اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشست کارشناسی ایران و 1+5 آغاز شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نشست کارشناسی ایران و 1+5 آغاز شد

اخبار سیاسی - ایران و 1+5 همچنین در آلماتی یک توافق کردند مذاکرات بعدی 16 و 17 فروردین‌ماه 1392 مجددا در آلماتی برگزار کنند.

نشست کارشناسی هیات‌های فنی، حقوقی و سیاسی ایران و 1+5 صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی در استانبول آغاز شد.

به گزارش ایسنا، براساس توافق ایران و 1+5 در مذاکرات "آلماتی یک" قرار شد هیات‌های کارشناسی دو طرف امروز دوشنبه (28 اسفند) در استانبول بر سر جزییات بسته پیشنهادی 1+5 گفت‌وگو کنند.

براساس بسته پیشنهادی 1+5 که جزییاتی از آن در رسانه‌های ایران و غربی منتشر شده است، 1+5 در ازای تعلیق غنی‌سازی 20 درصد، کاهش فعالیت در سایت فوردو و تبدیل مازاد اورانیوم 20 درصد تولید شده به 3.5 درصد و یا تبدیل آن به پودر،‌ تحریم طلا، پتروشیمی و بخشی از تحریم‌های بانکی علیه ایران را برخواهد داشت.

مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند گام‌های دو طرف باید متوازن باشد و نشست کارشناسی برای متوازن‌سازی گام‌ها خواهد بود.

رهبر انقلاب ایران در سخنانی پس از مذاکرات "آلماتی 1" اظهار کردند که "در مذاکرات آلماتی غربی‌ها کار مهمی انجام ندادند که از آن تعبیر به دادن امتیاز شود، بلکه آن‌ها فقط به بخشی از حقوق ملت ایران، اعتراف کوچکی کردند. برای سنجش صداقت غربی‌ها در نشست اخیر با ایران، باید منتظر اجلاس بعدی بود."

شایان ذکر است به احتمال قوی گفت‌وگوهای هیات‌های کارشناسی در استانبول دو روزه خواهد بود.

این گفت‌وگوها در سکوت خبری و پشت درهای بسته انجام می‌شود.

ایران و 1+5 همچنین در آلماتی یک توافق کردند مذاکرات بعدی 16 و 17 فروردین‌ماه 1392 مجددا در آلماتی برگزار کنند.

در عین حال نشست کارشناسی برای موفقیت‌آمیز بودن و رسیدن دو طرف به توافق جامع، تعیین‌کننده خواهد بود./خبرگزاری ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آغاز به کار نشست سوریه با حضور ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز نشست های کارشناسی ایران و ۱+۵



اخبار,اخبارسیاست خارجی,مذاکره کنندگان هسته ای

نشست کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست حمید بعیدی نژاد و کارشناسان ۱+۵ از پیش از ظهر امروز پنجشنبه در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

به گزارش صدا و سیما از وین، نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران با خانم هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از دقایقی پیش  ساعت 10بوقت محلی اتریش(12.30 بوقت ایران ) آغار  شد.
 
وندی شرمن وارد هتل کوبورگ وین شد
وندی شرمن، معاون وزیر امورخارجه آمریکا پیش از ظهر امروز پنجشنبه وارد هتل کوبورگ وین شد.
 
به گزارش   صدا وسیما از وین ، هشتمین دور از مذاکرات هسته ای به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک روز گذشته چهارشنبه با نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 5+1 در این مذاکرات حضور دارد , آغاز شد.
 
معاونان وزیر خارجه ایران روز گذشته دو دیدار با هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتند.

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  صداوسیما