اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشست مطبوعاتی مشترک ظریف با داوود اوغلو: در تلاش برای گرفتن بهانه های تحریم ها از طریق مذاکره هستیم



نشست مطبوعاتی ظریف با داوود اوغلو

 در نشست مطبوعاتی مشترک با داوود اوغلو:
ظریف: در تلاش برای گرفتن بهانه های تحریم ها از طریق مذاکره هستیم

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه جمعه در نشست مطبوعاتی مشترک با «احمد داوود اوغلو» همتای ترکیه ای خود گفت: تلاش می کنیم هرگونه بهانه ای در زمینه تحریم ها را از طریق مذاکره رفع کنیم.

به گزارش  ایرنا، ظریف در پاسخ به پرسش ایرنا درباره اثرگذاری تحریم ها بر روابط اقتصادی ایران و ترکیه با یادآوری اینکه در بخش های اقتصادی و تجاری، دو کشور دارای منافع مشترک و نیازهای متقابل هستند، افزود: روابط تهران و آنکارا نباید متاثر از مداخله کشورهای خارجی باشد.

وی با بیان اینکه همکاری های دو کشور در چارچوب مقررات بین المللی پیگیری شده است، خاطرنشان کرد: مزاحمت ها در روابط دو کشور با استناد به تحریم ها غیرقانونی است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه تحریم ها فقط اراده مردم ایران را قویتر می کند، افزود: ضروری است دو طرف تحریم، به فکر رسیدن به راه حل باشند نه در اندیشه روش هایی که به مردم فشار وارد می آورد.

ظریف افزود: تلاش ما در مذاکره با گروه 1+5 رسیدن به چارچوبی برای از بین بردن موضوعیت تحریم ها است.

گزارش تکمیلی این نشست، متعاقبا ارسال می شود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز جمعه به عنوان مهمان ویژه در نشست خلع سلاح هسته ای و امنیت بین الملل (پاگواش) در قصر ˈعادله سلطانˈ در بخش آسیایی استانبول شرکت کرد.

وی در حاشیه برگزاری این اجلاس با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف بعدازظهر امروز به همراه احمد داوود اوغلو همتای ترک خود از استانبول عازم آنکارا شد تا با سایر مقام های این کشور دیدار و گفت و گو کند.

/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
نشست مشترک مذاکره کنندگان هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار خصوصی ظریف و داوود اوغلو در کنار رودخانه هادسن (+عکس)



دیدار ظریف و داوود اوغلو,وزیر امور خارجه ترکیه

دیدار خصوصی ظریف و داوود اوغلو در کنار رودخانه هادسن (+عکس)

دیدار ظریف با احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه آخرین دیدار وزیر امور خارجه کشورمان در روز دوشنبه بود و طرفین آخرین وضعیت مناسبات و همکاری‌های بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

 ظریف در این دیدار با اشاره به سابقه روابط دو کشور، آمادگی ایران را برای گسترش و تقویت همکاری‌ها اعلام داشت.

وی با اشاره به ارتقاء سطح مبادلات دو کشور از دو میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار در سال، از تبادل هیأت‌های بلندپایه در جهت افزایش بیش از پیش حجم تجاری و اقتصادی دو کشور استقبال کرد.

در این دیدار همچنین درباره آخرین تحولات منطقه بویژه سوریه رایزنی شد.

پس از این دیدار ظریف و داوود اوغلو در دیداری خصوصی در کنار رودخانه هادسن که جنب سازمان ملل قرار دارد ساعتی با یکدیگر قدم زدند و به رایزنی پرداختند.

این گفت‌وگوها مورد توجه رسانه‌ها و تصویربرداران شبکه‌های مختلف دنیا قرار گرفته بود./ایسنا