اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نصب تراشه‌‌ در موبایل شهروندان آمریكایی


دولت آمریكا در نظر دارد با نصب تراشه‌های امنیتی در موبایل شهروندان آمریكایی برای اعلام هشدارهای امنیتی و اضطراری، استفاده كند.

 دولت آمریكا در نظر دارد با نصب تراشه‌های امنیتی در موبایل شهروندان آمریكایی برای اعلام هشدارهای امنیتی و اضطراری، استفاده كند اما این مساله واكنش كارشناسان را به همراه داشته كه معتقدند از این تراشه می تاون برای كنترل و جاسوسی مردم نیز استفاده كرد.
شبكه خبری سی.بی.اس آمریكا از آغاز كار سیستم ملی هشدارهای امنیتی جدیدی در شهر نیویورك خبر داد كه از طریق موبایل شرایط اضطراری و امنیتی را به مردم هشدار می دهد كه پیام های اضطراری محلی یا مربوط به ریاست جمهوری و همچنین هشدارهای فوری از طریق نرم افزارهای ویژه ای در صفحه موبایل ظاهر می شوند.

* این سیستم در حمله های تروریستی و بلایای طبیعی هشدار خواهد داد
شهردار نیویورك " مایكل بلومبرگ " در یك كنفرانس خبری گفت: درس هایی كه از 11 سپتامبر فراگرفته شد اهمیت اطلاع رسانی دقیق و سریع به عموم مردم درباره بحران را نشان می دهد.
خبر ورود این سیستم جدید به دنبال خبر مرگ "بن لادن " و افزایش نگرانی ها درباره امنیت در شهر نیویورك منتشر شد. در حال حاضر این سیستم در موبایل های جدید فعال است اما سال آینده تمامی موبایل ها به این سیستم مجهز خواهند شد. این سیستم جدید تا پایان سال در شهر نیویورك و واشنگتن و تا پایان 2012 در تمامی شهرهای كشور فعال خواهد شد.

* پیام های فوری و امنیتی دولتی در موبایل ها اطلاعاتی جدید یا تلاش برای ترساندن و مطیع كردن مردم
پایگاه اینترنتی "واشنگتنزبلاگ " نیز در واكنش به این خبر نوشت: نومحافظه كاران از ترس، برای مطیع كردن مردم استفاده می كردند. "اوباما " از واژه های "امید " و تغییر " بدین منظور استفاده می كند. در واقع "بوستون هرالد " بیان می كند كه اوباما بزودی قادر خواهد بود هرجا كه هستید به شما دست یابد.
اوباما بزودی قادر خواهد بود از طریق "هشدار وضعیت اضطراری وخیم " پیام های شخصی هر آمریكایی را بخواند چه شما دوست داشته باشید یا نداشته باشید. برنامه فدرال جدیدی كه آزاد اندیشان مدنی و معترضان سیاسی معتقدند كه این برنامه تجاوز به ظاهر برادرانه ای است كه شامل سوء استفاده های سیاسی زیادی است. ماموران فدرال در نیویورك دیروز سه سیستم هشدار اضطراری را افشا كردند كه پیام هایی درباره "هشدار اضطراری " مانند شرایط بد آب و هوایی و تهدیدات تروریستی را در موبایل پخش می كند.
تاد كاسپرویچ از اعضای حزب "كوئینسی تی " می گوید: این سیستم مانند یك نماینده مجلسی می ماند كه درباره مردم گزارشاتی ارائه می دهد. "اوباما " می گوید در اینجا باد و طوفان های شدیدی می وزد و این واقعا یك فوریت نیست و نام وی در همه موبایل ها آشكار می شود. واقعا می توانم سوء استفاده های سیاسی را در اینجا مشاهده كنم. تراشه ای خاص كه برخی از موبایل ها آن‌را دارند باعث می شود موبایل این پیام ها را دریافت كند و تمامی موبایل ها تا سال آینده به آن مجهز خواهند شد.

