اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشانه‌ای از آنفلوانزای پرندگان در کرمان نیست


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورهای همسایه شرقی گفت: تاکنون نشانه و گزارشی از این بیماری در جنوب کرمان مشاهده نشده است.

ایرنا: خوبیار مشایخی روز شنبه در کارگاه توجیهی و آموزشی مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پردندگان در این اداره کل گفت: در پی خبر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه، اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان در راستای آگاهی بخشی به مرغداران و مردم منطقه اقدام به برگزاری این دوره آموزشی کرد.

وی خاطرنشان کرد: گزارشی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه منتشر شده که زنگ خطری برای کشور و در پی آن منطقه جنوب کرمان است و مقابله با این بیماری همکاری و هماهنگی مسوولان منطقه را می طلبد.

معاون سلامت دامپزشکی جنوب کرمان با بیان این که خوشبختانه گزارش و نشانه هایی از وقوع این بیماری در سطح منطقه دیده نشده است تصریح کرد: آگاهی بخشی و بالا بردن سطح آگاهی شهروندان و مردم از مهمترین راههای مقابله با این بیماری و کاهش اثرات آن است.

وی گفت: عامل این بیماری ویروسی بوده که در صورت وقوع دارای شیوع و انتشار بالایی در پرندگان است و پرندگان در تمامی سنین از گزند ابتلا به این بیماری در امان نیستند.

مشایخی ادامه داد: ضروری است مرغداران از ورود افراد متفرقه به محیط مرغداری جلوگیری کنند و درب ورودی مرغداری ها به حوضچه ضد عفونی کننده مجهز باشد.

وی گفت: در صورت مشاهده هر گونه علائم و نشانه های این بیماری مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوط گزارش دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج را زیر پوشش دارد.


ویدیو مرتبط :
آنفلوانزای پرندگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاک شدن کشور از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان



اخبار,اخبار

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تاکنون ۳ بار گزارش پاک بودن کشور از لحاظ بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان به سازمان جهانی بهداشت دام گزارش شده و در روزهای اخیر گزارش نهایی آن به این سازمان ارسال می‌شود.

مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با فارس گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در برخی مناطق کشور و در بین جمعیت پرندگان بومی ظهور پیدا کرده بود، هم‌اکنون رفع شده و هیچ  مشکلی از این بابت کشور را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: تاکنون 3 بار گزارش پاک بودن کشور از لحاظ بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان به سازمان بهداشت دام (OIE) گزارش شده و تا چند روز آینده گزارش نهایی آن به این سازمان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در بین جمعیت طیور صنعتی ظاهر نشد، اظهار داشت: این بیماری در مناطق محدود و در بین جمعیت محدودی از پرندگان بومی دیده شد که در حال حاضر در این زمینه مشکل به طور کامل رفع شده است.

براساس این گزارش: بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در چند ماه اخیر در کشورهای اطراف از جمله ترکیه شیوع یافت و با پرواز پرندگان مهاجر بیماری مذکور به چند روستای مازندران رسید.

اگرچه براساس گزارشات، شیوع این بیماری خساراتی به دست‌اندرکاران این صنعت در مازندران وارد کرد، اما  براساس بررسی‌های سازمان دامپزشکی کشور هیچ اثری از بیماری در واحدهای پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار کشور دیده نشد. 


 اخبار اجتماعی  -  فارس