردانی كرد و گفت:

شاخص‌ها نشان می‌دهد كه اقدامات مفید و تغییرات اساسی مثبتی به ویژه در سال‌های اخیر در عرصه گمرك كشور به وجود آمده و در حال وقوع است.

وی تدوین طرح تحول گمركی را اقدامی بزرگ و ارزشمند دانست و گفت:‌ قانونی به روز و شفاف برای اصلاح بخش گمرك كشور آماده شده است و دولت خود را موظف می‌داند كه به طور كامل از روند اجرای این قانون حمایت كند تا به سرعت عملیاتی شود.

 مسوولان گمرك كشور نیز باید با پیگیری‌های مستمر، تلاش كنند كه گمرك كشور شفاف و سالم بوده و به گونه‌ای فعالیت كند كه هیچ كس نتواند از مرزها و خلاء مقررات و قوانین تخلف کرده و حتی كسی احتیاج پیدا نكند كه به دنبال قاچاق كالا باشد.

رییس‌جمهور با تاكید بر لزوم استقرار مدیریتی واحد در كل گمركات كشور، اظهار كرد: گمرك مسوول مرزبانی اقتصادی است و همه دستگاه‌های مرتبط كشور حتی استاندارد نیز باید خود را با گمرك هماهنگ كنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌كه «اقدامات دولت ضربتی، انقلابی و دقیق است» اظهار كرد: عده‌ای دولت را به اقدامات غیر عالمانه و شتابزده متهم می‌كنند در حالی كه دولت معتقد است و تجربه نیز نشان داده كه با توجه به وجود نیروی انسانی بااستعداد و همت بلند در كشور می‌توان اقدامات اساسی و تحولی را به سرعت عملیاتی كرد.

رییس‌جمهور با اشاره به پیش‌بینی مسوولان اقتصادی و گمركی كشور مبنی بر عملیاتی شدن كامل قانون تحول گمرك در طول 5-4 سال، خطاب به دست‌اندرکاران گمرك کشور اظهار كرد: باید همه ظرفیت‌ها را به كار بگیرید و دولت نیز در این زمینه به طور كامل پشتیبانی خواهد كرد تا تمام محورهای قانون طرح تحول گمرك به سرعت و در كمترین زمان اجرایی و در خدمت كشور و ملت قرار بگیرد.

احمدی‌نژاد گفت: تحول گمركی از اركان اصلی طرح تحول اقتصادی است و امیدوارم به سرعت قانون جدید عملیاتی شود و گمرك جز اولین مجموعه‌هایی باشد كه طرح تحول به طور كامل در آن پیاده می‌شود.

وی با بیان این‌كه «مرزبانی گمركی فراتر از مرزبانی اقتصادی است» گفت: امروز عرصه‌های سلامت، بهداشت، فرهنگ و امنیت به هم گره خورده است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: عده‌ای تصور می‌كنند كه تبادل تجاری فقط شامل بخش صادرات می‌شود و نسبت به واردات ذهنیت منفی دارند، در حالی كه صادرات و واردات از عوامل اصلی پیشرفت جهانی و تامین صلح، امنیت و رفاه جهانی است. خدای متعال به هر ملتی داشته‌هایی عطا كرده تا به واسطه تبادل آن با هم ارتباط داشته باشند.

رییس‌جمهور با تاكید بر این‌كه «اگر صادرات و واردات بر اساس نظم و دقت نباشد به زیان منافع ملی است» گفت: باید به طور دقیق مشخص باشد كه چه نوع كالا و به چه حجمی وارد و صادر می‌شود تا بتوان بر اساس آن برنامه‌ریزی كرد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه «تمام سیاست‌های اقتصادی دولت در عرصه عمل به نوعی با گمرك ارتباط دارد» اظهار كرد: به طور مثال اگر در عرصه حمایت از تولید كشور، گمرك كاملا هماهنگ نباشد این گونه حمایت‌ها به نتیجه مطلوب نخواهد انجامید.

رییس‌جمهور با تاكید بر رعایت كامل قانون و مقررات در گمرك كشور تصریح كرد: متاسفانه عده‌ای منافع خود را در راستای منافع ملی تعریف نمی‌كنند؛ بهترین ملت و اقتصاد جایی است كه آحاد مردم منافع شخصی خود را در راستای منافع ملی تعریف كنند و ملتی موفق است كه همه استعدادها و توانمندی‌های خود را هم‌افزا و در یك راستا به كار گیرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اقداماتی از جمله تاسیس موسسات خیریه و توجیهات مختلف برای دور زدن قانون، گفت: بهتر است برخی از نهادهای اقتصادی به اصطلاح مردمی، به جای دور زدن قانون ساختارها و رفتار خود را اصلاح كنند.

