اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظام آموزشی جدید سال آینده اجرا نمی شود



 

 

 

نظام آموزشی جدید سال آینده اجرا نمی شود

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اسناد اجرایی نظام جدید آموزشی هنوز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ نشده گفت: سیستم 6-3-3 در سال تحصیلی آینده اجرا نمی شود.

ابراهیم سحرخیز در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز سند اجرایی نظام 6-3-3 را ابلاغ نکرده است و به همین دلیل فرصت زیادی برای تغییر محتوا و کتابهای آموزشی وجود ندارد به همین دلیل نظام آموزشی جدید برای سال تحصیلی 91-90 نیز پیاده نمی شود.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود که نظام جدید آموزشی از سال تحصیلی آینده اجرایی می شود و کتابهای درسی پایه اول ابتدایی نیز تغییر پیدا می کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: طبق مدلی که پیش بینی کرده ایم باید در هر سال تحصیلی کتابهای دو پایه تغییر پیدا کند و طبیعتا بین پنج تا 6 سال نظام جدید آموزشی مستقرمی شود.

تغییرات آموزشی در محتوا است نه در ساختار

سحرخیز درباره اینکه آیا تغییر مداوم نظام های آموزشی به سیستم آموزشی کشور ضربه نمی زند گفت: سرعت تغییرات در دنیا امروز متفاوت از گذشته است ضمن اینکه آموزش و پرورش یک نظام آموزشی پویا است و اگر خود را با تغییرات وفق ندهد از بین می رود.

بسیاری از کارشناسان آموزشی معتقدند تغییرات مداوم در ساختار نظام آموزشی موجب کاهش کیفیت سیستم آموزشی می شود و بهره وری آن پایین می آید چرا که هیچ فرصتی برای تغییر محتوا باقی نمی ماند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هم اکنون مباحثی همچون نانو یا سلولهای بنیادین در کتابهای درسی ما وجود ندارد و به همین دلیل معتقدیم باید محتوای درسی هر چه سریعتر به روز شود.

اجرای نظام آموزشی جدید برای دانش آموزان جدید الورود

سحرخیز با بیان اینکه منظور از تغییر نظام آموزشی، تغییر پایه های تحصیلی نیست چرا که تنها قرار است یک پایه تحصیلی به دوره ابتدایی اضافه شود و پیش دانشگاهی نیز حذف شود، افزود: منظور از تغییر نظام آموزشی تغییر محتوا است. یعنی ما می خواهیم مظروف را تغییر دهیم و ظرف چندان برایمان مهم نیست.

سحرخیز با تاکید بر اینکه نظام آموزشی 6-3-3 تنها برای ورودی های جدید پایه اول ابتدایی اجرا می شود، گفت: سایر دانش آموزان طبق سیستم نظام آموزشی فعلی فارغ التحصیل می شوند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزشی آزمون نظام مهندسی-کتاب قانون نظام مهندسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظام‌آموزشی تغییر كرد؛ 6 سال ابتدایی، 3 سال راهنمایی و...



وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه تغییر نظام آموزشی به شش ــ سه ــ سه(شش سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال دبیرستان) به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، گفت: احتمال تغییر نظام آموزشی به 4 دوره 3 ساله در 5 سال آینده که طی چند روز گذشته مطرح شده بود، تکذیب می شود.

 

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با ایلنا،گفت: در چند روز اخیر بر خی رسانه‌ها از احتمال تغییر نظام آموزشی به 4 دوره 3 ساله در 5 سال آینده خبردادند که از نظر ما کذب است و باید اعلام کنم نظام آموزشی مورد نظر بر اساس سند ملی آموزش و پرورش ، همان دوره 6 ، 3 ،3 است نه چیز دیگری که مطرح شده است.

وی در رابطه با زمان اجرای این طرح گفت: هنوز زمان اجرای این طرح ابلاغ نشده است، اما از زمانی كه اجرای این تغییر ابلاغ شود، تغییر نظام آموزشی اجرا می‌شود، اما پیش‌بینی ما این است كه این تغییر از مهر ماه سال تحصیلی آینده در مدارس كشور اجرایی شود.

حاجی بابایی تاکید كرد: هم اكنون كتاب‌های اول و ششم ابتدایی آماده چاپ است واستخدام نیروهای جدید از طریق آزمون در دوره ابتدایی در واقع به نوعی آماده‌سازی برای اجرای تغییر نظام آموزشی كشور بوده است.../ایلنا