اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نسل دوم نیسان جوک در راه است +عکس


نیسان می خواهد دستی به سر و روی نسل اول نیسان جوک بکشد و دیگر باید به نسل دوم نیسان جوک سلام کنیم که در چهره آرایی خود از نسل جدید طراحی‌های نیسان سود می‌برد.

وب سایت خودرو بانک: اولین نسل از نیسان جوک که در سال 2010 میلادی معرفی و عرضه شد، تمامی مخاطبان و خبرنگاران صنعت خودروسازی را در شوک فرو برد، خودرویی بی‌نهایت زشت و بد فرم که انگار شرکت سازنده به عمد طراحی جلو و عقب آن را زشت طراحی کرده ولی همین چهره در بعضی از بازارها به خوبی پاسخ داد و فروش قابل توجهی را تجربه کرد به طوریکه در بازار انگلستان دومین خودروی پرفروش بعد از قشقایی لقب گرفت. حال دیگر نیسان می خواهد دستی به سر و روی این خودروی سلیقه ای بکشد و دیگر باید به نسل دوم نیسان جوک سلام کنیم که در چهره آرایی خود از نسل جدید طراحی‌های نیسان سود می‌برد.

نسل دوم نیسان جوک در راه است

همین اول کار باید به این نکته اشاره کنیم که طرح پیش روی ما، در واقع یک تصویر رندری یا گرافیکی از نسل دوم نیسان جوک است که با توجه به شواهد و مستندات بدست آمده به این مرحله از طراحی و چهره آرایی رسیده و از آنجایی که بیش از 90 درصد تصاویر رندری همان چیزی از آب در می‌آیند که شرکت خودروسازی ساخته است، پس می‌توان تا حدودی به صورت موقت به طرح آماده شده از نسل دوم نیسان جوک استناد کرد و صحبتی کوتاه در رابطه با آن داشت.

نسل دوم نیسان جوک در راه است

همانطور که در ابتدا گفتیم و در تصاویر مربوط به نسل دوم نیسان جوک هم می‌بینید، خوشبختانه طراحی ظاهری نیسان جوک نسل دوم بهبود‌های قابل توجهی پیدا کرده و از حالت گردی شکل و زشت نسل اول خود دور شده است تا دست نیسان را در بازاریابی و فروش خود باز گذاشته باشد. برای توسعه این محصول با استناد به تصاویر رندری، می‌توان گفت که نیسان از نسل جدید طراحی‌های خود استفاده کرده که در قسمت جلویی می‌توان جلوپنجره مشبک نسل جدید نیسان را مشاهده کرد که بر روی دیگر خودروهای این کمپانی نظیر نیسان ماکسیما هم مورد استفاده قرار گرفته است.

چراغ‌های پیشانی هم اگر بالاتر طراحی شده بودند و با قابی بهتر و پیشرفته‌تر سر جای خود قرار می‌گرفتند، قطعا جلوه‌ای بهتر به خودرو می‌دادند، ولی در هر صورت یک طراحی بسیار بهتر از نسل قبل خود دارد که همین یک مورد برای خوب بودن طراحی نسل دوم نیسان جوک اکتفا می‌کند.

در حوزه فنی هم گفته شده که این محصول برپایه پلتفرم CMF-B توسعه پیدا خواهد کرد که دیگر خودروهایی نظیر نیسان میکرا، رنو کلیو و کپچر و همچنین نسل بعدی داچیا داستر بر روی آن توسعه پیدا کرده‌اند، از این رو می‌توان انتظار پیشرانه‌ای 1.5 لیتری DCI با قدرتی 110 اسب بخاری و یا سیستم محرکی هیبریدی با داشتن موتوری بنزینی و موتوری الکتریکی با خروجی کلی 109 اسب بخاری را داشت.


ویدیو مرتبط :
رقابت نفس گیر بوگاتی و قلب تپنده نیسان GTR ( نیسان جوک R )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونمایی از نسل جدید قبوض رنگی گاز + عکس



 

 

همزمان با ورود به دومین ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از نسل جدید قبوض رنگی گاز (سبز، زرد و قرمز) مشترکان خانگی رونمایی شده که رنگ قبوض مطابق با 12 دامنه مصرف و نوع اقلیم آب و هوایی تعیین شده است.

به گزارش مهر، همزمان با ورود به دومین ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از نسل جدید قبوض رنگی گاز مشترکان خانگی رونمایی شده است به طوری که مشترکانی که الگوهای تعیین شده را رعایت نکنند مشمول صدور قبوض قرمز گاز خواهند شد.

بر این اساس حذف آبونمان، عناوین مصرف مازاد بر الگو، مبلغ مازاد بر الگو، گازبهای شما طبق قانون و یارانه پرداختی توسط دولت از مهمترین تغییرات ظاهری قبوض رنگی گاز مشترکان خانگی به شمار می رود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه از 28 آذر ماه سالجاری سیاست شهرستانی – منطقه ای در محاسبه گازبهای مشترکان بخش خانگی اعمال شده است از این رو در پشت قبوض جدید گاز، متوسط مصرف گاز و نحوه محاسبه گازبها مطابق با پنج اقلیم آب و هوایی در قالب جداولی منتشر شده است.

