اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نسخه سفارشی از کارت گرافیک ایسوس


پس از عرضه نسخه Funders edition کارت گرافیک‌های سری GTX 1080 توسط شرکت Nvidia، حالا مهندسان ایسوس نسخه سفارشی GTX 1080 را با طراحی خاص و منحصر به فرد ایسوس معرفی کرده‌اند.

فارنت: پس از عرضه نسخه Funders edition کارت گرافیک‌های سری GTX 1080 توسط شرکت Nvidia، حالا مهندسان ایسوس نسخه سفارشی GTX 1080 را با طراحی خاص و منحصر به فرد ایسوس معرفی کرده‌اند.

ایسوس از کارت گرافیکی ROG STRIX GeForce GTX 1080 رونمایی کرد

کارت گرافیک ROG STRIX GeForce GTX 1080 ایسوس از جدیدترین تراشه گرافیکی Nvidia استفاده می کند که تا فرکانس بوست 1936 مگاهرتز قادر به خلق تصویر است. ایسوس در تولید کارت گرافیکی خود از فناوری Auto-Extreme به معنی خط تولید تمام اتوماتیک به همراه قطعات با کیفیت Super Alloy Power II استفاده می‌کند.

خنک‌کننده ویژه DirectCU III وظیفه دفع حرارت این تازه وارد قدرتمند را بر عهده دارد. در سری کارت گرافیک های ROG STRIX، کاربر همچنین می‌تواند نورپردازی دلخواه خود را در تمام طیف رنگی RGB شخصی‌سازی کند. در این سری، نرم افزار محبوب و پرکاربرد GPU Tweak II به همراه نرم افزار XSplit Gamecaster آماده یاری رساندن به گیمرهای عزیز است.

ایسوس از کارت گرافیکی ROG STRIX GeForce GTX 1080 رونمایی کرد

بازی در سکوت با خنک کننده اختصاصی DirectCU III

کارت گرافیک ROG STRIX GeForce GTX 1080 مجهز به خنک کننده DirectCU III است که هیت‌پایپ‌ها به صورت مستقیم با هسته GPU در تماس هستند. این امر منجر به دفع سریعتر حرارت و هدایت آن به لوله‌های حرارتی و رادیاتور آلومینیومی می‌شود و در این مدل خنک‌سازی نسبت به مدل مرجع بیش از 30 درصد بهتر عمل می‌کند.

3 فن ابداعی لبه‌دار ایسوس که به فناوری 0dB (به معنی سکوت مطلق) مجهز هستند، در زمان بیکاری یا دمای کمتر از 60 درجه، بی‌حرکت می‌شوند و خنک‌کننده به صورت Passive اقدام به خنک کردن کارت می‌کند. این عمل باعث افزایش عمر فن‌ها، کمترین میزان ورود گردو غبار به درون کارت گرافیک و امکان بازی در سکوت کامل را به کاربر می‌دهد. همچنین زمانی که فن‌ها در حال گردش هستند، جریان هوایی با فشار استاتیکی 105 درصدی تولید و به هیت‌سینک ها منتقل می‌شود، در نتیجه حرارت به راحتی دفع می گردد. طراحی خاص این فن‌ها باعث می شود تا 3 برابر صدای کمتری نسبت به مدل مرجع از فن ها شنیده شود.

در ادامه باید بدانید که ROG STRIX GeForce GTX 1080 از فناوری ASUS FanConnect برای مدیریت دما استفاده می‌کند. همانطور که می‌دانید، کارت گرافیک‌ها در هنگام بازی، به مراتب دمای بیشتری را نسبت به پردازنده اصلی سیستم تولید می کنند، اما دمای داخل سیستم بیشتر توسط دمای CPU ملاک قرار می‌گیرد که این امر منجر به ناکارآمدی خنک‌کننده کل سیستم می‌شود. ASUS FanConnect یک کانکتور 4 پین را به فن های اصلی سیستم متصل می کند تا دما و کارایی خنک کنندگی همه بخش های سیستم، با داده های دمایی بیشتر مدیریت شود.

این مدل دارای نور پردازی ASUS Aura RGB است که در هر دو طرف کارت گرافیک قابل مشاهده و تغییر است. این نور پردازی با 6 جلوه متفاوت نمایی زیبا به سیستم  شما می دهد. همچنین بخش هایی از کولر آن قابل جدا شدن است و کاربر می تواند به دلخواه خود با یک چاپ سه بعدی ظاهر کارت را به دلخواه تغییر دهد.

