اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشانه های آشکاری ازشکست تحریم های...



 

 

 

نشانه های آشکاری ازشکست تحریم های جدید...

 

استاد دانشگاه نیوزیلند:

نشانه های آشکاری از شکست تحریم های جدید علیه ایران دیده می شود

کوالالامپور - استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی نیوزیلند با تاکید بر اینکه تلاش های غرب برای تحریم ایران تاکنون به نتیجه دلخواه آن نرسیده است، گفت: نشانه های آشکاری از شکست مجدد تحریم های اعمالی غرب علیه ایران دیده می شود.

ریچارد میسون روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با وجود اعمال اینگونه تحریم ها مراودات اقتصادی و بازرگانی ایران با مشکل جدی مواجه نشده و بسیاری از کشورها همچون گذشته تمایل خود را برای گسترش همکاری های خود با ایران اعلام کرده اند.

وی همکاری های ایران و چین در زمینه نفت و گاز و مبادلات تهران با مسکو و دهلی نو را از دیگر شواهد بی اثر بودن تحریم ها علیه ایران دانست و اظهار داشت: در مراودات اقتصادی بین کشورها در دنیای امروز عامل تعیین کننده منافع کشورهاست و بسیاری از کشورها حاضر به پذیرش تعهداتی نیستند که تامین کننده منافع آنها نبوده و کشورشان را در مبادلات تجاری محدود کند.

این استاد دانشگاه نیوزیلند در ادامه مذاکره بدون تلاش برای محروم کردن ایران از حقوق را راه حل موضوع هسته ای ایران دانست و گفت: با توجه به اعلام آمادگی ایران برای مذاکره در خصوص مبادله سوخت هسته ای، فرصت مناسب دیگری به وجود آمده تا در قالب آن موضوع هسته ای ایران به طور کامل حل و فصل شود که هم اکنون غربی ها که ادعاهایی را درباره ایران مطرح می کنند، باید این مذاکره را پذیرفته و جهان را به سمت بحران و تنش سوق ندهند.

وی در ادامه با اشاره به اشتباهات فاحش دولت اوباما در نوع رفتار با ایران، گفت : آمریکا در بسیاری از معادلات بین المللی نیازمند جلب نظر موافق ایران و استفاده ظرفیت ها و تجربیات این کشور است.

ریچارد میسون در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا از دریچه نگاه خود به جهان می نگرد و تلاش می کند این دیدگاه جهانی خود را از طریق رسانه ها به دیگران نیز تحمیل کند، گفت : این دیدگاه که از سوی دولت های غربی هم حمایت می شود، نگاه استعمارگرانه و سلطه طلبانه ای به بقیه جهان دارد.

این استاد دانشگاه نیوزیلند تصریح کرد : آمریکا در منظر جهانیان به مرور جایگاه برتر خود را از دست می دهد و کشورهای غیرغربی با دیپلماسی و ارتباطات موثرتر بین خود، این جایگاه را به چالش می کشند.

وی با اشاره به بحران آفرینی های آمریکا در جهان و گرفتاری این کشور در افغانستان و عراق، اظهار داشت: در تمام این موارد آمریکا می توانست از ظرفیت کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران به خوبی استفاده کند تا منافع همه کشورها تامین شود، اما کاخ سفید به گونه ای عمل کرد که امروز با مشکلات بسیاری در منطقه مواجه است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
فرهاد آشکاری فاطمیه 92 حسینیه المهدی قم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صحبت های اخیر هاشمی نشانه تاثیر تحریم های غرب علیه ایران است



صحبت های اخیر هاشمی نشانه تاثیر تحریم های غرب علیه ایران است

احمد باطبی در وبلاگ شخصی خود ، صحبت های اخیر هاشمی رفسنجانی را نشانه تاثیر تحریم های غرب علیه ایران توصیف كرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، احمد باطبی، ضد انقلاب فراری طی یادداشتی در وبلاگ شخصی خود ضمن استقبال از سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در گفتگو با 'فصلنامه مطالعات بین‌المللی' که در آن به طور تلویحی از عدم برقراری رابطه میان ایران و آمریکا انتقاد کرده بود آن را نشانه تاثیر تحریم‌های غرب علیه ایران توصیف کرد.

پیشتر آقای هاشمی از نامه های خطاب به حضرت امام خمینی (ره) خبر داده بود كه در آن به برقراری رابطه میان ایران و آمریكا اشاره شده بود./باشگاه خبرنگاران