اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظرسنجی درباره عضویت در گروه‌های دوستی


مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه گفت: نظر سنجی انجام شده بر روی شبکه های اجتماعی نشان می دهد۸۲ درصد کاربران عضو گروه های دوستی هستند.

خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه گفت: نظر سنجی انجام شده بر روی شبکه های اجتماعی نشان می دهد۸۲ درصد کاربران عضو گروه های دوستی هستند.

روزبه کردونی ضمن بیان برخی از نتایج نظر سنجی انجام شده پیرامون دیدگاه مردم تهران در خصوص شبکه­ های اجتماعی افزود: این نظرسنجی در خرداد ماه امسال با همکاری یکی از موسسات معتبر نظرسنجی کشور انجام شده و از نظر محل سکونت، فراوانی پاسخگویان ساکن نیمه شمالی شهر با پاسخگویان ساکن نیمه جنوبی شهر تقریباً برابر گرفته شد به طوری که گروه نمونه بدون واسطه و با توجه به روش نمونه­ گیری، معرف جامعه آماری باشد.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه در ادامه اظهار داشت: نتایج این نظرسنجی بیانگر این است که از حیث نوع گروه­ هایی که در شبکه­ های اجتماعی عضو هستند، گروه ­های دوستی بیشترین اقبال را در میان شهروندان تهرانی داشته است بطوریکه بررسی ها نشان داد که ۸۲ درصد کابران عضو گروه های دوستی هستند.

وی گفت: از نظر محتوای رد و بدل شده، بیشترین فراوانی را درمیان نوع مطالب رد و بدل شده، طنز و جوک دارد و مطالب علمی نیز با فاصله نسبتا زیادی در رتبه دوم قرار می گیرند و پس از آن اخبار و تحلیل­ های سیاسی، اخبار خانوادگی، گروه­ های ورزشی و آشپزی قرار دارد.

کردونی در خصوص دیدگاه پاسخگویان پیرامون تاثیر شبکه ­های اجتماعی مجازی در روابط بین افراد در دنیای واقعی همچنین تاکید کرد: نیمی از پاسخگویان (۵۰.۸ درصد) معتقدند این شبکه­ ها بیشتر باعث کاهش روابط و دید و بازدید بین افراد فامیل و دوستان می ­شود و ۲۴.۸ درصد نظر عکس داشته و معتقدند این شبکه­ ها باعث شده که فامیل و دوستان خیلی از همدیگر باخبر باشند. ۱۳.۸ درصد نیز در این زمینه نظر بینابین داشته ­اند.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه در خصوص نگرش پاسخگویان به آسیب های شبکه ­های اجتماعی نیز افزود : ۶۷.۷ درصد پاسخگویان با این نظر موافق بوده اند که «شبكه های اجتماعی باعث می شود كنترل والدین بر فرزندان كم شود» و در مقابل ۱۷.۶ درصد با این نظر مخالفت کرده­ اند. ۱۴.۸ درصد نیز نظر بینابین داشته­ اند.

به گفته وی، ۶۴.۱ درصد پاسخگویان با این نظر موافق بوده اند که "شبكه های اجتماعی باعث شده ارتباط بین اعضای یك خانواده (والدین با فرزندان و زن و شوهر) كم شود" و در مقابل ۲۱.۸ درصد با این نظر مخالفت کرده ­اند همچنین ۱۴.۱ درصد نیز نظر بینابین داشته­ اند.

کردونی گفت:۶۵.۱ درصد پاسخگویان نیز با این نظر موافقند که "در شبكه های اجتماعی امكان فریب و اغفال دختران و سوء استفاده­ های جنسی وجود دارد" و در مقابل ۲۰ درصد با این نظر مخالفت کرده ­اند و همچنین ۱۴.۹ درصد نیز نظر بینابین داشته­ اند.

مدیر کل دفتر امور اسیب های اجتماعی با تاکید بر لزوم آگاه سازی افکار عمومی از آسیب های نوپدید مرتبط با شبکه های اجتماعی اظهار داشت : ۸۷ درصد پاسخگویان این نظرسنجی  معتقد بوده اند که "باید نحوه استفاده از این شبكه ها به افراد آموزش داده شود" .

کردونی در خصوص اقدامات انجام شده در این وزراتخانه برای کنترل و کاهش آسیب های نوپدید مرتبط با فضای مجازی نیز توضیح داد: گروه فضای مجازی و آسیب های نوپدید در دفتر امور آسیب های اجتماعی این وزارتخانه نسبت به قبل فعال تر شده و حضوری موثر در شبکه های اجتماعی خواهد داشت .

وی تاکید کرد: از سوی دیگر با دستور وزیر رفاه مقرر شده است با مشورت و همراهی دانشگاهیان و صاحبنظران این عرصه سیاست گذاری و انجام برنامه های علمی و سیاست های مشخص در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد و در همین راستا قرار است کمیته مسائل مرتبط با آسیب های نوپدید مرتبط با فضای مجازی را رصد و در این خصوص سیاست گذاری کنند.


ویدیو مرتبط :
افتتاح این گروه و روش عضویت در این گروه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوستی مهر: گروه ایران، گروه مرگ است



 

 

 

دوستی مهر: گروه ایران، گروه مرگ است

 

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران پس از برتری برابر فلسطین گروهی که ایران در آن قرار گرفته را گروه مرگ نامید.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علی دوستی‌مهر پس از برتری 5 بر صفر تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران برابر فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: فلسطین تیم بسیار خوبی بود و در نیمه اول برای ما مشکل ساز شده بود. ما توقع چنین بازی خوبی از این تیم نداشتیم، اما تیم ما هم بازی خوبی را به نمایش گذاشت. فلسطین 90 دقیقه دوید و ما فکرش را نمی کردیم که این تیم اینقدر دونده باشد. به نظر من این تیم بعدها حرف‌های بسیاری گفتن در آسیا خواهد داشت و حتی در روزهای آینده هم می‌تواند مقابل قطر و عراق مدعی پیروزی باشد.

دوستی ادامه داد: ایران بازی محکم و به یادماندنی انجام داد، چرا که فلسطین هم تیم قدرتمندی بود. البته به نظر من ایران زود به گل رسید و این باعث شد تا شیرازه فلسطینی‌ها از هم بپاشد.

سرمربی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه الریاضیه عراق مبنی بر اینکه وضعیت گروه را چطور می بیند، گفت: گروه یک گروه بسیار سختی است، چرا که هم قطر تیم قدرتمندی محسوب می‌شود و عراق میزبان هم در اولین بازی مقابل بنگلادش مدعی نشان داد. باز هم می‌گویم فلسطین هم می‌تواند شانس صعود از گروهش را داشته باشد. هنوز زود است درباره وضعیت گروه قضاوت کنیم. من به جرات اعلام می‌کنم که این گروه، گروه مرگ است، چرا که سابقه نداشته ما در مرحله مقدماتی برای صعود کار سختی داشته باشیم.

دوستی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه دوری الکاس درباره اینکه فلسطین را چطور دیده است اظهار داشت: بازیکنان ما بسیار تلاش کردند و فوق العاده بودند و توانستیم تیم خوب و پر قدرت فلسطین را شکست دهیم، اما باز هم می‌گویم که فلسطین شانس صعود دارد. شماره های 24 ، 29 و 5 این تیم فراتر از آسیا نشان دادند و حتی در آینده می‌توانند لژیونر در لیگ‌های اروپایی هم شوند.