اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نسل جدید کلاس‌ درس با میز لمسی! +عکس


نسل جدید کلاس‌های درس با میزهای «چند لمسی شبکه‌ای هوشمند» و امکان مدیریت هماهنگ تدریس توسط معلم و ایجاد روند یادگیری موزون بین تمامی دانش‌آموزان در راه است.

خبرگزاری ایسنا: نسل جدید کلاس‌های درس با میزهای «چند لمسی شبکه‌ای هوشمند» و امکان مدیریت هماهنگ تدریس توسط معلم و ایجاد روند یادگیری موزون بین تمامی دانش‌آموزان در راه است.

میز چند لمسی هوشمند و نرم‌افزار مورد نیاز توسط محققان دانشگاه دورهام طراحی شده و آنها طی پروژه‌ای سه ساله تحت عنوان SynergyNet با مشارکت بیش از 400 دانش‌آموز، اثربخشی این میزها را بر افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان مورد بررسی قرار دادند.



مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که این ابزار آموزشی قادر به افزایش قابل توجه مهارت‌های تسلط و انعطاف‌پذیری دانش‌آموزان در درس ریاضی است، درحالی که در روش‌های سنتی حل تمرین بر روی کاغذ، تنها مهارت انعطاف‌پذیری دانش‌آموز ارتقا می‌یابد.

دیدن سایر همکلاسی‌ها در حین حل تمرینات و امکان مشارکت در فعالیت های گروهی در کلاس درس از مزایای این میز هوشمند محسوب می‌شود که به درک بهتر مفاهیم ریاضی منجر می‌شود.

پروفسور «لیز بورد» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه دورهام تأکید می کند: هدف این پروژه، تشویق دانش‌آموزان به مشارکت و حضور بیشتر در فعالیت‌های کلاس درس از طریق روش‌های به اشتراک‌گذاری، حل مسأله و خلاقیت به جای گوش دادن منفعلانه به درس است.



چندین دانش‌آموز بصورت همزمان قادر به استفاده از میزهای هوشمند چند لمسی هستند که بصورت شبکه‌ای با یکدیگر و نیز با میز اصلی، در ارتباط هستند.

در این حالت معلم نقش کلیدی را در کلاس درس ایفا می‌کند که تمرینات را بصورت انفرادی یا گروهی برای میزهای مختلف ارسال می کند یا پاسخ تمرینات یک گروه را برای بحث کردن در مورد شیوه حل مسأله به میز گروه‌های دیگر می‌فرستد.



پروفسور «استیو هیگینز» معتقد است، فناوری‌هایی نظیر میز تعاملی هوشمند از پتانسیل بسیار بالایی برای مدیریت هماهنگ تدریس توسط معلم برخوردار بوده و می‌تواند تا حدود زیادی روند یادگیری موزون بین تمامی دانش‌آموزان یک کلاس را تضمین کند.

نتایج بدست آمده در پروژه سه ساله محققان دانشگاه دورهام در مجله Learning and Instruction (یادگیری و آموزش) منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
کیوسک لمسی، کامپیوتر لمسی و میز لمسی در ShowRoom کاواک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگه امتحانی فرهاد مجیدی در کلاس های درس انگلیس ؛ عکس




اخبار ورزشی - برگه امتحانی فرهاد مجیدی در کلاس های درس انگلیس ؛ عکس

فرهاد مجیدی در کلاس های مربیگری در انگلیس شرکت کرده و موفق شده بالاترین نمره در کلاس سطح B را کسب کند. وی این تصویر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,فرهاد مجیدی

اخبار,اخبار ورزشی,فرهاد مجیدی

برگه امتحانی فرهاد مجیدی در کلاس های مربیگری

اخبار ورزشی - جام نیوز