اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نسخه پرسپولیس را نپیچید، آقای عابدینی!


عابدینی می گوید هر مربی که در پنج هفته اول نتواند نیمی از امتیازات را جمع کند و مثلا 7 امتیاز به دست آورد باید عوض شود

تماشا: معرفی چند بازیکن پرسپولیس به عنوان بازیکنان کم کار و کم فروش، فرار به جلو به نظر می رسد. یک تمهید قدیمی برای اینکه هواداران کمی آرام بگیرند و به جای مربی و تیم، روی چند بازیکن زوم کنند.

کسی تردیدی ندارد که تیم پرسپولیس وحشتناک بازی می کند و در بازیکنانش تعصب و جنگندگی یک تیم معمولی هم دیده نمی شود اما اینکه گمان کنیم همه فاجعه کنونی را مسئولیت ناپذیری سه بازیکن رقم زده – اگر نخواهیم لفظ خیانت را به کار ببریم – خودفریبی است.

 این خود فریبی را یا باید حاصل مشاوره های عجیب و غریب مشاوران ناشناس آقای رویانیان دانست یا باید به حساب همان سناریویی گذاشت که قرار است در چند روز آینده مشکلات را پوشش دهد تا پرسپولیس بتواند روحیه نبرد در دربی را داشته باشد و از پیش بازنده نباشد.

شاید مدیریت باشگاه گمان می کند این از تنها گزینه های پیش رو بوده است. گزینه ای کم هزینه تر و زودبازدهتر از اینکه سرمربی تیم را پس از پنج هفته قربانی کنند. اگرچه یکی مثل امیر عابدینی می تواند نسخه شخصی اش را با طرح برکناری ژوزه ارائه کند.

عابدینی می گوید هر مربی که در پنج هفته اول نتواند نیمی از امتیازات را جمع کند و مثلا 7 امتیاز به دست آورد باید عوض شود. فرقی هم نمی کند مورینیو باشد، گواردیولا یا ویلاش یوآش. امیر عابدینی می گوید باید یک مربی ایرانی بر سر تیم گذاشت و خلاص اما او در نظر نمی گیرد که آنچه در پرسپولیس اتفاق افتاده، شباهتی با آنچه در رئال یا چلسی روی می دهد، ندارد.



ژوزه تیم بسته شده را تحویل گرفته و اگرچه در مقابل نتایج به دست آمده مسئول و پاسخگوست اما کسی نمی تواند منکر شود که این تیم بد بسته شده و بدون بدنسازی به میدان آمده است.

نه آقای رویانیان که از فوتبال شناخت مناسبی ندارند و نه هیچ کارشناس بزرگی نمی تواند پس از پنج هفته کار ژوزه را پایان یافته بداند و به او نمره بدهد. دنیزلی هم به ته خط رسیده و هیچ نام وسوسه کننده دیگری هم در میان نیست تا تصور کنیم بتمن وار خواهد آمد و گاتهام سیتی را نجات خواهد داد.

 اگر قرار است پرسپولیس را بر سر دو راهی ژوزه و یک مربی داخلی، یکی چون درخشان، استیلی یا هر کس دیگر ببینیم، حق داریم که بخواهیم به آینده امیدوار بمانیم، چند هفته دیگر به ژوزه فرصت بدهیم و فکر کنیم که ورق برمی گردد. اگر اعتقاد داریم ژوزه همچنان توانایی های کشف نشده ای دارد، این اطمینان را هم داریم که همه گزینه های داخلی امتحان خود را پس داده اند و در موردشان نمی شود رویا پردازی کرد.

 امیر عابدینی و سناریواش همان است که سال ها در پرسپولیس اکران شده. پرسپولیسی که حتی وقتی با پروین و ابراهیمی قهرمان می شد هم همه به چشم می دیدند که نان بازیکنان و هواداران و اتوریته تیمی اش را می خورد.

 همه می دیدند که تیم علی اصغری بازی می کند. عابدینی هم می دانست. عابدینی مدیر باهوشی است و همچنان حافظه ای قوی دارد و مطمئنا یادش نرفته که در آن روزها همه در خلوت منتقد پروین و مربیگری حجره ای اش بودو دلش پیش یک مربی بزرگ خارجی بود که بیاید و پرسپولیس را تکان بدهد. کاری که با استانکو تجربه اش کرده بود اما عابدینی سیاسی کار است و ترجیح می داد در شرایطی که فشار زیادی به او و باشگاه وارد می شد کسی چون پروین روی نیمکت باشد تا نگاه ها و فشارها را متوجه خود کند و بشود با پرسپولیس ادامه داد.

عابدینی با همین محافظه کاری ها، با پرسپولیس به افتخارات نیم بندی هم رسید اما وقتی که دعواها شروع شد و رفت، آنچه بر جا ماند، زمین سوخته بود. عابدینی حالا هم چنین مدلی را توصیه می کند. شوک دادن به تیم، آوردن یک مربی متوسط و رهایی از زیر فشار، دوتا برد و چندتا مساوی و خریدن زمان بیشتر برای تیم مدیریت.

رویانیان اگر می خواست تیمی در این حد داشته باشد دیگر نه نیازی به ریخت و پاش و کهکشان سازی داشت و نه به آوردن یکی چون ژوزه. او با دایی یا استیلی می توانست پرسپولیس را جمع کند اما اگر چیدن این تیم و آوردن این مربی جاه طلبانه بوده و یک مدیر بلندپرواز را نشان می دهد، نباید از او به این سرعت انتظار داشت که عقب نشینی کند.

