اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر آیت‌الله مکارم‌ درباره استفاده از کرم حلزون


آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره حکم "استفاده از کرم و صابون حلزون" بیان کرد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره حکم "استفاده از کرم و صابون حلزون" بیان کرد.

متن سوال و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

سوال: «اخیرا در تبلیغات کالاها شاهد هستیم که از کرم و صابونی که از عصاره حلزون تهیه شده نام برده می‌شود حکم استعمال این نوع کرم‌ها چیست؟

پاسخ: در فرض سوال محکوم به طهارت است، ولی اگر جرم آن روی بدن باشد برای نماز اشکال دارد مگر این که جذب بدن شده باشد.»


ویدیو مرتبط :
آیت الله بهجت:در نظر مرجع عالی قدر آیت الله مکارم شیرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌الله مکارم‌:نباید همه 70 میلیون نفر از یارانه استفاده کنند



آیت‌الله مکارم‌شیرازی خواستار شد: تصویب طرحی در مجلس برای مبارزه با مفاسد اخلاقی

وی اضافه کرد: مساله قابل اهمیت بعدی این است که نباید همه 70 میلیون نفر از این یارانه استفاده کنند، بلکه بجای پرداخت به افراد مرفه، قشر نیازمند جامعه بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 این مرجع تقلید در دیدار رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل این فراکسیون نشانه و بیانگر همدلی گروه‌های مربوط به حل و رفع امور کشور است.

وی در ادامه با بیان این‌که «ایران در شرایط بحرانی و بدی قرار ندارد» گفت: ایران کشوری قدرتمند است و اگر در تمامی عرصه‌های مختلف با بیداری و هوشیاری رفتار شود، دشمن نمی‌تواند به کشور آسیب بزند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مجلسی‌ها بیدار هستند چرا که مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی بیانگر توجه آن‌ها به مسائل ریشه‌ای است و این خود نشان‌دهنده این هوشیاری است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: باید در طرح‌ها و مسائل اقتصادی به ویژه در مورد پرداخت یارانه‌ها شفاف سازی صورت بگیرد تا با برنامه‌ریزی دقیق این بودجه ملی هدفمندتر اجرا شود.

وی با تاکید بر مدیریت دقیق بر میزان پرداخت یارانه، تصریح کرد: مشکل اولی که در این خصوص به چشم می‌خورد این است که بار مالی مضاعفی را ایجاد کرده و از منابع دیگر برای پرداخت یارانه قرض گرفته می‌شود در حالی که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این میزان با اهداف اولیه تناسب داشته باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: در ابتدا قرار بود بخش قابل توجهی از یارانه‌ها به توسعه صنعت اختصاص داده شود که این امر تحقق نیافت.

وی اضافه کرد: مساله قابل اهمیت بعدی این است که نباید همه 70 میلیون نفر از این یارانه استفاده کنند، بلکه بجای پرداخت به افراد مرفه، قشر نیازمند جامعه بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی مسائل فرهنگی جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: در این خصوص همچنین با معضل کاهش بودجه‌های فرهنگی روبرو شدیم در حالی که توجه به فرهنگ مغز و روح جامعه را ارتقا داده و در کنار وضعیت معشیتی باید فرهنگ نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برخی از مراکز فرهنگی به بنده مراجعه می‌کنند و پیرامون دریافت بودجه مناسب مساعدت می‌طلبند اما متاسفانه شهریه سنگین طلاب هزینه‌های زیادی را بر دوش ما نهاده که توان مساعدت به این مجموعه‌ها و موسسات فرهنگی از توان ما خارج است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «مسائل فرهنگی و اخلاقی در جامعه دچار بحران جدی شده» خواستار تصویب طرحی راهبردی برای مبارزه با مفاسد اخلاقی شد و گفت: مردم انتظار دارند مجلس مسائل مهم اخلاقی در کشور را مورد توجه خود قرار دهد.

وی گسترش بی حجابی و بی عفتی در جامعه را معضلی قابل توجه دانست و گفت: رفع این مشکل باید به صورت ریشه‌ای و با فرهنگ‌سازی در ادارات، مراکز آموزشی، آموزش و پرورش، بیمارستان‌ها و سایر ارگان‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های راهبردی باید به گونه‌ای طراحی شود که مسائل فرهنگی مورد سوء استفاده‌های سیاسی از سوی دشمن قرار نگیرد./ایسنا