اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر آیت‌الله صافی درباره اعدام مجدد قاچاقچی



اعدام مجدد قاچاقچی ,اعدامی زنده شده

نظر آیت‌الله صافی درباره اعدام مجدد قاچاقچی

آیت‌الله صافی گلپایگانی، در پاسخ به استفتائی، نظر خود را درباره اعدام مجدد یک فرد قاچاقچی که پس از اجرای حکم زنده شده است، اعلام کرد.

 متن کامل سوال و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مد ظله

با عرض سلام و احترام؛

اگر شخصی به واسطه قاچاق مواد مخدر محکوم به اعدام شده و بعد از اجرای حکم، حیات خود را باز یافته باشد، آیا چنین شخصی را می‌توان اعدام نمود؟ خواهشمند است حکم شرعی آن را بیان فرمایید.

باتشکر/جمعی از مؤمنین

بسم الله الرحمن الرحیم

علیکم السلام و رحمة الله

در فرض سؤال، اعدام چنین شخصی جایز نمی‌باشد؛ والله العالم.

13 ذی الحجة الحرام 1434

لطف الله صافی» /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نظر آیت الله صافی گلپایگانی در باره وحدت شیعه و سنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح دفتر آیت الله صافی پیرامون اعدام مجدد


دفتر استفتائات آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در خصوص مطالب مطرح شده از سوی این مرجع تقلید پیرامون اعدام مجدد شخص قاچاقچی اطلاعیه ای صادر کرد.

خبرگزاری مهر: دفتر استفتائات آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در خصوص مطالب مطرح شده از سوی این مرجع تقلید پیرامون اعدام مجدد شخص قاچاقچی اطلاعیه ای صادر کرد.

 در این اطلاعیه آمده است: در پی سؤالات تعدادی از مردم از دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دامت بركاته در رابطه با اعدام دوباره قاچاقچی، دفتر استفتائات معظم له اعلام نمود: مسأله‌ای كه در كتاب جامع الأحكام جلد دوم می‌باشد ارتباطی به موضوع مذكور ندارد و معظم له نسبت به این مسئله نظر دیگری دارند.

 مجرم، مرد 37 ساله ای به نام علیرضا- م بود که 3 سال قبل به جرم حمل یک کیلوگرم مخدر شیشه به اعدام محکوم شده و تا چهارشنبه هفته قبل در زندان بجنورد بود. او سحرگاه چهارشنبه اعدام شد و 12 دقیقه بالای دار بود تا در نهایت با تایید پزشک، به سردخانه منتقل شد. اما یک روز بعد، کارگر سردخانه متوجه شد کاور پلاستیکی یکی از جسدها بخار گرفته و این یعنی جنازه نفس می کشد.

در جلد دوم جامع الاحکام از آیت الله صافی گلپایگانی نقل شده است: «در صورتى که بعد از اعدام و قبل از دفن در سردخانه یا پزشکى قانونى و ... در مجرم علائمى حیاتى دیده شود و با مداوا سلامت خود را بازیابد، ظاهراً حکم اجراى حد و قصاص به قوت خود باقى است.»