اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر احمدی‌مقدم درباره گشت ارشاد



اخبار,اخبار اجتماعی, احمدی مقدم


اخباراجتماعی - نظر احمدی‌مقدم درباره گشت ارشاد

گشت ارشاد سراغ آدم های بی فرهنگ می رود و از ابتدا موضوعی به نام برخورد با اهالی فرهنگ در دستور کار این گشت نبوده است.

رئیس پلیس کشور با اعلام این که پرونده ترورهای اخیر در سیستان و بلوچستان در حال پیگیری است، گفت: عده ای به بهانه حمایت از مردم بلوچستان دست به این ترورها زده و ناامنی ایجاد می کنند.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص ترور انجام شده در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر ترور و قتلی را تا کشف موضوع پیگیری می کنیم. از سال گذشته باقی ماندگان گروهک ریگی مزاحمت هایی را در استان سیستان و بلوچستان به وجود آورده و دست به ترور در جنوب استان می زنند.

وی ادامه داد: اگر معلم و کارمندی از شمال استان و منطقه سیستان در جنوب این منطقه به فعالیت بپردازد این افراد با ادعای دفاع از اهل سنت دست به این ترور ها می زنند، در حالی که دولت اعلام کرده است در استخدام ها تبعیض مذهبی نداریم.

رئیس پلیس کشور افزود: مردم این استان از این اقدامات خشنود نیستند و نباید سایه ناامنی بر سر سیستان و بلوچستان به وجود آید. اصل موضوع مقابله با گروهک های تروریستی و مواد مخدر در منطقه است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسیده بود رئیس جمهور انتقاداتی را درباره گشت ارشاد مطرح کرده بود و خواستار عدم برخورد گشت ارشاد با اهالی فرهنگ شده بود، گفت: گشت ارشاد سراغ آدم های بی فرهنگ می رود و از ابتدا موضوعی به نام برخورد با اهالی فرهنگ در دستور کار این گشت نبوده است.

احمدی مقدم در خصوص برخورد پلیس با ارایه دهندگان قرص های لاغری غیرمجاز گفت: وظیفه برخورد با قرص های لاغری غیرمجاز بر عهده وزارت بهداشت است که با این گونه داروهای تقلبی و غیرمجاز برخورد کند البته نیروی انتظامی در این برخوردهای از وزارت بهداشت حمایت می کند. اگر این قرص ها دارای مواد مخدر باشد نیروی انتظامی به صورت مستقیم وارد موضوع شده و با مساله برخورد جدی می کند.

خبرنگاری از وی در مورد ممنوعیت شماره گذاری برخی از خودروها پرسید که وی در پاسخ گفت: هیچ محدودیتی برای شماره گذاری خودروها نداریم و توقف از سوی پلیس راهور ا تکذیب می کنم. پلیس بر اساس چارچوب قانونی خودروهای را شماره گذاری می کند.

افزایش 12 درصدی کشف سرقت در کشور

رئیس پلیس کشور از افزایش 12 درصدی کشف سرقت در کشور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه هر ساله شاهد افزایش اندک وقوع سرقت های خرد در کشور هستیم در سال جاری اولویت اول را مقابله با سرقت، اصلاح شگردهای پلیس آگاهی و تقویت های این پلیس قرار دادیم ضمن اینکه همکاری های پلیس و دستگاه قضائی برای برخورد با مجرمان سابقه دار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سه ماه گذشته شاهد ثبات در وضعیت وقوع سرقت ها هستیم و این در حالی است که میزان کشف سرقت از سوی پلیس 12 درصد افزایش یافته است. در سال جاری برخورد با مالخران و مال فروشان را در دستور کار داریم ضمن اینکه با افرادی که در کنار خیابان اقدام به خرید و فروش موبایل کند نیز برخورد می کنیم.
اخباراجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
گشت ارشاد دوران احمدی نژاد و میرحسین موسوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی مقدم: گشت ارشاد مطلوب ما نیست


