اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشت مواد شیمیایی سمی در اهواز



اخبار,اخبار حوادث,نشت مواد شیمیایی سمی در  اهواز

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی اهواز از نشت مواد شیمیایی سمی و خطرناک در صبح یکشنبه در بزرگراه خلیج فارس (بندر امام - اهواز) خبر داد.

مقصود حق شناس روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مخزن یک تانکر حامل مواد شیمیایی سمی و خطرناک در بزرگراه خلیج فارس (بندرامام به اهواز) ساعت شش و 35 دقیقه یکشنبه دچار نشتی شد.وی افزود: این نوع ماده شیمیایی موسوم به 'اورتوزالین' که بسیار سمی و قابل اشتعال است، از پتروشیمی بندر امام به سمت قم حمل می شد.

حق شناس گفت: این تانکر دچار سانحه نشده و احتمالا به دلیل گرمای هوای منطقه دچار نشتی شده است.وی اضافه کرد: نشت این مواد در ساعات اولیه بسیار شدید بوده اما پس از ساعاتی از شدت آن کاسته شده است.

حق شناس بیان کرد: با وجود اصرار راننده مبنی بر ادامه مسیر از حرکت مجدد آن تا زمان ایمن سازی خودداری شده است.

وی گفت: هم اکنون پمپ بنزین روبه روی محل حادثه تعطیل شده و مسیر با کمک پنج دستگاه خودروی مهار آتش در حال ایمن سازی است.

 اورتوزایلین نوعی ماده شیمیایی است که برای ساخت پلاستیسایزرها، داروها، سموم دفع آفات، رنگ و فتالئیک انیدرید استفاده می شود.بندر امام در جنوب خوزستان یکی از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

 

 اخبار حوادث  -  ایرنا 
 


ویدیو مرتبط :
نشت مواد سمی در کره ی جنوبی، ایجاد “منطقه ی ویژه ی خطر” NTD فارسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواد شوینده شیمیایی را بی رویه مصرف نكنید



 

 

مواد شوینده شیمیایی را بی رویه مصرف نكنید

 

كارشناس آموزش اورژانس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پرهیز از مصرف بی رویه مواد پاك كننده شیمیایی از مهمترین اصول پیشگیری ابتلا به عوارض ناشی از اینگونه مواد است.

به گزارش روز یكشنبه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی، 'آرزو دهقانی' افزود: بهتر است افراد تا حد ممكن از شوینده هایی كه آسیب كمتری دارد، استفاده كنند.

وی اظهار داشت:‌ مواد شوینده شیمیایی كه بخار تولید می كنند باید از برنامه تمیزكاری حذف شوند یا درصورت استفاده ، فضا بگونه ای باشد كه جریان سریع هوا، بخارها را پراكنده سازد.

كارشناس آموزش اورژانس كشور با تأكید بر خودداری از استفاده مواد شوینده در محیط های دربسته گفت: محصولات شیمیایی و شوینده همواره باید در ظرف اصلی خود نگهداری شوند و از نگهداری این مواد در ظروف مواد خوراكی مانند بطری نوشابه به شدت پرهیز كرد چراكه ممكن است كودكان این مواد را مصرف كنند.

دهقانی، مخلوط كردن مواد شوینده با آب گرم را بدترین حالت استفاده از مواد پاك كننده، نام برد و تصریح كرد: مواد شوینده را نباید در محیط های در بسته ای كه بخار آب وجود دارد، استفاده كرد و هنگام استفاده از فرآورده های شوینده لازم است پنجره ها باز باشد تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.

وی افزود: ازمخلوط كردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمك با فرآورده های سفید كننده بطور جدی خودداری شود چراكه بخار و گازهای ناشی از این تركیبات، بسیار سمی و خفه كننده است.

به گفته كارشناس آموزش اورژانس كشور، هنگام شست وشوی حمام و دستشویی تاحد امكان باید از ماسك های محافظ استفاده شود و پنجره ها نیز باز و تهویه هم روشن باشد تا جریان هوا برقرار شود.

دهقانی به بیماران دارای مشكلات تنفسی مانند آسم یا افرادی كه حساسیت ریوی دارند توصیه كرد به هیچ عنوان با مواد شیمیایی در تماس نباشند.... / تحلیل : ایرنا