اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشست معاونان‌وزیران‌خارجه‌ایران و‌1+5 در ژنو



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

معاونان وزیران خارجه ایران و کشورهای 1+5 ساعت 8 به وقت محلی - 22 و 30 به وقت تهران - دور جدید گفت و گو های هسته ای را در ژنو آغاز می کنند.

به گزارش ایرنا، نیکلاس دوریویر از فرانسه، سرگئی ریابکوف از روسیه، سایمون گس از انگلیس، وندی شرمن از آمریکا ، هانس دیتر لوکاس از آلمان ، وانگ از چین و هلگا اشمید از اتحادیه اروپا در این مذاکرات حضور خواهند داشت.

در تیم ایران نیز سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه پشت میز مذاکره می نشینند.

عراقچی روز گذشته گفته بود که در این دور از گفت و گو ها طرفین به دنبال نوآوری در شکل مذاکرات و سرعت بخشیدن به آن هستند.

برای نخستین بار طی مذاکرات در دولت روحانی، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی برای بحث درباره جزییات فنی به جمع مذاکره کنندگان پیوست و با پیشنهاد ایران، آمریکا نیز ارنست مونیز وزیر انرژی خود را به مذاکرات فرستاد.

صالحی و مونیز طی دیروز و امروز سه دور با یکدیگر مذاکره کردند، مذاکره ای که به گفته صالحی فشرده و جدی بود ولی قضاوت درباره نتیجه آن زود است.

ساعتی پیش از نشست معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5، جان کری به محل اقامت محمد جواد ظریف رفت تا در گفت و گویی دو جانبه مسیر مذاکرات را ترسیم کنند.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پیاده روی وزیران خارجه ایران و آمریکا در مرکز شهر ژنو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار صالحی و مونیز/ دومین نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در روز جمعه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

دومین نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در روز جمعه

عراقچی از برگزاری دور دیگری از نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در روز جمعه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعلام کرد که دومین نشست معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 عصر روز جمعه برگزار می شود.

اولین نشست عمومی معاونان و مدیران کل وزیران خارجه 1+5 عصر روز پنجشنبه به مدت یک ساعت برگزار شد.

مذاکرات روز نخست هم چنان ادامه دارد و قرار است علی اکبر صالحی و ارنست مونیز امشب بار دیگر دیدار کنند. هم چنین کارشناسان ایران و آمریکا نیز امشب به مذاکرات ادامه می دهند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا