اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نصب دوربین مداربسته پلیس در باغ‌تالارها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌سراهای غرب تهران



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, باغ‌تالارها

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با صاحبان باغ‌تالارها و قهوه‌خانه‌ها و صنف مربوطه، از مجهزشدن محوطه بیرونی تمام باغ‌تالارها و قهوه‌خانه‌های غرب پایتخت به دوربین‌های مداربسته خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار محسن خانچرلی با اشاره به تلاش پلیس غرب استان تهران به‌منظور افزایش تأمین امنیت اماکن عمومی اظهار کرد: فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در سال گذشته به‌صورت جدی فعالیت اصناف و خصوصاً قلیان‌سراها را مورد کنترل قرار داد و نسبت به ارائه تذکر و برخورد با واحدهای صنفی متخلفی که شئونات مربوطه را رعایت نکرده بودند، اقدام کرد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: به‌دنبال پیگیری‌های پلیس، حدود 460 قلیان‌سرا و واحد صنفی متخلف در غرب استان پلمب شدند.

وی در ادامه با تأکید بر نظارت جدی پلیس بر فعالیت باغ‌تالارهای غرب پایتخت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده معاونان و افسران ارشد، بر روند فعالیت باغ‌تالارهای استان فعالیت دارند و سعی کرده‌ایم تا با برگزاری جلسات متعدد با صاحبان این اماکن و صنف مربوطه، بخش اعظمی از مشکلات پیش‌ِ رو را مرتفع کنیم.

خانچرلی ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به هماهنگی با صنف مربوطه، محوطه باغ‌تالارهای غرب استان تهران به دوربین مجهز شده‌اند و نصب دوربین‌های مداربسته در تمامی قهوه‌خانه‌ها و چای‌سراهای واقع در محدوده استحفاظی این فرماندهی نیز به اتمام رسیده و روند فعالیت این اماکن به‌صورت لحظه‌ای مورد رصد قرار می‌گیرد.


 اخبار اجتماعی  - تسنیم


ویدیو مرتبط :
باغ تالار زمرد تهران(منطقه فیروزبهرام غرب تهران)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه باغ های میلیاردی در اطراف تهران



 

 

خانه باغ های میلیاردی در اطراف تهران

 

 

خانه باغ های موجود در اطراف تهران، كار دولت برای اجرای طرح «هر خانوار، یك خانه باغ» را سخت كرده است.

در داخل شهرهای مجاور تهران خانه باغ هایی وجود دارد كه ارزش تقریبی زمین آنها به طور متوسط، متر مربعی ۵۰۰ هزار تا یك میلیون تومان است و اگر چه قیمت كل هر كدام از این خانه باغ ها حداقل یك میلیارد تومان برآورد می شود، اما امكانات موجود در داخل آنها دست كمی از باغ شهر ندارد.

در تعریف شهرسازی، باغ شهر مجموعه ای حاوی چند خانه باغ است كه مساحت زمین هر خانه باغ بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متر می تواند باشد.اما خانه باغ های موجود در اطراف تهران مساحتی بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ متر دارند؛ طوری كه علاوه بر بنای مسكونی احداث شده در آنها و تعبیه درختان میوه، امكانات ورزشی و سوئیت های تفریحی نیز در آنها وجود دارد.

با این وضعیت، آیا زمین های دولتی اگر از نوع نامرغوب و در مقیاس ۱۰۰۰ متر داده شود، با استقبال سكونتی روبه رو خواهد شد؟ براساس اطلاعات موجود در سامانه مجازی معاملات مسكن (ایران فایل) در یكی از شهرهای غربی مجاور تهران، خانه باغی در زمین ۲۲۰۰ متری برای فروش پیشنهاد شده كه قیمت پیشنهادی فروش آن حدود یك میلیارد تومان اعلام شده است. این خانه باغ دارای پارك و استخر است. همچنین در همین سامانه، خانه باغ دیگری برای فروش به ارزش تقریبی ۸ میلیارد تومان پیشنهاد شده كه زمین آن حدود ۸ هزار متر مربع است كه از جمله ویژگی های آن سالن ورزشی و آب سهمیه ای است...... /  یادداشت : روزنامه دنیاى اقتصاد