اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر آیت‌الله مکارم‌ در مورد حجاب پسران


یکی از مراجع عظام تقلید قم با اشاره به نوع مو پسرها گفت: باید نسبت به اصلاح موی سر و نوع لباس پوشیدن آنها فکری شود و آنها را به درستی با فرهنگ اصیل اسلامی آشنا کرد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع حجاب گفت: حجاب یکی از اساسی ترین موضوعات اسلامی است که در قرآن نیز آمده و هیچ فردی نمی تواند منکر آن شود. وی تصریح کرد: برخی افراد امروزه در خصوص حجاب صحبت هایی کرده اند که این موضوعات ناموزون است و باید دانست که در مورد حجاب کسی نباید حرفی بزند.



استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حجاب از گناه جلوگیری کرده و موجب می شود تا انسان به جایگاه اصلی رسیده و امنیت را در جامعه ایجاد خواهد کرد. آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی گفته ها در خصوص تبدیل شدن ایران و فرهنگ آن به ترکیه عنوان داشت: امروز ترکیه و دیگر کشورها به موضوع حجاب پی برده اند و این موضوع را دنبال می کنند و ما نباید به سوی آن کشورها که قانون آنها آتاتورک است برویم. وی تاکید کرد: حجاب یک موضوع ساده نیست و علاوه بر وظیفه شرعی بودن وظیفه اجتماعی نیز هست.

این مرجع تقلید افزود: حجاب تنها مخصوص بانوان نیست و باید آقایان نیز حجاب داشته باشند و متاسفانه در کشور پسرها دچار بدپوششی هستند. وی بیان داشت: متاسفانه پسرها با پوشیدن لباس های تنگ و بالا زدن آستین ها تا زیر شانه از عمل به فرهنگ اسلامی دور شده اند. آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نوع مو پسرها گفت: باید نسبت به اصلاح موی سر و نوع لباس پوشیدن آنها فکری شود و آنها را به درستی با فرهنگ اصیل اسلامی آشنا کرد.

منبع : برنا نیوز


ویدیو مرتبط :
آیت الله بهجت:در نظر مرجع عالی قدر آیت الله مکارم شیرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر آیت‌ الله مکارم‌ درباره بخشنامه اخیر حجاب


آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره بخشنامه اخیر حراست دانشگاه آزاد اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره بخشنامه اخیر حراست دانشگاه آزاد اعلام کرد.

متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«پرسش:

نظر حضرتعالی در مورد بخشنامه اخیر حراست دانشگاه آزاد در مورد مساله حجاب و پوشش چیست؟

پاسخ:

بخشنامه مزبور در تمام محافل مذهبی و اخلاقی با تأسف و انکار روبرو شد؛ بخصوص اینکه در تضاد با وظایف حراست و امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد و این بخشنامه اثر نامطلوبی درباره دانشگاه آزاد اسلامی در اذهان گذاشته است.»