اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشست کمیسیون اقتصادی ایران و بلغارستان


معاون وزیر خارجه بلغارستان در دیدار تخت‌روانچی با اشاره به سفر وزیر خارجه این کشور به تهران در آینده نزدیک، از آمادگی صوفیا برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور بعد از وقفه ۷ ساله خبر داد.

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه بلغارستان در دیدار تخت‌روانچی با اشاره به سفر وزیر خارجه این کشور به تهران در آینده نزدیک، از آمادگی صوفیا برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور بعد از وقفه ۷ ساله خبر داد.

«پوریازوف» معاون وزیر امور خارجه بلغارستان که در رأس هیأتی سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاونان وزرای امور خارجه دو کشور آخرین تحولات روابط دوجانبه ،منطقه‌ای و همکاری‌های بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار، ضمن تشریح روند توافق هسته‌ای و فرآیند تصویب برجام، ظرفیت‌های روابط دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی را برشمرد و افزود: وجود اشتراکات تاریخی و فرهنگی بین دو کشور ایجاب می‌کند که مناسبات دوجانبه را گسترش دهیم و از فرصت‌های اقتصادی و تجاری موجود در جهت منافع دو کشور بهره برداری کنیم.

مجید تخت روانچی افزود: ما آماده همکاری با بلغارستان به عنوان یکی از دوستان سنتی ایران در اروپا و ارتقاء همه جانبه روابط هستیم.

وی سازماندهی و ترغیب بخش‌های خصوصی دو کشور بویژه اتاق‌های بازرگانی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بسیار با اهمیت توصیف و در همین رابطه پیشنهاد کرد با تبادل هیأت‌هایی از فعالان بخش‌های خصوصی دو کشور زمینه‌های همکاری و شناخت بیشتر را بهتر فراهم کنیم.

معاون وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در این دیدار ضمن تبریک موفقیت ایران در توافق وین، نسبت به اجرای توافق بین ایران و 1+5 و لغو کامل تحریم‌ها ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: بلغارستان دارای روابط تاریخی طولانی با ایران است و سال آتی یکصد و بیستمین سال برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور را گرامی خواهیم داشت.

پوریازوف از طرح‌های دولت بلغارستان برای توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: وزیر امور خارجه بلغارستان قصد دارد به زودی به ایران سفر کند و آماده برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بعد از وقفه 7 ساله هستیم.

معاون وزیر امور خارجه بلغارستان با اشاره به دو برابر شدن حجم مبادلات تجاری دو کشور در سالجاری در مقایسه با سال قبل، نسبت به توسعه بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و تجاری ابراز خوشبینی کرد و افزود: بلغارستان به دنبال «مشارکت همه جانبه» با ایران است.

معاون وزیر خارجه بلغارستان در پایان طرح اقدام همکاری مشترک جهت توسعه مناسبات دو کشور طی یک سال آتی را تقدیم طرف ایرانی کرد.

گفتنی است سفر پوریازوف معاون وزیر امور خارجه بلغارستان به ایران در پاسخ به سفر رسمی همتای ایرانی وی به صوفیا پایتخت بلغارستان در آذرماه 1392 انجام شده است.


ویدیو مرتبط :
نشست کمیسیون اقتصادی ایران- تونس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزرای اقتصادی پیشنهادی دولت در نشست مشترک کمیسیون‌ اقتصادی و بودجه مجلس



وزرای اقتصادی دولت یازدهم,وزرای اقتصادی دولت حسن روحانی,وزرای دولت یازدهم

وزرای اقتصادی پیشنهادی دولت در نشست مشترک کمیسیون‌ اقتصادی و بودجه مجلس

وزرای اقتصادی پیشنهادی دولت یازدهم در جلسه مشترکی با اعضای کمیسیون‌های اقتصاد و برنامه و بودجه حضور پیدا می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وزرای اقتصادی دولت مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی به منظور بررسی برنامه‌ها و تحلیل و بیان نقطه نظرات نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی مجلس در رابطه با فعالیت آینده‌شان در جلسه مشترکی بعد از مراسم تحلیف حاضر خواهند شد.

رحیم زارع خاطرنشان کرد: در مجموع نگاه مجلس به وزرای دولت یازدهم نگاه مثبت و سازنده‌ای است و همه تلاش مجلس بر تعامل با کابینه یازدهم است اما قطعا هیچ مجموعه‌ای بدون نقص نخواهد بود و بعضی از وزرایی که گمانه‌زنی‌هایی در مورد حضور آنها در رسانه‌ها مطرح شده است نیاز به تامل و بررسی بیشتر دارد اما همه این صحبت‌ها منوط به معرفی اسامی نهایی خواهد بود که احتمال زیاد امروز عصر اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید موضوع اقتصادی در کنار موضوع سیاست خارجی مهم‌ترین مساله کشور در شرایط فعلی است و به نوعی این دو موضوع با هم مرتبط نیز هستند لذا توجه مجلس و نمایندگان به این دو حوزه بسیار بیشتر است و کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی با تدبیر، کار کارشناسی و تعامل با دولت یازدهم و تیم اقتصادی آن به دنبال رفع مشکلات موجود کشور در این حوزه است.

وی در پایان با بیان اینکه برنامه وزرای اقتصادی در حوزه اشتغال، خصوصی‌سازی، تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی، تورم، بازگشت ارزش پول ملی از مهم‌ترین موضوعات مدنظر مجلس است، گفت: اصل ولایت‌پذیری نیز در کنار همه این موضوعات در تایید یا عدم تایید وزرا در مجلس در روز رای اعتماد تاثیرگذار است و نباید از این نکته غافل شد./ایسنا