اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشست خبری احمدی نژاد به تعویق افتاد


نشست خبری رییس‌جمهور با اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی كه قرار بود امروز دهم خرداد برگزار شود به سه‌شنبه هفته آینده (هفدهم خرداد) موكول شد.

نشست خبری رییس‌جمهور با اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی كه قرار بود امروز دهم خرداد برگزار شود به سه‌شنبه هفته آینده (هفدهم خرداد) موكول شد.

رییس‌جمهور در این نشست خبری قرار است به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی درباره مهمترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی پاسخ دهد.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
حاشیه های جالب نشست خبری احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه‌ های جالب نشست خبری احمدی نژاد


انتقاد رئیس جمهور از همه دستگاه های کشور حتی نهاد زیر مجموعه خود مانند وزارت ارشاد، درخواست سوال از طرف روزنامه شرق، انتقاد رئیس جمهور از دو پیامک مربوط به دو خبرگزاری از جمله حاشیه های جالب نشست خبری رئیس جمهور با رسانه های داخلی و خارجی بود.

خبرگزاری مهر: انتقاد رئیس جمهور از همه دستگاه های کشور حتی نهاد زیر مجموعه خود مانند وزارت ارشاد، درخواست سوال از طرف روزنامه شرق، انتقاد رئیس جمهور از دو پیامک مربوط به دو خبرگزاری از جمله حاشیه های جالب نشست خبری رئیس جمهور با رسانه های داخلی و خارجی بود.

نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی که در زمانی بیش از 3 ساعت برگزار شد حاشیه های جالب و خواندنی داشت که بخش دوم آن را می خوانید:

* نشست خبری رئیس جمهور بعد از ظهر روز سه شنبه ساعت 3:20 دقیقه آغاز شد و احمدی نژاد فقط به مدت 5 دقیقه در خصوص برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران و حضورش در مجمع عمومی سازمان ملل صحبت کرد و گفتگو در خصوص مسائل اقتصادی و مسائل روز را به پاسخش به سوالات خبرنگاران موکول کرد.

* در این جلسه ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور، شریف‌زاده عضو کمیته فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، والی زاده مدیرعامل خبرگزاری ایسنا، بهداد معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری و فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور و همچنین میرتاجدینی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت در این جلسه حضور داشتند.

* مجری نشست خبری امروز رئیس جمهور و خبرنگاران، حیاتی گوینده بخش خبری صدا و سیما بود.

* شیخان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری براساس فهرستی که بدست داشت اسامی خبرنگاران را برای پرسیدن سوال‌ها تنظیم می کرد که در این میان با درخواست سوال از طرف روزنامه شرق مواجه شد. این در حالی است که روزنامه شرق هفته گذشته به دلیل چاپ یک کاریکاتور توقیف شد.

* خبرنگار خبرگزاری ایسنا اولین خبرنگاری بود که فرصت کرد سوالش را مطرح کند هرچند که به دلیل حضور والی زاده مدیرعامل این خبرگزاری انتخاب ایسنا با عنوان اولین پرسشگر دور از ذهن نبود و از سوی خبرنگاران پیش بینی شده بود.

* بنر استفاده شده در نشست خبری امروز که پشت سر احمدی نژاد قرار داشت تصویری از مسجد‌النبی را نشان می داد که نام پیامبر اسلام(ص) نیز زیر آن حک شده بود و گویا این طرح پاسخی به اهانت‌های صورت گرفته در غرب به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) است. همچنین در این بنر به زبان عربی و فارسی جمله ای نوشته شده بود به این شرح: «الیس الصبح بغریب»، «صبح و پیروزی نزدیک است.»

* ساعت از 17 گذشته بود که احمدی نژاد خطاب به دست اندرکاران برگزاری نشست خبری از جمله شیخان سوال کرد جلسه تا چه زمانی ادامه دارد، که بلافاصله حیاتی مجری برنامه پاسخ داد: تا اذان مغرب به افق تهران.

* وقتی خبرنگار روزنامه ایران ورزشی به پشت تریبون آمد رئیس جمهور سوال وی را پیش بینی کرد. احمدی نژاد قبل از اینکه خبرنگار ورزشی رسانه دولت سوال خود را مطرح کند، گفت: که حتما می خواهید درباره استیضاح وزیر ورزش و جوانان بپرسید. البته سوال خبرنگار ایران ورزشی هم بیش از آنکه سوال باشد حمایت صریح از وزیر ورزش در نشست خبری ریاست جمهوری بود.