رییس‌جمهور گفت: باید به سرعت بخش گمرك كشور با بخش‌های بانكی و مالیاتی ارتباط برقرار كنند، در چنین صورتی مسیر بخش عمده‌ای از تخلفات و سوءاستفاده‌ها از قانون گرفته خواهد شد، البته ممكن است در روند اصلاحات عده‌ای هیاهو و جار و جنجال به پا كنند كه نباید از آن نگرانی داشت.

وی در پایان رسیدگی به وضعیت كاركنان گمرك را مورد تاكید قرار داد و گفت: كسی كه در بخش گمرك و در شرایط سخت مشغول خدمت است باید مورد توجه خاص قرار داشته باشد.

در ابتدای این مراسم دكتر احمدی‌نژاد با اهدای لوح سپاس از خدمات و زحمات دست اندركاران تدوین طرح تحول در نظام گمركی كشور تجلیل كرد.


منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
بی ثباتی مدیریتی در دولت احمدی نژاد بیداد می کند! (مناظره رضایی با احمدی نژاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر روحانی درباره اختلاف بین دولت و مجلس در دوره احمدی نژاد



اخبار,اخبار سیاسی,اختلاف مجلس و دولت

 

اخبار سیاسی - روحانی:در دولت گذشته دیدیم که اختلاف مجلس و دولت معضلات کشور را تشدید کرد

رییس جمهور در دیدار مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: حل مشکلات کشور تنها با همکاری و تعامل مجلس شورای اسلامی و دولت امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رویکرد تعاملی همه ارکان کشور در شرایط کنونی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد با مرتفع کردن موانع موجود پیش رو، چرخ‌های توسعه کشور را به گردش بیندازد.

 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت رابطه خوبی با مجلس دارد و باید این رابطه به همین شکل ادامه یابد گفت: از مشکلات کشور تنها با همکاری و تفاهم دولت و مجلس می‌توان عبور کرد؛ در گذشته دیدیم که از اختلاف جز تشدید معضلات چیزی بدست نیامد.

 

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان مازندران، در حوزه‌های گردشگری، تجارت خارجی و کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در سایه تعامل مثبت میان نمایندگان استان و سایر مسوولان، از همه بسترهای لازم برای رشد و اعتلای استان مازندران استفاده شود.

 

روحانی با بیان اینکه مردم مازندان مردمی ولایتمدار، غیرتمند و تلاشگر هستند، گفت: من شور و اشتیاق و عواطف گرم مردم مازندران را در ایام انتخابات که لحظات ماندگاری را خلق کردند، فراموش نخواهم کرد و سفر به استان مازندران از نقاط عطف آن ایام، برای من بود.

 

رییس جمهور همچنین از تلاش دولت برای حل معضلات استان مازندران در عرصه‌های کشاورزی، راه‌سازی و تجارت با کشورهای همجوار استان خبر داد و گفت: دولت تلاش دارد با ملاحظه اولویت‌ها و امکانات خود به مشکلات استان مازندران رسیدگی کرده و عمده همت خود را در فعال‌سازی بخش خصوصی با فراهم کردن تسهیلات برای آنها به کار گیرد.

 

در این دیدار نمایندگان شهرهای نوشهر و چالوس؛ قائم شهر و سوادکوه و جویبار؛ ساری و میان‌دورود؛ تنکابن و رامسر و عباس‌آباد؛ نور و محمودآباد؛ بهشهر و نکا و گلوگاه؛ بابل؛ بابلسر و فریدون کنار و آمل هر یک مسایل حوزه‌های انتخابیه خود نظیر: اشتغالزایی، راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ها از جمله نساجی، معادن ذغال سنگ، کارخانه ذغال‌شویی، کمک به کشاورزان، ایجاد صنایع تبدیلی، احداث سد، تجهیز مراکز درمانی، توسعه بنادر و تجارت خارجی، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت راه‌های کمربندی برای حل معضل ترافیک بویژه در روزهای تعطیلات را بیان کردند.

 

نمایندگان مجمع استان مازندران همچنین لزوم اهتمام ویژه دولت به جاذبه‌های طبیعی دریا و جنگل را خاطر نشان ساخته و از شعارهای بدون عمل دولت پیشین در آزادسازی حریم دریا انتقاد کردند.

 

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهور اهمیت و جایگاه نمایندگان مجلس در اداره مطلوب کشور را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید در جهت هماهنگی با مجلس شورای اسلامی در ۱۰۰ روز گذشته هشت نشست با مجامع نمایندگان استان‌های مختلف کشور داشته و در این زمینه در میان دولت‌های پیشین بی‌سابقه بوده است.

اخبار سیاسی - روز نو