فرمانده ناجا گفت: گشت‌های امنیت اخلاقی مطلوب ما نیست اما گاهی مجبور می‌شویم در برابر فردی که نسبت به تذکر بی‌توجهی می‌کند و بعضا با مامور ما نیز درگیر می‌شود، برخورد کنیم.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده ناجا گفت: گشت‌های امنیت اخلاقی مطلوب ما نیست اما گاهی مجبور می‌شویم در برابر فردی که نسبت به تذکر بی‌توجهی می‌کند و بعضا با مامور ما نیز درگیر می‌شود، برخورد کنیم.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم گفت: هرجا که پای قانون در میان باشد ناجا موضوعیت پیدا می‌کند و در زمینه گشت‌های ارشاد نیز ما قانونگذار و سیاستگذار نیستیم. اما تلاش می‌کنیم با آموزش برنامه‌ریزی و اغناء مردم هزینه‌های مربوط به این طرح را به حداقل برسانیم.

گزیده ای از سخنان سردار احمدی مقدم را بخوانید؛

- بحث بدحجابی و ناهنجاری‌های رفتاری که خلاف فرهنگ عمومی و دینی کشور است معالجه شود. اصل این موضوع ریشه در باورهای افراد دارد و برای رفع آن باید کار فرهنگی انجام شود.

- دو نوع برخورد در رابطه با بحث بدحجابی وجود دارد؛ یکی از آنها بحث ایجابی است که به رسانه‌ها، صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و سایر دستگاه‌های فرهنگی مرتبط می‌شود. اما در حوزه پلیس همان‌طور که وقتی راننده‌ای از چراغ قرمز عبور می‌کند نمی‌تواند مامور او را نگهدارد و با تذکر به او بگوید کارش زشت است، در این مورد نیز این گونه است و بالاخره در مواردی باید برخورد داشته باشیم. حتی در سطح حداقلی.

- ناجا در اوقات مختلف ناگزیر به انجام طرح گشت ارشاد  است. این طرح مطلوب ما نیست اما گاهی مجبور می‌شویم در برابر فردی که مورد تذکر قرار می‌گیرد و نسبت به این تذکر بی‌توجهی و بعضا با مامور ما نیز درگیر می‌شود واحدی را قرار دهیم که با وی برخورد کند حالا با هر اسمی مانند گشت انتظامی یا گشت ارشاد.

- (درباره انتقادها به گشت ارشاد) مسئله حجاب، مسئله‌ای دو طرفه است. ‌در میان این دو طرف نیروی انتظامی در حال کشش است. بخشی از جامعه که سر و صدای زیادی هم دارد و در بیان انتقادات خود از رسانه‌هایشان استفاده می‌کنند به طور مطلق یا نسبی با این طرح مخالفند اما بخش بزرگتری مخالف بی‌تحرکی ناجا در این حوزه هستند.

- در مواقعی که ما مسامحه می‌کنیم حملات به پلیس زیاد می‌شود. به عنوان مثال اگر ما در برخی از جاها حضور نداشته باشیم عده‌ای مطرح می‌کنند که تفرجگاه‌ها و دریا به هم خورد، به سینما نمی‌توان رفت و رستوران‌ها به پاتوق عشاق تبدیل شده و خانواده‌ها دیگر در این مناطق احساس امنیت نمی‌کنند.

- من دست کسانی که مدعی کار فرهنگی هستند را می‌بوسم. البته مفهوم کار فرهنگی این نیست که با انجام آن دیگر اقدامات تعطیل شود.

- گشت‌های معروف به ارشاد با جرایم دیگری نظیر مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی و ... برخورد می‌کنند. البته در برخورد با خانم‌ها باید خانم‌ها حضور داشته باشند اما در مواقعی مامور خانم وجود ندارد یا درگیری میان آنان رخ می‌دهد که در این حالت مامور مرد وارد مداخله در کار می‌شود.

- به طور کلی این کار مطلوب ما نیست و پلیس از روی اکراه در این حوزه مشغول است و ما علاقمند نیستم با فردی برخورد یا او را تحقیر کنیم اما در جاهایی باید ورود پیدا کنیم.