اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشست ایران، آمریکا و نماینده 1+5


هیأت‌های ایران و آمریکا با حضور معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز و فردا در وین در خصوص نحوه اجرای برجام به رایزنی خواهند پرداخت.

خبرگزاری فارس: هیأت‌های ایران و آمریکا با حضور معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز و فردا در وین در خصوص نحوه اجرای برجام به رایزنی خواهند پرداخت.

هیأت‌های مذاکره کننده هسته‌ای ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) و در حاشیه نشست سوریه در خصوص نحوه اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به رایزنی خواهند پرداخت.

در حال حاضر چند موضوع فنی در برنامه جامع اقدام مشترک باقی مانده که طرفین قرار است درباره آنها به گفت‌وگو بپردازند از جمله دستیابی به معیار واحد اندازه‌گیری سو و حصول اطمینان طرف مقابل از نحوه عملکرد دستگاه‌های سانتریفیوژ آی آر 1.

دو طرف در این مذاکرات در خصوص راکتور اراک و آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص به گفت‌وو می‌پردازند.

طرفین همچنین درباره قطعنامه‌ای که قرار است 1+5 بعد از گزارش مدیرکل آژانس درباره بسته شدن پی ام دی صادر کنند، به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته اعلام کرد که در حاشیه نشست وین احتمالاً جلسه هماهنگی موضوعات هسته‌ای و چگونگی اجرای برجام بین هیأت‌های ایران و آمریکا برگزار می‌شود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار دوجانبه‌اش با کری گفت که این دیدار منحصر به موضوع هسته‌ای خواهد بود.

ظریف ادامه داد: گفت‌وگوهایی با خانم موگرینی درباره برجام و موضوعات منطقه و بحث اراک و سایر بحث‌هایی که برای اجرای برجام نیاز است، خواهم داشت.

وی همچنین گفت: زمان اجرای برجام هر زمانی است که نیازهای ما برای شروع اجرای برجام عملی شود.

به گزارش خبرنگار فارس، سید عباس عراقچی، حمید بعیدی‌نژاد، داود محمدنیا و هیأت مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا به ریاست تام شانون معاون وزیر خارجه آمریکا در این نشست حضور دارند.


ویدیو مرتبط :
مشخص شدن سرنوشت برجام پس از نشست نماینده آمریکا در سازمان ملل با ترامپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش عصبی آمریکا به مواضع هسته ای ایران / نماینده آمریکا نشست شورای حکام را ترک کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش عصبی آمریکا به مواضع هسته ای ایران / نماینده آمریکا نشست شورای حکام را ترک کرد

نماینده ایران در سخنان خود درباره بحران سوریه، رژیم صهیونیستی را به " نسل کشی" متهم کرده است. نمایندگان آمریکا، استرالیا و کانادا پس از پایان سخنان سلطانیه بار دیگر به نشست باز گشته اند.

" جوزف مکمانوس" نماینده جدید آمریکا در آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز گذشته نشست شورای حکام را به دلیل اعتراض به سخنان علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس، ترک کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، دیپلمات های غربی اعلام کردند مکمانوس به همراه نماینده دولت های استرالیا و کانادا نشست پشت درهای بسته را به دلیل اعتراض به سخنان سلطانیه درباره اسراییل ترک کردند.

بر اساس این گزارش ظاهرا نماینده ایران در سخنان خود درباره بحران سوریه ، رژیم صهیونیستی را به " نسل کشی" متهم کرده است.

نمایندگان آمریکا ، استرالیا و کانادا پس از پایان سخنان سلطانیه بار دیگر به نشست باز گشته اند ، اقدامی که از نظر رویترز امری معمول در نشست های این نهاد بین المللی به نظر نمی رسد.

نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی هسته ای همچنین روز گذشته در اظهاراتی با متهم کردن ایران به عدم همکاری با آژانس برای رفع موارد ابهامی و نگرانی های این نهاد بین المللی از ماهیت برنامه های هسته ای این کشور، از ایران خواست  تا بدون فوت وقت و مقاومت خواست های آژانس را در راستای شفاف سازی برنامه های هسته ای اش برآورده کند.

نماینده جدید آمریکا در آژانس در ادامه مدعی شد که ایران نتوانسته است ابهامات جامعه جهانی درباره برنامه های هسته ای خود را رفع کند.

علی رغم اتهامات تکراری آمریکا و اسراییل درباره اهداف غیر صلح آمیز برنامه هسته ای ایران، آژانس بین المللی انرژی هسته ای که مرجع اصلی و صلاحیت دار قضاوت درباره برنامه هسته ای کشورها است تا کنون هیچ گزارشی دال بر انحراف فعالیت های ایران از اهداف صلح آمیز ارایه نکرده است./عصرایران