اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظارت بر اینترنت در فرانسه در سال جدید


دولت فرانسه دستور اجرایی شدن قانون نظارت بر اینترنت را که سال گذشته تصویب شد، صادر کرد. این اقدام بحث‌برانگیز که احتمالاً از اول ژانویه 2015 عملی می‌شود به مقامات اجرایی اجازه می‌دهد تا اطلاعات اینترنتی را رصد کنند.

ایسنا: دولت فرانسه دستور اجرایی شدن قانون نظارت بر اینترنت را که سال گذشته تصویب شد، صادر کرد. این اقدام بحث‌برانگیز که احتمالاً از اول ژانویه 2015 عملی می‌شود به مقامات اجرایی اجازه می‌دهد تا اطلاعات اینترنتی را رصد کنند.

این دستور به ماموران اجازه می‌دهد تا به اطلاعات بخش گسترده‌ای از سرویس تلکام از جمله تماس‌های تلفنی، پیامک‌ها و اطلاعات اینترنتی افراد و اپراتورها در این کشور دسترسی داشته باشند.

قانون مذکور در دسامبر سال گذشته تصویب و موجب تعجب بسیاری شد. دو ماه پیش از تصویب این قانون، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در یک تماس تلفنی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مخالفت عمیق خود را با شنود تماس میلیون‌ها تن در فرانسه توسط آمریکا، ابراز کرده و آن را «اقدامی غیرقابل قبول» توصیف کرده بود.

با این حال، از آغاز ژانویه 2015 دولت فرانسه خود مسوولیت کنترل ارتباطات اینترنتی کشور را برعهده خواهد داشت و «گروهی در یک وزارتخانه‌» مسوول اجرای نظارت امنیتی و دسترسی به اطلاعات خواهند بود.

این قانون که طبق آن به ماموران قدرت داده می‌شود تا با استفاده از ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی بر مردم نظارت کنند، با نام جلوگیری از ظهور تهدیدات تروریستی تصویب شده است.

قانون مذکور در حالی تصویب شد که مردم فرانسه پیش از اجرا شدن رسمی نسبت به آن اعتراض کرده بودند.


ویدیو مرتبط :
سیا ساکتی (نظارت بر اینترنت فرزندان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انگلیس، فرانسه و روسیه هم بیانیه منتشرکردند / آلمان: ایران قبول کرد که غنی سازی تا 25 سال تحت نظارت شدید باشد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه آلمان: ایران قبول کرد که غنی سازی تا 25 سال تحت نظارت شدید باشد

وزیر خارجه آلمان بخش هایی از توافق لوزان را که توسط موگرینی گفته نشده در صفحه توئیتر وزارت خارجه کشورش نوشته و گفته که برنامه غنی سازی ایران تا 25 سال تحت نظارت شدید خواهد بود.

 «فرانک‌والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان بخش هایی از توافق لوزان را که توسط موگرینی گفته نشده در صفحه توئیتر وزارت خارجه کشورش نوشته و گفته که برنامه غنی سازی ایران تا 25 سال تحت نظارت شدید خواهد بود.

وزیر خارجه آلمان در این پیام نوشته: «هدف ما رسیدن به توافقی قابل اطمینان بود که بتواند ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازدارد.»

وی در ادامه نوشته: «اگر ایران از قوانین مورد توافق عدول کند، تحریم‌ها مجدداً به جای خود بازخواهد گشت.»

 ------------------------------

استقبال وزارت خارجه انگلیس از توافق ایران و ۱+۵ بر سر راه حل‌ها/مشکلات منطقه‌ای ما با ایران ادامه دارد

وزارت خارجه انگلیس از توافق بین ایران و گروه ۱+۵ بر سر راه حل‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد.

«فیلیپ هاموند»، وزیر خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای از توافق ایران و 1+5 برای رسیدن به راه حل‌ها برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است ایران و گروه 1+5 بر سر پارامترهای اصلی توافق جامع هسته‌ای با ایران توافق کرده‌اند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف توافق کرده‌اند ایران برنامه هسته‌ای خود را از طریق محدود کردن برنامه غنی‌سازی خود محدود کند.

ایران بر اساس این بیانیه با نظارت گسترده‌تر بر برنامه هسته‌ای خود موافقت کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده ایران در ازای این اقدامات از کاهش عمده تحریم‌های اقتصادی و مالی برخوردار خواهد شد.

این بیانیه به رغم این می‌افزاید: «اما هنوز نیاز به کارهای بیشتری است. جزئیات نهایی هر گونه توافق به ویژه مفاد جزئی اقدامات نظارتی و سازو کار های برداشتن قطعنامه‌های شورای امنیت بسیار مهم خواهد بود.»

بیانیه انگلس می‌افزاید مشکلات منطقه‌ای این کشور با ایران کماکان ادامه خواهد داشت.

 

------------------------------

 

استقبال اولاند و فابیوس از تفاهم سیاسی ایران و 1+5

وزیر خارجه و رییس جمهور فرانسه از تفاهم سیاسی ایران و 1+5 استقبال کردند.

لوران فابیوس و فرانسوا اولاند، اعلام کردند که در این مرحله به پیشرفت‌های مثبتی دست یافته‌اند اما هنوز جای کار باقی است. هنوز نیاز به انجام کار پیش از دستیابی به یک توافق قابل قبول است.

هم چنین اولاند در بیانیه ای اعلام کرد: فرانسه بازهم مرقب و هوشیار در این باره خواهد بود و همگام با متحدانش به دنبال دستیابی به یک توافق قابل اعتماد و قابل آزمایش خواهد بود، توافقی که این اعتماد را به جامعه بین المللی بدهد که ایران در موقعیتی نیست که به تسلیحات هسته‌ای دست یابد.

 

 ------------------------------

 

استقبال روسیه از بیانیه توافق هسته‌ای ایران و 1+ 5

روسیه از بیانیه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه روز پنج شنبه از چارچوب سیاسی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 استقبال کرد و در بیانیه‌ وزارت خارجه این کشور اعلام شد که این توافق شامل اصل اعلام شده توسط ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه است که ایران حق بدون شرط برای دستیابی به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد.

در این بیانیه آمده است: این توافق به ایران اجازه می‌دهد به فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم تحت نظارت بین‌المللی ادامه بدهد و همه تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.

مسکو اعلام کرد که شکی نیست که این توافق تاثیری مثبت برای امنیت همه جانبه خاورمیانه دارد و ایران می‌تواند نقش فعال‌تری در حل مشکلات منطقه بازی کند. این توافق بین‌المللی ثابت کرد که تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای حل مشکلات بسیار سخت و دشوار امکان‌پذیر است.

اخبار سیاست خارجی - فارس،ایسنا