اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نصب ۲۰۰ صندوق صدقات دیجیتالی دراماكن




 

صندوق صدقات دیجیتالی

در حالی كه سامانه خودپرداز بانك‌های صادرات، كشاورزی و ملی امكان جمع‌آوری كمك‌های مردمی برای كمك به مددجویان كمیته امداد را از طریق درج گزینه ویژه‌ای میسر كرده‌اند، معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد، از نصب ۲۰۰ صندوق صدقات دیجیتالی با مكانیزمی شبیه سامانه‌های خودپرداز در اماكن عمومی سراسر كشور تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار كرد: هزینه تمام‌شده هر یك از این صندوق‌ها یك میلیون تومان است.

سعید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تاكید بر اهمیت استفاده از روش‌های روزآمد، طراحی صندوق دیجیتال را در جهت توسعه زیرساخت‌های كشور ارزیابی و تصریح كرد: امداد صرف چنین هزینه‌هایی را نوعی سرمایه‌گذاری‌ می‌داند و برای گسترش تعداد صندوق‌های دیجیتال در آینده برنامه‌ریزی‌ كرده است.

وی با اشاره به فراهم آمدن زمینه استفاده از پول الكترونیك برای انجام امور روزمره در شهر شیراز، از نصب یك‌هزار صندوق دیجیتالی در این شهر با همكاری بانك انصار در آینده خبر داد و خاطر نشان كرد: هزینه طراحی و اجرای این پایانه‌ها بر عهده بانك انصار است.

ستاری در ادامه با اشاره به اتمام تولید ۲۰ هزار صندوق صدقات مكانیزه شهری و جایگزینی آن با صندوق‌های فعلی در آینده نزدیك، به حداقل رساندن نقش عوامل انسانی در تخلیه و نیز آسیب‌رسانی به صندوق را مهم‌ترین ویژگی‌ها در طراحی صندوق مكانیزه دانست.

معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد با تاكید بر وجود ۴۰۰ هزار صندوق صدقات شهری در كشور، به نبود بودجه مشخص برای تولید صندوق مكانیزه و جایگزینی آن با صندوق‌های فعلی اشاره و ابزار امیدواری كرد: اعتبار این امر طی پنج سال آینده به مرور تامین شود.

وی با بیان این كه در مرحله نخست صندوق‌هایی كه سرانه بالایی دارد، مكانیزه خواهد شد، بر قابل بازگشت بودن اعتبار هزینه شده برای طراحی و تولید صندوق مكانیزه در كمتر از شش ماه، به دلیل كاهش چشمگیر اقدامات سودجویانه تاكید كرد.

ستاری در خاتمه هزینه تمام شده هر یك از این صندوق‌ها را قریب به ۲۵ درصد، معادل ۲۲ هزار تومان بیش از صندوق‌های متداول فعلی عنوان كرد.

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ماجرای نصب صندوق های صدقات جدید با امنیت بالا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سارق صندوق صدقات



دستگیری سارق صندوق صدقات

سارق صندوق صدقات جنوب شرق تهران پس از چندین سرقت شبانه، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرد القاصی مهررییس کلانتری 161 ابوذر ضمن اشاره به دستگیری یک سارق در خیابان نعیمی گفت: این متهم هنگام سرقت از صندوق صدقات دستگیر شد. با گزارش های ارسالی از سوی شهروندان در خصوص تخریب و سرقت از صندوق های صدقات که در معابر عمومی نصب شده است، اقدامات ماموران برای دستگیری متهم یا متهمان پرونده آغاز شد.

وی ادامه داد:تحقیقات ادامه داشت و مناطق جرم خیز و نقاطی که امکان سرقت و تخریب صندق های صدقه وجود داشت تحت نظر قرار گرفت که طی آن ماموران موفق شدند فردی را که در ساعات پایانی شب در حال تخریب یک صندوق صدقه بود، شناسایی و دستگیر کنند.

کلانتر 161 ابوذر افزود: با دستگیری این فرد و انتقالش به کلانتری تحقیقات از وی آغاز و متهم که " ناصر " نام داشت در بازجویی ها عنوان داشت که از یکی از شهرستان های اطراف تهران به این محل آمده و از آنجا که هنوز نتوانسته است کاری پیدا کند، مجبور به سرقت از صندوق های صدقه شده است.

سرگرد القاصی مهر در پایان تصریح کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم و تشکیل پرونده در این خصوص متهم به همراه اسناد و مدارک پرونده و تصویر صندوق های تخریب شده به دادسرا معرفی شد./مهر