اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشست اعضای دائم شورای امنیت درباره سوریه بدون نتیجه پایان یافت/آمریکا: کشتی های ما همچنان آماده حمله به سوریه هستند



نشست اعضای دائم شورای امنیت درباره سوریه

نشست اعضای دائم شورای امنیت درباره سوریه بدون نتیجه پایان یافت

نشست پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث درباره قطعنامه پیشنهادی فرانسه در خصوص سلاح‌های شیمیایی سوریه بدون دستیابی به توافق و نتیجه‌ای پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان آمریکا، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس به مدت 45 دقیقه در دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل در نیویورک نشستی را برگزار کردند.

یک دیپلمات در شورای امنیت گفت: هر تیم موضع خودش را اعلام کرد اما مذاکراتی واقعی صورت نگرفت.

یک دیپلمات دیگر نیز بدون ارائه جزئیات بیشتری تنها به یک سری عناصر اشاره کرد که می‌تواند بخشی از یک قطعنامه باشد.

سومین دیپلمات نیز گفت: پیش بینی می‌کنیم که نشست امروز پنجشنبه در ژنو بین سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی جدی تر باشد.

اعضای دائم شورای امنیت روز سه شنبه به وقت نیویورک بحث درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه را آغاز کردند که از برچیدن سلاح‌های شیمیایی همراه با تهدید به حمله نظامی در صورت عدم اجرای آن سخن می‌گوید اما نشست شورای امنیت که قرار بود بعد از ظهر سه شنبه به وقت نیویورک برگزار شود در لحظه آخر به درخواست مسکو که با پیش نویس قطعنامه فرانسه مخالفت کرد، لغو شد.

فرانسه آمادگی خود را برای اصلاح برخی از مفاد پیش نویس پیشنهادی خود اعلام کرده است اما همراه با آمریکا قصد دارد که گزینه نظامی را به عنوان اهرمی برای فشار بر دولت سوریه به قوت خود باقی بگذارد.

روسیه ابتکار عملی را برای حل بحران سوریه ارایه کرده و در آن پیشنهاد نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی آن کشور را داده است که با استقبال مقامات دمشق روبرو شد و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز گفت که عملی شدن این طرح می‌تواند حمله احتمالی آمریکا به سوریه را متوقف کند.

منابع دیپلماتیک روسی روز چهارشنبه گفتند که روسیه طرح اجرای ابتکارعمل خود درخصوص قرار گرفتن سلاح‌های شیمیایی سوریه تحت نظارت بین‌المللی را تحویل آمریکا داد.

این منابع افزودند: مسکو امیدوار به بحث و بررسی این طرح در جریان نشست بین سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی در ژنو است.

وزاری خارجه آمریکا و روسیه قرار است امروز پنجشنبه با یکدیگر در ژنو درباره تحولات سوریه دیدار و گفت‌وگو کنند.

وزیر نیروی دریایی آمریکا:‌ کشتی های ما همچنان آماده حمله به سوریه هستند

مسئولان بلندپایه نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند کشتی های جنگی آمریکا در مدیترانه همچنان آماده حمله شدید به سوریه در صورت صدور دستور باراک اوباما رییس جمهور این کشور هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به رغم اینکه واشنگتن اقدام احتمالی ضد دمشق را به تعویق انداخته است تا راه حل دیپلماتیک را دنبال کند، اظهارات "ری مابوس" وزیر نیروی دریایی آمریکا یاد آور این مسئله بود که ناوشکن های مجهز به موشک های کروز آمریکا همچنان در شرق مدیترانه به سر می برند و هنوز دستوری مبنی بر ترک این منطقه به آنها داده نشده است.

"مابوس" در سخنانی در دانشگاه دفاع ملی آمریکا گفت: دو هفته پیش زمانی که تصاویری از تلویزیون و اینترنت پخش شد نیروی دریایی و تیم تفنگداران دریایی آمریکا در دریای مدیترانه و آبهای خاورمیانه حضور داشتند.

وی گفت:‌ قاطعانه می گویم اگر از ما درخواست حمله شود، ما با شدت و سرعت حمله خواهیم کرد.

وی این اظهارات را یک روز پس از آن گفت که  اوباما در سخنانی تلویزیونی اعلام کرد در صورتی که بشار اسد رییس جمهور سوریه از تحویل تسلیحات شیمیایی خودداری کند، آمریکا به این کشور حمله خواهد کرد.

مابوس گفت همانطور که رییس جمهور دیروز اعلام کرد این حمله هدفمند و با هدف کاهش توانمندی نظام اسد صورت خواهد گرفت.

این اظهارات وزیر نیروی دریایی آمریکای تاکیدی بر این مسئله است که نیروی دریایی آمریکا در خط مقدم هر گونه حمله به سوریه قرار دارد و این حمله بیشتر متکی بر موشک های تام هاوک خواهد بود که از شناورها به سوریه شلیک خواهد شد.

در پی شدت گرفتن بحران در سوریه چهار ناوشکن آمریکا مسلح به موشکهای کروز به شرق مدیترانه اعزام شده اند. یک گروه ناو هواپیما بر نیز شامل ناو هواپیما بر نیمیتز به همراه کشتیهای جنگی مسلح به تام هاوک به دریای سرخ اعزام شده اند و همچنان در این آب ها مستقرند.

همزمان چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا تلفنی با خدمه یکی از چهار ناوشکن اعزام شده به مدیترانه صحبت کرد و از ماندن آنها در این دریا بیش از مدت تعیین شده تشکر کرد.

مابوس گفت:‌ ما مجبور به اعزام گسترده نیرو و تجهیزات نیستیم. ما همچنین مجبور به شدت دادن و بحرانی کردن اوضاع نیستیم. حضور فوری نیروی دریایی آمریکا موجب شد ملت آمریکا گزینه های فوری درباره سوریه داشته باشد.

وی گفت :‌ ما به شرکای خود اطمینان می دهیم که همواره حضور داریم و به آنهایی که قصد آسیب زدن به آمریکا و متحدانش را دارند خاطر نشان می کنیم که هیچ گاه دور نیستیم.

وی گفت:  اگر کنگره درست اقدام نکند، احتمال کاهش شدید امنیت آمریکا و آسیب دائمی به نیروی دریایی آمریکا وجود دارد. طی دوازده تا هجده ماه آتی ملوانان و تفنگداران دریایی آمریکا بدون دریافت آموزش های ضروری اعزام خواهند شد و این مسئله موجب کاهش کیفیت کار آنها می شود.


ویدیو مرتبط :
دومین نشست صلح سوریه در مسکو بی نتیجه به پایان رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلسه شورای امنیت درباره سوریه پایان یافت




جلسه شورای امنیت درباره سوریه پایان یافت

شورای امنیت سازمان ملل به نشست خود درباره سوریه بدون اعلام نتیجه ای پایان داد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی ان ان؛ 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به جلسه خود درباره سوریه که پشت درهای بسته برگزار شد بدون اعلام نتیجه ای پایان دادند.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل ساعاتی قبل با هدف بررسی آخرین تحولات سوریه و بررسی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس جلسه ای فوق العاده را برگزار کرد. /تسنیم