اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نسخه پیچی 600 میلیونی برخی پزشکان



اخبار,اخبار اجتماعی ,تجویز داروهای خارج از لیست دارویی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت الزام پزشکان در استفاده از داروی ژنریک در نسخ خود، گفت: در طرح قانونی ممنوعیت تجویز داروهای خارج از لیست دارویی کشور پزشکان ملزم به رعایت این مهم هستند.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح جزئیات طرح قانونی ممنوعیت تجویز داروهای خارج از لیست دارویی کشور، افزود: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان در حال بررسی است و اگر به تصویب مجلس برسد می‌تواند به حوزه سلامت و کنترل هزینه‌ها کمک کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه در این طرح به دنبال آن هستیم که پزشکان از لیست دارویی موجود در کشور نسخه بیمار را بنویسند، ادامه داد:‌ امروزه حوزه سلامت درگیر داروهای برند است این درحالی است که داروهای برند 10 برابر از دیگر داروها گران‌تر هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: درکشور آمریکا بیش از 95 درصد داروها ژنریک است و این کشور خود را از استفاده از داروی برند خلاص کرده است اما در کشور ما بیش از 50 درصد داروهایی که با ارز وارد کشور می‌شود داروی برند است.

 انتقاد از تجویز نسخه 600 میلیونی برخی پزشکان
وی یادآور شد: در طرح مذکور پزشکان را به استفاده از داروهای ژنریک و داروهایی که در لیست سازمان غذا و دارو وجود دارد ملزم کرده‌ایم؛ استفاده از داروی برند در درمان بیمار تفاوتی ندارد و تنها هزینه آن‌ها را افزایش می‌دهد.

خضری با انتقاد از اینکه گاهی شاهد بودیم که برخی پزشکان نسخه 600 میلیون تومانی برای بیمار درنظر گرفته‌اند، افزود: این نسخ به دلیل تجویز پزشک و استفاده بیمار از داروی برند است که با طرح یادشده از چنین تجویزهایی جلوگیری خواهیم کرد.

 حذف مافیای دارویی در پی تصویب طرح ممنوعیت تجویز داروهای خارج از لیست دارویی کشور

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم،‌ با تاکید بر ضرورت همکاری سازمان غذا و دارو، نظام پزشکی و وزارت بهداشت،‌ تصریح کرد:‌ بدون‌شک اگر این سه ضلع مثلث بتوانند در نسخه نویسی پزشکان به اجماع واحدی برسند ناخواسته از فعالیت قسمت اعظمی از مافیای دارو و افرادی که به نوعی از رانت دارویی استفاده می‌کنند جلوگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ یادآور شد: واقعیت آن است که هر داروی قاچاقی که بیش از 5 درصد در بازار وجود داشته باشد از مبادی رسمی به کشور وارد شده چراکه مبادی غیر رسمی کشش واردات بیش از 5 درصد کالای قاچاق را ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه بسته نظارتی از بسته‌های خدماتی مهم طرح تحول سلامت است لذا سازمان غذا و دارو باید کنترل و نظارت خود را بر اجرای طرح مذکور و به تبع آن جلوگیری از تجویز داروهای خارج از لیست دارویی کشور افزایش دهند.

اخبار اجتماعی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
توافق 600 میلیونی با 4 ماشین اضافه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری میلیونی از پزشکان واستادان دانشگاه با جعل عنوان سرویس «یاهو»



کلاهبرداری میلیونی از پزشکان واستادان دانشگاه با جعل عنوان سرویس «یاهو»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کلاهبرداران با جعل عنوان سرویس «یاهو» میلیون ها تومان از استادان دانشگاه ها، پزشکان و دانشجویان دوره دکترا در استان مازندران کلاهبرداری کردند و پول ها را به کشورهای مکزیک و کاستاریکا انتقال دادند.

