اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظرسنجی ناجا درباره فعالیت «گشت ارشاد»


سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی از موافقت بیش از پنجاه درصد مردم با ادامه فعالیت گشت ارشاد خبر داد و گفت که این نتایج حاصل تحقیقات مرکز افکار سنجی ناجا در کل کشور است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی از موافقت بیش از پنجاه درصد مردم با ادامه فعالیت گشت ارشاد خبر داد و گفت که این نتایج حاصل تحقیقات مرکز افکار سنجی ناجا در کل کشور است.

 سردار سعید منتظر المهدی با اشاره به رد کلیات طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهارکرد:ما از هر پژوهشی که درباره اقدامات ناجا انجام شود استقبال و قدردانی می کنیم و از مرکز پژوهش ها نیز می خواهیم موضوع حجاب و عفاف را مورد بررسی قرار دهند، اما یافته های یک پژوهش باید قابل استناد و دقیق باشد و در سوالات آن نباید گزینه ها طوری باشد که در آن سوگیری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اخیرا پیمایشی را در سطح کشور انجام داده ایم که براساس نتایج آن بیش از 50 درصد مردم کشور با ادامه فعالیت گشت های ارشاد موافق بودند و البته در مورد نحوه برخورد عده ای نقدهایی داشتند، اما با کلیات آن موافق بودند.

به گفته سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی این پیمایش توسط مرکز افکارسنجی ناجا در کل کشور انجام شده است.

منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه برخورد اجتماعی با پدیده های اجتماعی از نظر پلیس برتری دارد، خاطرنشان کرد:ما معتقدیم که در برخورد با پدیده های اجتماعی باید سازوکارهای فرهنگی اجتماعی وجود داشته باشد، مخصوصا در مورد پدیده بدحجابی. از این رو ما این موضوع را در دستورکار قرار داده ایم تا با استفاده از شیوه های اقناعی افراد را به رعایت حجاب ترغیب کنیم، اما اگر افرادی به اقدام خود اصرار کنند با آنان به روش سلبی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هر کشوری باید هنجارهای آن کشور رعایت شود، اضافه کرد:در کشور ما نیز حجاب به عنوان یک هنجار پذیرفته شده و برای داشتن یک زندگی مسالمت آمیز باید هنجارها رعایت شود.

سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی تصریح کرد:شواهد متقنی وجود دارد که اگر این اقدامات از سوی پلیس انجام نمی شد، وضع بدتر از الان می شد و اقدامات ما بازدارندگی داشته است. البته توجه کنید که نیروی انتطامی در بین 26 دستگاه مسوول، آخرین حلقه است و لازم است باقی دستگاه ها نیز وارد عمل شوند.

منتظرالمهدی که در یک برنامه زنده تلویزیونی با حضور رییس مرکز پژوهش های مجلس و یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحبت می کرد در واکنش به سخنان اخیر دادستان تهران مبنی بر جریمه 900 هزار تومانی افراد بدحجاب و برخورد با مدیران ساختمانی که در آنها پارتی شبانه برگزار شود،گفت: پلیس هیچ اقدامی را برخلاف قانون انجام نمی دهد و ما هیچ اصراری هم بر انجام اقدامات خلاف قانون نداریم و تمام فعالیت های ما در چهارچوب قانون است.

وی با تاکید بر اینکه ماموری که با بدحجابی برخورد می کند، آموزش های لازم را درمورد نحوه برخورد و بیانش دیده است،افزود: ماموران آموزش دیده مسوول برخورد با این افراد هستند و در مرحله اول از طریق ارشاد و تذکر موضوع را رفع می کنند و در مرحله بعد برخی محرومیت های اجتماعی شامل توقیف خودرو و... اعمال می شود، اما اگر فردی بر اقدام خود اصرار ورزد این افراد با حکم دستگاه قضایی به دادسرای انقلاب ارجاع خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
گشت ارشاد 1 | فیلم گشت ارشاد 1 + بدون سانسور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیش از 50 درصد مردم موافق فعالیت گشت ارشاد هستند / عده ای فقط به شیوه برخورد گشت ارشاد انتقاد دارند



اخبار,اخبار اجتماعی,گشت ارشاد

از مرکز پژوهشهای مجلس تقاضا می کنیم موضوع عفاف و حجاب را هم بررسی کند و باید دید یافته های پژوهشی که آنها در خصوص طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب انجام داده اند مبتنی بر چه داده هایی است.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: اخیراً پیمایشی را در مرکز افکارسنجی نیروی انتظامی در کشور انجام دادیم که بر اساس آن بیش از 50 درصد مردم با ادامه فعالیت گشت ارشاد موافق بودند و عده ای فقط به شیوه برخورد انتقاد داشتند که آنها هم قابل بررسی است.

 سردار سرتیپ سعید منتظرالمهدی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا روشهای نیروی انتظامی در خصوص گشت ارشاد و جمع آوری ماهواره ها موفق بوده است یا نه؟ افزود: از مرکز پژوهشهای مجلس تقاضا می کنیم موضوع عفاف و حجاب را هم بررسی کند و باید دید یافته های پژوهشی که آنها در خصوص طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب انجام داده اند مبتنی بر چه داده هایی است.

وی گفت: ظاهراً مرکز پژوهشها طرحهایی مانند گشت ارشاد و جمع آوری ماهواره ها را موفقیت آمیز ندانسته در حالیکه یافته های پژوهش فقط در شرایطی قابل استناد است که به گونه ای روشمند و دقیق بدست آمده باشد و مثلاً‌ اگر همین پژوهش را میان افراد مذهبی انجام دهیم نتیجه دیگری خواهد داشت.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به اینکه اساساً در نیروی انتظامی اقدامات اجتماعی بر انتظامی و سلبی رجحان دارد گفت: ما خودمان هم معتقدیم که در برخورد با پدیده های متنوع اجتماعی باید ساز و کارهای فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: البته در هر کشوری هنجارهایی مشخص شده است و همه ملزم به رعایت آن هستند و هر کسی تخطی کند با او برخورد می شود و در کشور ما نیز هنجار حجاب مبتنی بر مذهب، دین و فرهنگ اصیل ایران اسلامی پذیرفته شده است.

منتظرالمهدی افزود: ما شواهد متقنی داریم که اگر این اقدامات تا به اکنون انجام نمی شد جامعه ارزشی ما منکوب می شد و ناخرسندی عمومی را در پی داشت و وضع بدتر از وضع موجود می شد.

وی گفت: در این بحث 26 دستگاه وظایفی دارند که اگر همه وظایف خود را درست انجام دهند زمینه بروز کج روی ایجاد نمی شود.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: البته انتقاداتی را که به ما می شود قبول داریم و روز به روز تجربیات و آموزشهای ما بیشتر می شود.

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جریمه 900 هزار تومانی برخی بدحجابان با دستور قضائی صورت گرفته است یا نه؟ افزود: آنچه که نیروی انتظامی انجام می دهد بر مدار قانون است و اصراری بر اقدامات فراتر از قانون نداریم.

وی گفت: مأموران ما هم از قبل برای اینگونه مأموریتها آموزش می بینند و آنهایی که در مقابل مأموران ما پافشاری می کنند به مراجع قضائی و دادسرای انقلاب ارجاع می دهیم.

 

اخبار اجتماعی - انتخاب