ایسوس از کارت گرافیکی ROG STRIX GeForce GTX 1080 رونمایی کرد

کیفیت بالا و ماندگاری طولانی

تمامی کارت گرافیک های ایسوس با فناوری Auto-Extreme طراحی و تولید می شوند. خط تولید تمام اتوماتیک و عدم دخالت انسان در پروسه تولید، درصد خطا را کاهش داده و قطعات با کیفیت و استاندارد Super Alloy Power II، تضمینی برای ماندگاری و طول عمر بالای کارت گرافیک است. قطعات این مدل با استاندارد Super Alloy Power II مصرف را تا 50 درصد، دمای تولید شده را تا 50 درصد و نویز تولید شده توسط چوک‌ها را تا 22 برابر نسبت به مدل مرجع کاهش و بهبود داده است.

ROG STRIX GeForce GTX 1080 توسط رابط HDMI با فناوری واقعیت مجازی سازگار است و گیمرها می‌توانند به راحتی هدست های واقعیت مجازی خود را از طریق پورت HDMI به کارت گرافیک متصل کرده و از تجربه شگفت‌انگیز واقعیت مجازی لذت ببرند.


ویدیو مرتبط :
آنباکسینگ کارت گرافیک ایسوس GTX 980 - نسخه طلایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه آپدیت درایورهای کارت گرافیک به منظور دستیابی به حداکثر قابلیتهای گیم



 

سیستم عامل, کارت گرافیک

یک درایور کارت گرافیک نرم افزاری است که به سیستم عامل و برنامه های شما امکان استفاده از سخت‌افزار گرافیک کامپیوترتان را می دهد. اگر شما بازیهای PC را انجام می دهید، لازم است تا درایورهای کارت گرافیکتان را به روز نگه دارید تا بهترین عملکرد را از سخت افزارتان کسب نمائید.

ما قبلاً به شما توصیه کرده‌ای که درایورهایتان مکرراً آپدیت نکنید - بیشتر درایورهای سخت‌افزار که با کامپیوتر شما یا Windows Update عرضه می شوند خوب هستند. با این حال، درایورهای کارت گرافیک برای سخت‌افزار گرافیک NVIDIA، AMD یاحتی اینتل شما یک استثناء بزرگ هستند.

عکس از: Carles Reig در فلیکر

چرا باید درایورهای کارت گرافیکتان را آپدیت کنید

آپدیتهای مادربورد، کارت صدا، و درایورهای شبکه کامپیوتر شما کلاً باعث افزایش سرعت نمی شوند. آنها اغلب باگهای نادر را رفع می کنند - و حتی ممکن است باگهای جدیدی را اضافه نمایند.

با این حال، این مورد برای درایورهای به روزرسانی شده کارت گرافیک شما، که با عنوان GPU یا کارت ویدئو شناخته می شوند، مطرح نمی باشد. NVIDIA و AMD هر دو متناوبا درایورهای گرافیکی منتشر می کنند که اغلب بهبودهای عملکردی عمده‌ای را در اختیار قرار می دهد، به ویژه برای بازیها جدیدتر. با توجه به اینکه اینتل با معماری گرافیک Haswell جدیدش نگاهی جدی به عملکرد گرافیک مجتمع می کند، اکنون عرضه آپدیتهای درایور ویدئویی رایجتری را نیز شروع کرده اند.

در اینجا اسنپشاتی از تازه ترین بسته درایور گرافیکی NVIDIA مشاهده می شود، که در ۵ فوریه ۲۰۱۳ عرضه می شود:

سیستم عامل, کارت گرافیک

این نوع از افزایش عملکردها در درایورهای گرافیک آپدیت شده نامعمول نیستند. با اینکه بازیهای جدیدتری مانند Far Cry 3 شاهد بهبودهای قابل توجهی بوده اند (تا ۳۸% بر ریو برخی سخت افزارها)، حتی بازیهای قدیمیتری مانند Skyrim و Starcraft II افزایش قابل توجهی در عملکرد را تجربه کرده اند.