رویانیان اگر همانطور که می گوید مدیریت بحران را بلد است باید بداند که نه انداختن سه بازیکن به زیر دست و پای هواداران در بلندمدت راهگشا خواهد بود و نه نسخه های بزن دررویی عابدینی و امثالهم. پرسپولیس رویانیانی حتی اگر دربی را ببازد می تواند به این فکر کند که بر آینده نگری بنا شده و فرصتی بیشتر می خواهد. رویانیان بیش از یک فصل را از دست رفته و فاجعه ای پشت سر گذاشته و حالا با پنج هفته نکبت بار نباید دست به تصمیمات انتحاری بزند. این را بعید است مشاوران مشکوک آقای مدیرعامل بتوانند به او بگویند.


ویدیو مرتبط :
واکنش عابدینی به قعرنشینی پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عابدینی: از کل فوتبال یواش یواش خداحافظی می کنم ؛ روح کار کردن را از من گرفته اند ؛ من مایه های حرکتی دنیزلی را در پرسپولیس دیدم



 

پرسپولیس , دنیزلی

 

نزدیک 4 ماه و نیم است که دارم نامه نگاری می کنم که این باشگاه منهدم می شود و از بین می رود. این مردم رشت و جوانان رشت و حتی استان علاقمندی به این تیم دارند.

به گزارش جام نیوز به نقل از پانا، امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش گیلان امروز از سمت خود استعفا کرد و دیگر روی صندلی مدیریت این باشگاه نخواهد نشست.

عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش گیلان از سمت خود استعفا کرد و امروز قرار است به صورت کتبی استعفای خود را به مسئولان استان گیلان تقدیم کند. این تصمیم به دلیل مشکلات مالی باشگاه داماش و برخی مسائل دیگر گرفته شد. عابدینی در خصوص استعفای خود از سمت مدیرعاملی داماش، باخت این تیم در آبادان، نابسامانی های مالی و مسائل دیگر حرف زده است.

* چه اتفاقی افتاد که به نفت آبادان باختید؟

- اتفاق خاصی نیافتاد ما بد بازی کردیم و باختیم. ما مستحق باخت بودیم و آنها استحقاق پیروزی داشتند. من نرفته بودم آبادان تا بازی را ببینم.

* چرا دلیل خاصی داشت؟

- نه. من احتمالا نه این سفر که نرفتم و نبودم، احتمالا از کل فوتبال باید یواش یواش خداحافظی کنیم.

* چرا به خاطر مشکلات مالی؟

- شرایط تیم ما دیگر جواب نمی دهد. شرایط باشگاه داری دیگر برای من جواب نمی دهد.

* یعنی تصمیمتان جدی است؟

- بله واقعا تصمیم گرفتم بروم. امروز یک نفر را منصوب می کنم تا کارها را پیگیری کند. من واگذار می کنم و می روم کنار.

* واقعا حیف است که یک مدیر فوتبالی از لیگ برتر حذف شود.

- حیف چه؟ حیف ما هستیم که از بین رفتیم. واقعا باورتان نمی شود که هیچ کس گوش نمی کند. نزدیک 4 ماه و نیم است که دارم نامه نگاری می کنم که این باشگاه منهدم می شود و از بین می رود. این مردم رشت و جوانان رشت و حتی استان علاقمندی به این تیم دارند. من نتوانستم یک اردو این تیم را ببرم. نتوانستم یک بازپروری روحی این تیم را بکنم. بالاخره چه توقعی می توانم داشته باشم؟ نیم فصل گذشت 10 ریال نتوانستیم به این بچه ها پول بدهیم.

* پس بیشتر مشکلات شما و دلیل استعفا به خاطر مشکلات مالی است؟

- مسائل مالی. مسائل دیگر مثلا دیگر اختیاری ندارم. مسئولیت دارم ولی اختیاری ندارم. پاسخگوی چیزهایی باید باشیم که اصلا نمی دانیم چی هست. فوتبال هیچی زندگی ما مختل شده و پاشیده. هیچ کس نیست که حاضر شود و بیاید بگوید چکار باید بکنیم. دست و بال ما را بستند بعد می گویند بجنگ. چطور بجنگیم؟ کسانی که متولی سیستم ما هستند دلشان می خواهد ما ببازیم. چیزهای عجیب و غریبی آدم احساس می کند.

* پس این شکست مقابل نفت قابل پیش بینی بود؟

- نه اگر ما می بردیم.به خاطر همت، غیرت و جوانمردی بچه ها و تارتار بود. به هرحال این طور نبود که من فکر کنم اینها را خوب تدارک کرده بودم، پول تزریق کرده بودم که اگر رفتند باختند مقصرند. نه.

* اوضاع این تیم چه می شود؟

- من امروز به مسئولان استان اعلام می کنم. هنوز کمکی نکردند. باشگاه ما جایی نمی رود و در استان می سپارم بماند. مسئولان استان اداره می کنند. تصمیم من قطعی است. واقعا خسته ام. روح کار کردن را از من گرفته اند. می روم تا استراحت کنم.

* با این شرایط تارتار می ماند؟

- تارتار می ماند. من هم آنچه ضرورت دارد برایش انجام دهم، می کنم تا به حق و حقوق خود برسد.

* پرسپولیس با دنیزلی هم باخت. نظرتان چیست؟

- مشکل پرسپولیس در این بود که آمده بودند، سرعت را با دستپاچگی قاطی کرده بودند. دنیزلی بنده خدا یک سری حرف ها و کارها را به اینها یاد داده اما اینها بد اجرا می کنند. بچه های پرسپولیس آمدند راه رفتن کبک یاد بگیرند راه رفتن کلاغ هم یادشان رفت. من مطمئنم پرسپولیس با این سرعتی که دارد عمل می کند اگر با دقت توام شود، یکی از تیم های خوب سرعتی کشور می شود. من مایه های حرکتی دنیزلی را در تیم دیدم. موفقیت این تیم را می شود امیدوار بود.