اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظری اولین گلر لژیونر فوتسال ایران شد


بهترین دروازه‌بان فوتسال جهان در سال 2010 با عقد قراردادی دو ساله به یکی از باشگاه‌های روسیه پیوست.

خبرگزاری فارس: بهترین دروازه‌بان فوتسال جهان در سال 2010 با عقد قراردادی دو ساله به یکی از باشگاه‌های روسیه پیوست

مصطفی نظری دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتسال مدتی است که مورد توجه یکی از باشگاه‌های روسیه قرار گرفته بود. او از چند ماه گذشته صحبت‌های خود را با این باشگاه انجام می‌داد. پس از بازگشت به ایران نظری به دنبال رضایت‌نامه خود از تیم فوتسال دبیری بود که مسئولان تبریزی با این موضوع موافقت کردند و به این ترتیب نظری با قراردادی دو ساله به تیم فوتسال نوریل نیکل روسیه پیوست.

قرار است نظری یک ماه دیگر به این کشور سفر کند و تمرینات بدنسازی خود را با سایر بازیکنان آغاز کند. لیگ برتر روسیه اواسط شهریورماه آغاز می‌شود.

مصطفی نظری، تجربه چندین سال حضور در تیم ملی فوتسال ایران را دارد و در سال 2010 نیز توانست به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شود، اما اخیرا او پس از مسائلی که با فراشی در اردوی تیم ملی به وجود آمد با نظر خسوس کاندلاس از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شد و ملی‌پوشان را در کره‌جنوبی همراهی نکرد، البته سرمربی تیم ملی اعلام کرده که او در این سفر حضور نخواهد داشت و درهای تیم ملی به روی وی باز است.

نظری با این انتقال به عنوان اولین دروازه‌بان لژیونر فوتسال ایران نام گرفت.

نظری اولین گلر لژیونر فوتسال ایران شد


ویدیو مرتبط :
احسان روزبهانی اولین لژیونر بوکس ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین لژیونر فوتبال‌ ایران +عکس


مرحوم استاد امیرحسین صدقیانی ۱۰ دی سال ۱۲۸۱ در تبریز به دنیا آمد. او اولین مربی تاریخ تیم ملی فوتبال و اولین لژیونر تاریخ فوتبال ایران است و هرگز در تیم ملی فوتبال ایران بازی نکرد زیرا تا آن هنگام کشور ایران دارای تیم ملی فوتبال نبود ولی گاهی در تیم منتخب تهران بازی می کرد.

مشرق: مرحوم استاد امیرحسین صدقیانی ۱۰ دی سال ۱۲۸۱ در تبریز به دنیا آمد. او اولین مربی تاریخ تیم ملی فوتبال و اولین لژیونر تاریخ فوتبال ایران است و هرگز در تیم ملی فوتبال ایران بازی نکرد زیرا تا آن هنگام کشور ایران دارای تیم ملی فوتبال نبود ولی گاهی در تیم منتخب تهران بازی می کرد.

اولین لژیونر فوتبال‌ ایران +عکس

پدرش حاجی رسول آقا از بازرگانان معروف آذربایجان بود که بعدها در دوران مشروطیت به استانبول مهاجرت کرد. همزمان که در ترکیه مشغول به تحصیل بود در تیم خردسالان فنرباغچه پذیرفته شد. سه سال بعد برای ادامه تحصیل به اتریش رفت و در تیم دوم راپیدوین اتریش شروع به بازی کرد. در سال ۱۳۰۴ پس از سالها دوری از وطن به ایران برگشت و در مشهد مقیم شد و در باشگاه فردوسی این شهر که قدیمی ترین باشگاه ورزشی ایران بود شروع به بازی کرد.

وی مجددا برای ادامه تحصیل به بلژیک رفت تا سال ۱۳۱۵ که در آن کشور بود در تیمهای رویال - شارل روا - اسپورتینگ کلوب که یکی از تیمهای معروف بلژیک بود بازی کرد و در این تیم در پست سانتر فوروارد در طی سالهای ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۲ بعنوان آقای گل بلژیک شناخته شد.

در سال ۱۹۳۳ که مسابقه نهایی باشگاههای بلژیک بین تیم او و تیم بروکسل و در حضور شصت هزار تماشاگر و با حضور آلبرت اول " - پادشاه وقت بلژیک انجام شد استاد با زدن سه گل باعث پیروزی تیم خود گردید.

استاد بزرگ فوتبال ایران در ۱۱ شهریور سال ۱۳۵۵ پس از تحمل سالها رنج بیماری درگذشت اما از این استاد بزرگ کمتر نامی در بین اساطیر ورزشی شنیده می شود!