NVIDIA ممکن است در بیان بهبود عملکردهایی که در اختیارتان قرار خواهد داد مبالغه آمیز عمل کند، و ممکن است این بر روی کارتهای گرافیک قدیمیتر به آن اندازه جدی نباشد. با این وجود، بهبودهای قابل توجهی رخ داده است. برخی از بازیهای جدیدتر ممکن است از اجرا با درایورهای گرافیکی بهینه سازی نشده و قدیمی نصب شده خودداری کنند.

البته اگر شما هرگز بازیهای PC را روی کامپیوترتان اجرا نمی کنید و اهمیتی به عملکرد گرافیک ۳D نمی دهید، واقعاً هیچ‌گاه نیازی به آپدیت درایورهای کارت گرافیکتان نخواهید داشت.

شناسایی کارت گرافیک شما
راههای مختلفی برای شناسایی سخت‌افزار کامپیوتر شما وجود دارد، از جمله برنامه های کامپیوتر اطلاعات سیستمی همچونSpeccy. با این حال، شما می توانید این اطلاعات را مستقیماً از Windows Device Manager دریافت کنید.

برای باز کردن Device Manager، روی کلید ویندوز کلیک کنید تا استارت منویتان باز شود، عبارت Device Manager را در منوی استارت تایپ کنید، و روی میانبر Device Manager کلیک کنید. (اگر شما از ویندوز ۸ استفاده می کنید، روی کلید ویندوز، عبارتDevice Manager را در صفحه Start تایپ کنید، طبقه بندی Settings را انتخاب نموده، و روی میانبر Device Manager کلیک کنید.)

سیستم عامل, کارت گرافیک

بخش آداپتور Display را بسط دهید تا تولیدکننده و مدل کارت گرافیک کامپیوترتان را مشاهده نمائید.

سیستم عامل, کارت گرافیک

اگر شما هم اینتل و هم NVIDIA را روی یک لپتاپ می بینید، لپتاپتان از تکنولوژی اپتیموس NVIDIA برای انتخاب تغییر هوشمندانه بین کارت گرافیکهای اینتل که برای عمر باتری بهتر است و گرافیک NVIDIA که برای عملکرد بهتر است استفاده می نماید. در این حالت، شما برای ارتقاء وضعیت بازیتان نیاز به آپدیت درایورهای NVIDIA نیاز خواهید داشت.

دریافت تازه ترین آپدیتها
برای برخی از انواع سخت‌افزار گرافیکی تعبیه شده در لپتاپها (که با عنوان GPUهای نوتبوک نیز شناخته می شوند)، ممکن است نتوانید درایورها را مستقیماً از سازنده بگیرید. شاید لازم باشد درایورهای به روز رسانی شده‌ای را از تولیدکننده لپتاپتان بگیرید، و ممکن است به طور منظم آپدیتها را عرضه نکند.

با این حال، شما عموما می توانید درایورهای گرافیکی به روزرسانی شده‌ای را از وبسایت تولدکننده سخت افزارتان دریافت کنید:

دانلود درایورهای گرافیک NVIDIA

دانلود درایورهای گرافیک AMD

دانلود درایورهای گرافیک اینتل

لازم خواهد بود تا مدل دقیق کارت گرافیک کامپیوترتان را، که در پنجره Device Manager نشان داده شده است، انتخاب کنید.

ممکن است برخی از تولیدکنندگان ابزارهای کاربردی بررسی کننده آپدیتی داشته باشند که به طور اتوماتیک ویرایشهای درایور گرافیکی جدید را چک می کند و درباره آنها به شما تذکر می دهد، همچون ابزار NVIDIA Update، که اگر سخت‌افزار گرافیکیNVIDIA دارید می توانید به آن از بخش کنترل پنل NVIDIA دسترسی یابید (مسیر Help > Update را طی کنید).

سیستم عامل, کارت گرافیک

اگر سخت‌افزار گرافیک قدیمی تری دارید، به خاطر داشته باشید که آن سخت‌افزار برای همیشه پشتیبانی نخواهد شد.تولیدکنندگان نهایتاً بهینه سازی و به روزرسانی سخت‌افزار قدیمی تر را متوقف می کنند. اگر سن سخت‌افزار گرافیکی شما پنج سال است، به احتمال بسیار زیاد درایورهای بهینه سازی شده برای آن دیگر عرضه نمی شوند. اینکه تا چه زمانی از سخت‌افزار شما پشتیبانی شود بستگی به تولید کننده اش دارد.
منبع:gooyait.com