* مقامات رسمی امیدوارند تا پایان سال كل كشور مجهز به این سیستم شود
البته هشدارهای اضطراری می توانند در فوریت های واقعی نیز مفید واقع شوندو به مردم كمك كنند. اما ادعای دولت مبنی بر "امنیت ملی " بر همه نوع شیطنت‌ها تاثیر می گذارد. باور اینكه سیستم نمی تواند برای اهداف سیاسی مفید باشد مشكل می باشد. در واقع ترس ابزاری اصلی است كه دولت برای برانگیختن و كنترل مردم استفاده می كند و سیستم های هشدار جدید ممكن است فراتر از تنها دریافت پیام ها باشند. برخی از منتقدان نگران توانایی دولت در شناسایی مكان كاربران موبایل هستند. ماموران می توانند هشدارها را در شعاع های خاصی برای مشتریان محدود كنند.
"مارك روتنبرگ " از مركز اطلاعات خصوصی الكترونیك می گوید " اگر شما پیام ها را بر اساس مكان به مردم بفرستید می توانید آنها بر اساس مكانشان شناسایی كنید. ما باید به این نكته توجه داشته باشیم. "
نماینده آزادی های مدنی كمبریج "هاروی سیلورگلیت " می گوید " من همیشه دوست دارم از دولتم پیام دریافت كنم اما من واقعا نگران كارهای دیگری كه این سیستم می تواند انجام دهد هستم. "
مقامات دولتی آمریكا اعلام كرده اند كه از این سیستم برای ردیابی و مكان‌یابی مردم استفاده نخواهد شد اما منتقدان معتقدند كه با این حال این امكان وجود دارد كه دولت مردم این كشور را مكان یابی كند.

منبع: خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
نصب تراشه های کنترل بر مغز انسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخلف اپراتورهای موبایل در نصب دکل ها


رئیس شورای شهر تهران از تخلف اپراتورهای موبایل در نصب دکلهای تلفن همراه در برخی مناطق تهران خبر داد و گفت: گزارش تخلفات این اپراتورها از سوی شرکت ارتباطات مشترک شهر به این اپراتورها داده شده و آنها ملزم به اصلاح این موارد شده اند.

خبرگزاری مهر: رئیس شورای شهر تهران از تخلف اپراتورهای موبایل در نصب دکلهای تلفن همراه در برخی مناطق تهران خبر داد و گفت: گزارش تخلفات این اپراتورها از سوی شرکت ارتباطات مشترک شهر به این اپراتورها داده شده و آنها ملزم به اصلاح این موارد شده اند.

مهدی چمران در خصوص ممانعت شورای شهر تهران برای نصب دکل ها و آنتن های موبایل توسط اپراتورهای تلفن همراه اظهار داشت: اگرچه تاکنون مضرات آنتهای موبایل به اثبات نرسیده است اما تلاش بر این است که اقدامات به نحوی صورت گیرد که تاثیرات تشعشعات ناشی از این آنتن ها، به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه تاثیر آنتن های موبایل به بدن انسان از تاثیر گوشی موبایل به بدن کمتر است گفت: اما اپراتورهای موبایل باید در نصب آنتن ها و دکل های BTS در اماکن شهری از استاندارد لازم پیروی کنند با این حال شاهد آن بوده ایم که در برخی مناطق بدون رعایت فاصله مناسب اپراتورها اقدام به نصب دکل کرده اند که در این زمینه اخطار لازم از سوی شرکت ارتباط مشترک شهر به این اپراتورها داده شده است.

رئیس شورای شهر افزود: با وجودی که ممکن است تشعشعات آنتن های موبایل بر روی کودکان تاثیر منفی داشته باشد از اپراتورهای موبایل خواسته ایم نزدیک مدارس، کودکستان ها و بیمارستانها و نزدیک پنجره منازل از نصب دکل خودداری کنند.

چمران تصریح کرد: اصرارمان این است که اپراتورها برای نصب آنتن های موبایل از شرکت ارتباط مشترک شهر مجوز لازم را دریافت کنند؛ چرا که با این ساماندهی می توانیم تا حد زیادی از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تحقیقاتی که در دانشگاه امیرکبیر برروی تشعشعات آنتن های Bts انجام شده افزود: در این تحقیقات خطراتی به اثبات نرسیده است اما با این وجود باید استانداردهای لازم را در نصب این آنتن ها به کار گیریم.

چمران ادامه داد: گزارش تخلفات از سوی شرکت ارتباط مشترک شهر داده شده و اپراتورها ملزم به اصلاح نحوه نصب و راه اندازی دکل های موبایل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اپراتورها استانداردها و الزامات را رعایت کنند مشکلی در نصب آنتن های BTS نخواهند داشت.