اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشستن زنان روی صندلی ممنوع است!


گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، با نصب پلاکاردهایی در سطح شهر رقه سوریه، فتواهای عجیبی را با عنوان قوانین جدید شرعی از جمله ممنوع بودن نشستن زنان بر روی صندلی وضع کرد.

خبرگزاری ایرنا: گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، با نصب پلاکاردهایی در سطح شهر رقه سوریه، فتواهای عجیبی را با عنوان قوانین جدید شرعی از جمله ممنوع بودن نشستن زنان بر روی صندلی وضع کرد.

گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق وشام (داعش)، در بیانیه ای همچون هم سلفان وهابی خود، فتواهای عجیبی با عنوان قوانین شرعی را برای اجرا در شهر رقه در شمال شرق سوریه ابلاغ و اجرای آن را از 15 نوامبر(25 آبان) اعلام کرد.

بر اساس بیانیه این گروه، پوشیدن هرگونه شلوار جین و تی شرت و آرایش صورت برای دختران ممنوع است و آنها باید لباس عبا و حجاب اسلامی داشته باشند.

همچنین، کشیدن سیگار و قلیان ممنوع بوده و کسی که مرتکب آن شود به قطع دو انگشت سبابه و وسط محکوم می شود؛ در صورت تکرار، به 80 ضربه شلاق محکوم و با ادامه آن اعدام خواهد شد.

براساس این بیانیه، آرایشگاه های مردانه باید بسته شود و کوتاه کردن مو ممنوع است و مخالفت کردن با این قوانین شرعی حکم اعدام دارد.

این گروه تروریستی در بیانیه خود تاکید کرده است: «گذاشتن لباس زنانه درفروشگاه ها درملاء عام ممنوع بوده وفروش لباس زنانه باید توسط زن باشد. در اماکنی که لباس زنانه دوخته می شود نباید مردان حضور داشته باشند درغیر این صورت آن اماکن بسته خواهد شد.»

از دیگر فتواهای اعلام شده از سوی این گروه، ممنوعیت استفاده از تصویر زنان در تبلیغات است. همچنین زنان در صورت نیاز به درمان، تنها باید به دکتر زنان مراجعه کنند. آرایش کردن، مدل دادن مو و استفاده از موادی مانند ژل برای مو توسط جوانان ممنوع بوده و مخالفت با آن 80 ضربه شلاق در پی خواهد داشت.

این بیانیه افزوده است: هرکس کلمه «داعش» را بکار ببرد به 70 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. (داعش) نامی است که برخی به گروه تکفیری موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» داده اند.

شهر «رقه» در شمال سوریه از نزدیک به 10 ماه پیش در کنترل گروه های تکفیری و تروریستی است.


ویدیو مرتبط :
نشستن بدون صندلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پزشکان درباره نشستن های طولانی مدت روی صندلی هشدار می دهند



 

 

 

پزشکان درباره نشستن های طولانی مدت روی صندلی هشدار می دهند

 

پزشکان درباره نشستن های طولانی مدت روی صندلی هشدار می دهند.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره : یک پژوهش علمی درباره تاثیر پیامدهای نشستن طولانی در برابر رایانه و تلویزیون در محیط کاری و خانه هشدار داد. پزشکان می گویند کارمندانی که چنین وضعی دارند باید در برخی از مواقع ایستاده کارهای خود را انجام دهند تا خود را از بیمارهای کشنده نجات دهند.

براساس این گزارش، برخی از کارمندان بر این نظرند نشستن در وضعیت رضایت بخش می تواند بر آثار نشستن های طولانی غلبه داشته باشد ولی پژوهشگران تاکید می کنند فرد باید از صندلی خود بلند شود.

پزشکان می گویند حتی اگر فردی ورزشکار باشد نشستن های طولانی در کار بر سلامت وی زیان داشته و بیماری های خطرناکی در پی خواهد داشت.

این گزارش آمریکایی می افزاید افرادی که نسبت به دیگران بیشتر می نشینند با چاقی، بیماری های قلبی و مرگ زود روس روبرو می شوند.

نشستن طولانی مانع از ترشح یک ماده شیمیایی در بدن می شود که چربی سوز است. کارمندانی که بیش از شش ساعت در روز می نشینند در معرض بیماری قند قرار خواهند داشت.

راه حل در این است که کارمندان کارهای خود را برخی اوقات به صورت ایستاده انجام دهند ، این وضع کاری موجب بهبود کاری کارمندان و سوزاندن برخی از کالری ها می شود..../تحلیل:عصرایران