اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نسخه دوم فیلم توهین آمیز به پیامبر (ص)


تهیه کننده این فیلم عمران فیراسات پاکستانی است، کسی که مرتد (سابقا مسلمان) بود و اکنون در اسپانیا زندگی می کند. فیراسات مدعی شده که قصد دارد فیلم "بیگناهی پیامبر" را با فیلم "زندگی محمد از دید یک مسلمان سابق" نمایش دهد.

شبکه ایران: بلژیک نگرانی خود را از ساخت فیلم موهن دیگری درباره اسلام با همکاری تری جونز -کشیش محرک قرآن سوزی- اعلام کرد.

به گزارش RT، تهیه کننده این فیلم عمران فیراسات پاکستانی است، کسی که مرتد (سابقا مسلمان) بود و اکنون در اسپانیا زندگی می کند. فیراسات مدعی شده که قصد دارد فیلم "بیگناهی پیامبر" را با فیلم "زندگی محمد از دید یک مسلمان سابق" نمایش دهد.

او در تریلر فیلمش اتهام های وقیحانه ای را نسبت به پیامبر اسلام مطرح کرده و از تری جونز به عنوان منبع الهام خود نام برده است.

قرار است این فیلم در 14 دسامبر در اینترنت منتشر شود و گفته می شود که فیلمی کاملا تحریک آمیز است. در همین باره پلیس بلژیک وضعیت هشدار را از حالت 2 به 3 ارتقا داده و وزیر کشور بلژیک نیز این افزایش تدابیر امنیتی را به دلیل "خطرات جدی" توجیه کرده است. پلیس بلژیک نیز از کنترل کامل سایت های مسلمانان و پیامک های آنها خبر داد.

گفتنی است که پس از نمایش فیلم بیگناهی مسلمانان، بلژیک مانند دیگر مناطق جهان و به ویژه جهان اسلام شاهد تظاهرات گسترده ای بود.


ویدیو مرتبط :
نقد فیلم معصومیت مسلمانان _ فیلم توهین آمیز به پیامبر اعظم (ص)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوگل تقاضای کاخ سفید برای حذف فیلم توهین آمیز را نپذیرفت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گوگل تقاضای کاخ سفید برای حذف فیلم توهین آمیز را نپذیرفت

این شرکت آمریکایی اضافه کرد: فیلتر این فیلم در تعدادی از کشورها نه به معنی پذیرش اعمال فشارهای سیاسی دولت آمریکا بلکه به دلیل شرایط آن کشورهاست. گوگل روز چهارشنبه گذشته هم اعلام کرد این فیلم تعارضی با مبانی و شرط های استفاده از یوتیوپ ندارد.شرکت گوگل مالک وب سایت یوتیوپ درخواست دولت آمریکا برای تجدیدنظر درباره باقی ماندن یک فیلم توهین آمیز به اسلام در این وب سایت را رد کرد اما گفت این فیلم را در برخی از کشورهای عربی و اسلامی فیلتر کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، شماری از مقامات کاخ سفید از شرکت گوگل خواسته بودند با تجدید نظر، این موضوع را بررسی کند که آیا این فیلم با شرط های استفاده از یوتیوپ همخوانی دارد یا خیر . واکنش گوگل به این درخواست منفی بود.

گوگل اعلام کرده است در هند و اندونزی علاوه بر مصر و لیبی، این فیلم در وب سایت یوتیوپ به دلیل "شرایط حساس در این کشورها"  فیلتر شده است.

این شرکت آمریکایی اضافه کرد:  فیلتر این فیلم در تعدادی از کشورها نه به معنی پذیرش اعمال فشارهای سیاسی دولت آمریکا بلکه به دلیل شرایط آن کشورهاست. گوگل روز چهارشنبه گذشته هم اعلام کرد این فیلم تعارضی با مبانی و شرط های استفاده از یوتیوپ ندارد.

مقامات ارشد آمریکایی و در راس آنها باراک اوباما رئیس جمهور و هیلاری کلینتون وزیرامور خارجه با انتقاد از این فیلم، هر گونه ارتباط با آن را رد کردند اما بر "آزادی ابراز نظر که توسط قانون اساسی آمریکا تضمین شده"، تاکید کردند.

مقامات آمریکایی همچنین گفته اند که دلیلی برای انجام خشونت و حمله به سفارتخانه های آمریکا نمی بینند.

در روز سه شنبه گذشته در حمله معترضین به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی، چهار دیپلمات این کشور از جمله سفیر آمریکا کشته شدند.

شماری از معترضین در یمن، مصر، سودان، تونس و لبنان هم در اعتراضات همراه با خشونت به فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام، کشته شدند./عصرایران