اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظرسنجی صداوسیما در سطح کشور: هاشمی از خاتمی پیشی گرفت/ افت قالیباف، رشد ولایتی



نظرسنجی صداوسیما برای انتخابات

نظرسنجی صداوسیما در سطح کشور: هاشمی از خاتمی پیشی گرفت/ افت قالیباف، رشد ولایتی

پیش از این و در نظرسنجی که پیش از عید توسط صداوسیما انجام شده بود، خاتمی در رتبه نخست قرار داشت و پس از آن آیت الله هاشمی و سپس قالیباف رتبه های بعدی را در اختیار داشتند.

انتخاب  : در تازه ترین نظرسنجی که توسط صداوسیما در سطح کشور انجام شده، آیت الله هاشمی رفسنجانی در رتبه نخست قرار دارد.

پس از هاشمی، سید محمد خاتمی با فاصله ای اندک رتبه دوم را در اختیار دارد.

این درحالیست فاصله ی این دو با دیگر کاندیداهای احتمالی انتخابات، بسیار زیاد گزارش شده است.

پس از این دو، محمدباقر قالیباف رتبه سوم را در اختیار دارد. شهردار تهران نسبت به آخرین نظرسنجی صداوسیما، افت محسوسی داشته و ظاهراً آرای او به سبد علی اکبر ولایتی اضافه شده است.

پس از قالیباف، مشایی ، ولایتی، حدادعادل و محسن رضایی به ترتیب در رتبه چهارم ، پنجم و ششم قرار دارند.

پیش از این و در نظرسنجی که پیش از عید توسط صداوسیما انجام شده بود، خاتمی در رتبه نخست قرار داشت و پس از آن آیت الله هاشمی و سپس قالیباف رتبه های بعدی را در اختیار داشتند./انتخاب

 

 


ویدیو مرتبط :
پیشرفت و توزیع فقری که قالیباف و ولایتی می

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باهنر : هاشمی​، خاتمی و قالیباف در صدر نظرسنجی​های انتخاباتی هستند/ نظرسنجی​ها قابل اعتمادند ولی قابل تکیه نیستند



اخبار,سید محمد خاتمی,اصولگرایان

باهنر : هاشمی، خاتمی و قالیباف در صدر نظرسنجیهای انتخاباتی هستند/ نظرسنجیها قابل اعتمادند ولی قابل تکیه نیستند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که نظرسنجیها قابل اعتمادند ولی قابل تکیه نیستند، چرا که بعضا به سرعت تغییر میکنند.

محمدرضا باهنر در گفتوگو با خبرآنلاین، از نظرسنجیهای انتخاباتی متنوعی خبر داد که برخی همه گروههای سیاسی و چهرههای منفرد از اصلاح طلب و اصولگرا و خاتمی و هاشمی را هم در بر میگیرد و برخی صرفا معطوف به طیف خاصی هستند.

او که میگفت، در مجموع این نظرسنجیها هیچ فرد یا طیفی وجود ندارد که بیش از 20 درصد آرا را به خود اختصاص داده باشد، در پاسخ به اینکه در نظرسنجیهایی که جامعیت بیشتری میان افراد و گروههای سیاسی دارد، چه کسانی در بالاترین سطح هستند، گفت: آقایان هاشمی، خاتمی و بعد از آنها آقای قالیباف بیشترین آرا را به خود اختصاص دادهاند.

وی با بیان اینکه برخی نظرسنجیها نیز با ارقامی اعلام میشوند که چندان نزدیک به واقعیت نیستند، ادامه داد: مثل نظرسنجیای که به نقل از 1+2 مطرح شد که آنها 60 درصد رای دارند! این در حالی است که در آخرین نظرسنجیها، مجموع آرای این سه نفر کمتر از 30 درصد بوده است!

نایب رئیس مجلس توضیح داد که تحولات آینده فضای سیاسی کشور، نتایج متفاوتی بر این نظرسنجیها خواهند داشت و خاطرنشان کرد: برخی چهرهها، آرایشان از سقف شروع میشود و به تدریج ریزش میکند. آرای برخی نیز از کف شروع میشود و به تدریج رویش مییابد. برای همین است که معتقدم نظرسنجیها قابل اعتمادند ولی قابل اتکا نیستند.

مشروح این گفت و گو را در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید./خبرانلاین