 

به گزارش خراسان به نقل از معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در یکی دو ماه اخیر تعداد زیادی از استادان دانشگاه، پزشکان و دانشجویان دوره دکترا شکایت های متعددی را به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان مازندران تقدیم کردند و اظهار داشتند که افرادی با جعل عنوان سرویس یاهو از آن ها کلاهبرداری میلیونی کرده اند.

 

با ثبت این گزارش، گروهی از کارآگاهان زبده پلیس فتای مازندران به دستور سرهنگ احمدرضا رستمی مأمور پیگیری این پرونده شدند، آن ها در بررسی های فنی و تخصصی خود ابتدا ایمیل هایی را که ظاهرا از طرف شرکت یاهو برای استادان دانشگاه و پزشکان ارسال شده بود به دقت بررسی کردند و دریافتند کلاهبرداران صفحه ای را کاملا به شکل صفحات یاهو طراحی کرده اند که همین موضوع سبب گمراه شدن شاکیان شده بود و آن ها اظهار می داشتند این ایمیل ها واقعا از طرف شرکت یاهو برایشان ارسال شده است. کلاهبرداران در این ایمیل ها از طعمه های خود خواسته بودند که رمز سرویس ایمیل خود را برای آپدیت ارسال نمایند.

 

این گزارش حاکی است تمامی افرادی که این ایمیل برایشان ارسال شده بود به این درخواست پاسخ مثبت داده بودند و با قرار دادن رمز خود در این سرویس غیرحقیقی (جعلی) موجب شده بودند تا کلاهبرداران پشت این صفحه مجازی با تغییر رمز ایمیل این افراد دست به کلاهبرداری گسترده بزنند. شگرد کلاهبرداران نیز در این کلاهبرداری منحصر به فرد، این بوده است که پس از دریافت رمز ایمیل افراد به سیستم ایمیل آن ها دسترسی پیدا و فهرست کلیه تماس ها و مکالمات آن ها را مرور می کردند. آن گاه که متوجه می شدند افرادی از طعمه هایشان با افراد دیگری روابط نزدیک تری دارند، خود را به عنوان دوست دارنده ایمیل جا می زدند و برای آن ها ایمیل هایی با مضمون ارسال کمک مالی می فرستادند که در اغلب موارد این پزشکان و استادان دانشگاه به گمان این که واقعا دوستشان برای آن ها ایمیل فرستاده و درخواست کمک کرده است سریعا پول به شماره حسابی که برایشان ارسال شده بود، واریز می کردند.

ادامه گزارش حاکی است، سرانجام پس از تماس های تلفنی پزشکان و استادان دانشگاه با دوستان خود که تقاضای پول کرده بودند، دریافتند که اصلا دوستانشان از آن ها چنین درخواستی نداشته اند و چنین ایمیل هایی را ارسال نکرده بودند. با روشن شدن این مطلب جمع زیادی از پزشکان و استادان دانشگاه که بدین شیوه از آن ها کلاهبرداری شده بود موضوع را به پلیس فتا اطلاع دادند که سرانجام کارشناسان و متخصصان پلیس با تلاش های شبانه روزی خود موفق به شناسایی محل انتقال پول ها در کشور مکزیک و کاستاریکا شدند ولی کلاهبرداران از ایران گریخته اند.

 

معاونت اجتماعی پلیس فتا با اشاره به این شیوه نوین کلاهبرداری گفت: پیش از این پلیس فتا کلاهبرداری با چنین ترفندهایی را به مردم و افراد تحصیل کرده گوشزد کرده بود اما متأسفانه باز هم به دلیل بی توجهی به این هشدارها ما شاهد وقوع چنین کلاهبرداری هایی هستیم. این معاونت اعلام کرد هیچ یک از سرویس دهندگان ایمیل برای تغییر و آپدیت سرورها و سرویس های خود از شما درخواست ارسال رمز نمی کنند؛ بنابراین شهروندان مراقب باشند تا فریب چنین کلاهبرداری هایی را نخورند./انتخاب