مطابق با فرمول جدید قیمت گذاری فروش گاز به بخش خانگی 12 ماه سال به دو بخش هفت ماهه و پنج ماهه پایانی سال تقسیم بندی شده است که الگوهای مصرف این حامل انرژی در هر یک از این دو دوره زمانی تفاوتهایی با یکدیگر دارند.

با توجه به اجرای این سیاست جدید، متوسط مصرف گاز طبیعی در 363 شهر ایران مطابق با پنج اقلیم آب و هوایی تعریف شده است که بر این اساس شهرهای سردسیر مجاز به مصرف گاز بیشتری نسبت به شهرهای گرمسیری هستند.

این در حالی است که برای محاسبه گازبهای مشترکان خانگی 12 دامنه جدید مصرف گاز هم در این بخش مطابق با نوع اقلیم تعریف و اعمال خواهد شد.

 

رونمایی از نسل جدید قبوض رنگی گاز

 

 

مجتبی شیخ بهایی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به رونمایی از نسل جدید قبوض رنگی گاز به مهر، اعلام کرد: قبض های جدید گاز در سه رنگ سبز (مطابق با الگوی مصرف)، زرد (مرحله هشدار) و قرمز (بالاتر از الگوهای تعیین شده) صادر شده است.

جزئیات محاسبه نوع رنگ قبوض جدید گاز

یعقوبعلی حسین نیا هم در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه هدف از صدور قبوض رنگی گاز نشان دادن دامنه های مصرف این حامل انرژی توسط مشترکان مختلف خانگی است، گفت: پیش بینی می شود صدور قبوض سبز، زرد و قرمز منجر به یک رقابت بین مشترکان خانگی برای کاهش مصرف گاز طبیعی شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران با یادآوری اینکه همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 12 پله برای مصرف گاز در بخش خانگی و در قالب پنج اقلیم آب و هوایی تعریف شده است، اظهار داشت: بهای هر متر مکعب گاز از 300 ریال در پله اول آغاز و تا سه هزار و 500 ریال تا پله دوازدهم قابل افزایش خواهد بود.

 

 

رونمایی از نسل جدید قبوض رنگی گاز

 

این مقام مسئول همچنین از چاپ جداولی در پشت قبوض گاز برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتر درباره چگونگی میزان مصرف گاز مشترکان خبر داد و یادآور شد: مشترکان گاز خانگی که مصرف آنها مطابق با پله اول و دوم باشد قبوض سبز دریافت می کنند.

وی با اعلام اینکه مشترکانی که مصرف گاز آنها در پله های سه، چهار و پنج باشد قبوض زرد دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: همچنین آن دسته از مشترکانی که مصرف گاز طبیعی آنها در ردیف پله های ششم تا دوازدهم قرار می گیرد قبوض قرمز دریافت خواهند کرد.

حسین نیا با یادآوری اینکه هم اکنون اکثر شهرهای استان تهران در اقلیم یک یا سه قرار گرفته اند، بیان کرد: بر این اساس مشترکان اقلیم سه که ماهانه 200 تا 300 متر مکعب گاز مصرف کنند قبوض سبز دریافت خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به اینکه مشترکان اقلیم سه در استان تهران ماهانه بین 400 تا 600 متر مکعب گاز مصرف می کنند شامل صدور قبوض زرد خواهند شد، تبیین کرد: همچنین مشترکان اقلیم سه که ماهانه تا 700 متر مکعب گاز مصرف کنند قبض قرمز دریافت خواهند کرد.

به گفته وی همچنین مشترکان ساکن در اقلیم یک استان تهران که ماهانه 400 متر مکعب، 700 متر مکعب و بیش از 700 متر مکعب گاز مصرف می کنند به ترتیب قبوض سبز، زرد و قرمز دریافت می کنند.

 

رونمایی از نسل جدید قبوض رنگی گاز

 

جواد اوجی معاون وزیر نفت پیشتر از دستور رئیس جمهور مبنی بر حذف آبونمان تمامی قبوض جدید گاز خبر داده و به مهر گفته بود: در تعرفه های جدید گاز هزینه آبونمان مشترکان محاسبه نشده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه در این قبوض هزینه بیمه مشترکان شهری و روستایی همچون گذشته اعمال می شود، اظهار کرده بود: هزینه بیمه برای مشترکان گاز به دنبال مصوبات مجلس شورای سالامی در نظر گرفته می شود.

به گفته این مقام مسئول در سالجاری هزینه بیمه مشترکان گاز شهری در هر دوره 100 تومان و مشترکان روستایی 50 تومان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر شرکت ملی گاز ایران سالانه حدود 112 میلیون قبض صادر می کند که پیش بینی می شود صدور قبوض رنگی منجر به رعایت الگوهای تعیین شده توسط مشترکان گاز خانگی شود.... / تحلیل :عصر ایران