* وقتی خبرنگار مهر پشت تریبون قرار گرفت و خواست سوال خود را مطرح کند، رئیس جمهور به پیامکی که به گفته وی خبر از هجمه رئیس دولت به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی داده بود، اشاره کرد و گفت که دوستانش پیامک خبرگزاری مهر را که همین الان ارسال شده برای وی آورده اند. رئیس جمهور از این پیامک انتقاد کرد و گفت که از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی انتقادی نکرده است.

* خبرگزاری مهر در کنار سیستم اطلاع رسانی پیامکی خود گروه پیامکی کوچکی از مدیران خبرگزاری و برخی از مدیران کشور دارد که برخی خبرهای ویژه را بدون انتشار عمومی و به صورت محرمانه برای این افراد ارسال می کند. چند تن از مدیران نهاد ریاست جمهوری همه در این فهرست قرار دارند. پیامک مهر هم اشاره به انتقاد رئیس جمهور از خبرگزاری فارس و وابسته خواندن این خبرگزاری غیردولتی به نهاد نظامی و امنیتی بود. رئیس جمهور هم چنین به پیامکی که به گفته وی توسط این خبرگزاری در روز تعطیل و درباره قیمت سکه و ارز ارسال شده بود انتقاد کرد.

* بخش دوم مواجهه رئیس جمهور با خبرنگار مهر هم خالی از جذابیت نبود. وقتی خبرنگار مهر به انتقاد رهبر انقلاب از عملکرد فرهنگی دولت در آخرین جلسه دیدار ایشان با هیئت دولت در شهریور امسال اشاره کرد، رئیس جمهور به عملکرد سایر دستگاه ها پرداخت و گفت که همه باید دغدغه های رهبری را پیگیری کنند. وقتی خبرنگار مهر اصرار کرد که انتقاد رهبری از دولت چه بوده و مشخصا دولت چه اقدامی انجام داده است رئیس جمهور از همه دستگاه های فرهنگی کشور از جمله سازمان تبلیغات انتقاد کرد و گفت او هم مانند رهبر انقلاب به وضعیت فرهنگی کشور انتقاد دارد. رئیس جمهور در این بخش از پاسخ خود تقریبا به همه نهادها و سازمان های فرهنگی کشور انتقاد کرد. در انتها هم خبرنگار مهر از "سعه صدر" رئیس جمهور تشکر کرد.

* خبرنگار روزنامه گسترش صنعت وقتی پشت تریبون قرار گرفت درباره نظر رئیس جمهور دوباره رابطه با آمریکا و نظر دکتر ولایتی مشاور رهبر انقلاب پرسید که احمدی نژاد گفت نظرش درباره رابطه با آمریکا با امام و رهبری یکی است و البته افراد در بیان نظراتشان آزادند.

خبرنگار گسترش صنعت که به نمایندگی از یک روزنامه تخصصی حوزه صنعت در پشت تریبون قرار گرفته بود با ادبیاتی متفاوت از رئیس جمهور بابت حمایت از زرتشتیان و توجه وی به اقلیت های مذهبی تشکر کرد.

خبرنگار این روزنامه دولتی در بخشی از سخنان خود به انتقاد از وزیر ارشاد در حوزه فرهنگ پرداخت .

* رئیس جمهور در بخش دیگری از این نشست گفت: "تنها مسئولی هستم که هیچ نگرانی ندارم بین مردم بروم، چون هیچ کاری نکردم که به مردم فشار بیاید."

* حیاتی مجری برنامه از خبرنگار خبرگزاری موج دعوت کرد تا پشت تریبون قرار گیرد و سوال خود را بپرسد، اما بجای این خبرنگار، خبرنگار ژاپنی پشت تریبون قرار گرفت. پس از پرسش و پاسخ این خبرنگار، حیاتی گفت: جا دارد تبریک بگویم به این خبرنگار زرنگ! ما اسمش را نخوانده بودیم و ایشان خودشان آمدند. احمدی نژاد هم با شنیدن این توضیح با خنده گفت: ما گفتیم آزادی، اما نه تا این حد.

* پس از آنکه ساعت از 17:30 گذشته و زمان نشست خبری به اذان مغرب نزدیک شد، خبرنگارانی که هنوز سوالشان را نپرسیده بودند زمزمه هایی کردند که نشان می داد نسبت به این وضعیت شکایت دارند و رفته رفته این زمزمه ها بلندتر شد تا اینکه احمدی نژاد متوجه انتقادات شد. یکی از این خبرنگاران با صدای بلند گفت من اولین نفری بودم که اسمم را برای پرسیدن سوال نوشتم که احمدی نژاد گفت شما از رانت من استفاده کن!