اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نزاع نیمه شب به قتل انجامید



نزاع نیمه شب به قتل انجامید

نزاع چند جوان که پس از مصرف مشروبات الکلی رخ داد با قتل جوان ۲۱ ساله ای پایان یافت.

به گزارش خراسان، ساعت 11:30 پنجشنبه گذشته، مأموران انتظامی در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، اعلام کردند جوان ۲۱ ساله ای در نزاع دسته جمعی و به ضرب چاقو کشته شده است.

در پی دریافت این خبر، بلافاصله قاضی علی موحدی راد به همراه عوامل بررسی صحنه جرم و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم محل درگیری واقع در منطقه التیمور مشهد شد. خون ریخته شده مقابل یک منزل مسکونی در پنجتن ۸۷ مشخص کرد که نزاع در این مکان رخ داده است؛ بنابراین بررسی های میدانی در این باره آغاز شد.

تحقیقات مقام قضایی بیانگر آن بود که ۴ یا ۵ جوان که حال طبیعی نیز نداشتند به دلیل نامعلومی با یکدیگر درگیر شده اند که در این میان جوان ۲۱ ساله ای به نام احمد با وارد آمدن ضربه چاقو مجروح و به بیمارستان شهید هاشمی نژاد منتقل شده است اما وی در اتاق عمل بیمارستان به دلیل شدت خونریزی ناشی از اصابت چاقو به قسمت پایین شکم جان خود را از دست داده است. گزارش خراسان حاکی است، قاضی ویژه قتل عمد پس از انجام بررسی های قضایی در بیمارستان، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد و بدین ترتیب تلاش مأموران انتظامی برای شناسایی و دستگیری عامل جنایت و شرکت کنندگان در نزاع منجر به قتل ادامه یافت. مأموران انتظامی که عملیات پلیسی خود را با نظارت مستقیم قاضی موحدی راد آغاز کرده بودند ساعاتی بعد موفق شدند ۲ تن از شرکت کنندگان در نزاع را دستگیر کنند.

متهمان این پرونده جنایی در اعترافات خود عنوان کردند قبل از درگیری به زمین های کشاورزی رفته بودیم که در آن جا مشروبات الکلی مصرف کردیم و پس از آن که به پنجتن ۸۷ آمدیم با یک مشاجره لفظی درگیری شروع شد. آن ها همچنین نوجوانی را به عنوان ضارب معرفی کردند. تحقیقات شبانه قاضی ویژه قتل عمد نشان داد نوجوان مورد ادعا حدود ۲۰ روز قبل از کانون اصلاح و تربیت آزاد شده بود؛ بنابراین وقتی مأموران برای دستگیری وی عازم محل زندگی اش شدند مشخص شد که متهم به قتل متواری شده است.

این گزارش حاکی است: به دستور مقام قضایی پدر و مادر این نوجوان به اتهام معاونت در فراری دادن متهم به قتل دستگیر شدند و تلاش مأموران برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده جنایی ادامه یافت./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
طنر نیمه تخصصی نیمه شب نامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نزاع خونین دو همسایه به قتل انجامید



اخبار حوادث - نزاع خونین دو همسایه به قتل انجامید

درگیری خونین دو همسایه تنها بر سر ریختن زباله در یكی از شهرستان‌های آذربایجان غربی به قتل انجامید.

آبان ماه امسال و به دنبال تماس‌های مردمی با مركز فوریت‌های پلیسی ١١٠ ماموران پلیس آگاهی در جریان وقوع یك فقره نزاع منجر به قتل در یكی از محله‌های شهرستان بوكان قرار گرفتند و تیمی از ماموران را برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام كردند.
پیكر بی‌جان و غرق خون مردی میانسال، افتاده در كنار جوی آب، نخستین صحنه‌یی بود كه پس از حضور ماموران در صحنه جرم دیده می‌شد. همزمان با آغاز تحقیقات ماموران از اهالی محل، تیمی از ماموران پزشكی قانونی انجام آزمایشات اولیه از جسد مقتول را در دستور كار خود قرار دادند كه در جریان آن مشخص شد مقتول، بر اثر ضربات متعدد جاقو جان خود را از دست داده است.
با صادر شدن دستور انتقال پیكر مقتول به پزشكی قانونی برای انجام تحقیقات بیشتر روند رسیدگی به پرونده وارد مسیر تازه‌یی شد.


این درحالی بود كه در بررسی‌های اولیه ماموران از اهالی محل مشخص شد كه مقتول در روز حادثه با یكی از همسایه‌های خود درگیری لفظی شدیدی داشته است. سرنخی مهم كه به سرعت تحقیقات را بر شناسایی هویت طرف دیگر درگیری متمركز ساخت و طولی نكشید كه پرده از راز این جنایت برداشته شد.


سرهنگ رسول نقی‌پور، رییس پلیس آگاهی آذربایجان غربی در تشریح روند رسیدگی به پرونده گفت: پس از تشكیل تیم پلیسی برای رسیدگی به پرونده به سرعت گروهی از ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند كه در جریان بازرسی صحنه جرم مشخص شد مقتول پس ازدرگیری با یكی از همسایه‌های خود به قتل رسیده است. به این ترتیب و پس از شناسایی منزل متهم و كسب مجوز از مراجع قضایی، دستگیری متهم در دستور كار پلیس قرار گرفت كه در جریان آن مشخص شد متهم مدتی است كه به یكی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی متواری شده است.


به این ترتیب تصویر چهره متهم به تمامی واحد‌های تابعه و استان‌های همجوار اعلام و تحقیقات گسترده فنی و پلیسی در جهت شناسایی و دستگیری قاتل متواری آغاز شد. به گفته سرهنگ نقی پور همزمان در تحقیقات ماموران از خانواده مقتول مشخص شد متهم به قتل، با هویت جعلی به شهرستان ملكان از توابع آذربایجان شرقی متواری شده است. به این ترتیب، شمارش معكوس دستگیری متهم آغاز شد. رییس پلیس آگاهی آذربایجان غربی در تشریح روند دستگیری متهم گفت: با اعزام پرسنل آگاهی بوكان به شهرستان ملكان و با انجام فعالیت‌های گسترده اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه قاتل متواری شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای انجام بازجویی‌ها به پلیس آگاهی منتقل شد. به گفته سرهنگ نقی پور متهم كه با هویت جعلی در یكی از كارگاه‌های ملكان مشغول بود پس از دستگیری و در جریان بازجویی‌ها به قتل همسایه خود اعتراف كرد و گفت: با مقتول بر سر ریختن آشغال‌های منزل‌شان در جلوی درب مشكل داشتم و روز حادثه نیز در مورد همین موضوع با هم درگیر شدیم. وقتی درگیری بالا گرفت كنترل خود را از دست دادم و با چاقویی كه همراه داشتم چند ضربه به او وارد كردم. بعد از دقایقی متوجه شدم او جان خود را از دست داده است. پس از آن دچار هراس شدم و با هویت جعلی در یك كارگاه مشغول به كار شدم و پس از مدتی از سوی ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدم.  با ثبت اعترافات متهم، پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

اخبار حوادث - اعتماد