اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشر اکاذیب برای انتقام‌گیری



نشر اکاذیب برای انتقام‌گیری

رییس پلیس فتای استان مرکزی از دستگیری فردی که با انتشار اکاذیب در فضای مجازی قصد انتقام‌جویی از یک شهروند اراکی را داشت، خبر داد.

سرگرد مصطفی نوروزی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب نسبت به وی در فضای مجازی، مراتب در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و تحقیقات توسط کارشناسان و کارآگاهان برای شناسایی عاملان آن آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد، فردی با قرار دادن تصاویر شخصی و مشخصات شخصی شاکی در اینترنت، اقدام به نشر اکاذیب و هتک حیثیت وی کرده است.

سرگرد نوروزی اضافه کرد: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا، متهم که یکی از اقوام شاکی بود، شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی منتقل شد.

وی با اشاره به انگیزه فرد دستگیرشده در اقدام به بزه ارتکابی، اظهارداشت: با ارائه مستندات لازم توسط کارشناسان این پلیس، متهم لب به اعتراف گشود و اذعان داشت به دلیل اختلاف خانوادگی و به قصد انتقامجویی از شاکی، اقدام به این کار کرده است.

رییس پلیس فتای استان مرکزی از شهروندان خواست در نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی خود نهایت دقت نظر را داشته باشند و در صورت برخورد با سوءاستفاده های احتمالی مراتب را از طریق مراکز پلیس دنبال کنند./تابناک

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
وحید جلیلی: فیلم جیرانی نشر اکاذیب است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا احمدی نژاد نشر اکاذیب کرده است؟


رسیدگی مقدماتی به پرونده فرد مرتبط با پتروشیمی، قضایی نبودن موضوع پیگیری مطالب مطرح شده در پیغام رئیس جمهور به مناسبت مرگ هوگو چاوز و ... ازجمله موضوعات مطرح شده از سوی دادستان كل كشور در شیراز است.

خبرگزاری مهر: رسیدگی مقدماتی به پرونده فرد مرتبط با پتروشیمی، قضایی نبودن موضوع پیگیری مطالب مطرح شده در پیغام رئیس جمهور به مناسبت مرگ هوگو چاوز و ... ازجمله موضوعات مطرح شده از سوی دادستان كل كشور در شیراز است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای شامگاه پنجشنبه در نشستی خبری در حاشیه برگزاری همایش دادستانهای مراكز استانها در شیراز در  پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینكه برای مرتضوی چه قراری صادر شده، گفت: در دادسرا قرار لازم برای آقای مرتضوی صادر شده است.

وی در خصوص غیرعلنی بودن جلسه دادگاه مرتضوی نیز ادامه داد: قرار است دادگاه روز 20 اسفندماه برگزار شود و در خصوص علنی یا غیرعلنی بودن جلسه دادگاه قاضی تصمیم گیری می كند و در خصوص علنی بودن دادگاه ما مطلبی اعلام نكرده ایم.

وی بیان كرد: بر اساس قانون اصل بر علنی بودن دادگاه است اما قانون برخی موارد را استثنا می كند بنابر این قاضی مطابق با قانون و موارد استثنا تصمیم بر غیر علنی كردن دادگاه كرده است.

دادستان كل كشور در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون دستگیری خاوری نیز گفت: قوه قضائیه از همان ابتدا اقدامات لازم را صورت داد و وزرات امور خارجه نیز مراتب را پیگیری می كرد اخیرا نیز پلیس بین الملل موضوع را پذیرفته و ما امیدواریم كه وی را به ایران تحویل بدهند.

وی ادامه داد: شعار آنها مبارزه فساد و پول شویی است كه اگر واقعا مدعی چنین شعاری هستند انتظار داریم در مورد خاوری نیز كه اقدامش مصداق فساد است مراتب پیگیری شود.

خبرنگار ما نیز در خصوص نحوه رفتار با سعید مرتضوی در دادگاه و اینكه گفته شده است وی از در ویژه قضات در جلسه دادگاه حاضر شده پرسید كه حجت الاسلام محسنی اژه ای پاسخ داد: این مسائل حاشیه ای است  و از آن اطلاعی ندارم و مهم موضوع رسیدگی به پرونده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ما در خصوص اقدامات دستگاه قضا در برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی كشور نیز گفت: در مورد مفاسد اقتصادی عزم قوه قضائیه جدی است و نشان این جدی بودن پرونده هایی است كه ملاحظه می شود.

دادستان كل كشور ادامه داد: البته تا زمانی كه پرونده ها به نتیجه قطعی نرسد محدودیتهایی در اطلاع رسانی وجود دارد پرونده هایی مانند فساد بزرگ بانكی از سوی مردم و رسانه ها دنبال می شود اما برخی از پرونده ها ممكن است در این حجم و سطح نباشد و بعد از اینكه حكم قطعی شد جزئیات آن مطرح می شود.

پرونده سرقت مسلحانه طلافروشی در تهران


حجت الاسلام محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر محارب بودن چند سارق مسلح دستگیر شده در تهران در ارتباط با طلافروشیها نیز گفت: چنانچه كسی با سلاح سرد و گرم در جامعه موجب وحشت و ترس مردم شود با ثابت شدن موضوع محارب شناخته خواهد شد كه سرقت مسلحانه یكی از آن موارد است و ممكن است ثابت نشود از سلاح برای رعب و وحشت استفاده شده است.

وی در مورد حادثه خیابان مدنی نیز گفت: حكم تائید شده و در حال طی شدن تشریفات اجرای احكام است.

`پیگیری پیغام رئیس جمهور موضوع قضایی نیست


خبرنگار دیگری نیز در مورد مرگ هوگو چاوز و اینكه پیغام رئیس جمهور ایران مبنی بر  محشور شدن چاوز به همراه حضرت مسیح با امام زمان (عج) و اینكه آیا این موضوع مصداقی از نشر اكاذیب است یا خیر نیز افزود: این مسئله موضوع قضایی نیست.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در خصوص دستگیری فردی كه عنوان شده سلطان پتروشیمی است، ادامه داد: فردی در این رابطه دستگیر شده و پرونده در مرحله تحقیقات اولیه است.

دادستان كشور گفت: این فرد تخلفات مالی در خصوص پتروشیمی داشته است.

سخنگوی در پاسخ به سئوالی در مورد پیش بینی فتنه آینده نیز گفت: پیش بینی معنای قطعی بودن ندارد كه حتما به همان شكل اتفاق بیفتد، ما پیش بینی كرده ایم كه دشمن در حال تلاش است و وظیفه داریم بر اساس احتمالاتی كه وجود دارد اقدامات لازم را صورت دهیم.

وی گفت: در این خصوص می توان اطراف جریان فتنه حضور داشت و در صورت لزوم به آنها صحبت كنیم و یا تذكر بدهیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری كه پرسید در جریان فتنه 88 كه شما وزیر اطلاعات بودید رئیس جمهور عدم مدیریت مناسب فتنه دلیل عزل شما عنوان كرد و شما نیز عنوان كردید كه مسائل را توضیح خواهید داد آیا زمان توضیحات شما فرا رسیده نیز گفت: علت عزل بنده این موضوع نیست و هنوز نیز نمی خواهم مسئله را باز كنم.