اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نزاع خیابانی مسلحانه با یک کشته



اخبار,اخبار حوادث , نزاع خیابانی مسلحانه

 

اخبار حوادث - نزاع خیابانی مسلحانه با یک کشته

مرد مسلحی که همراه دوستانش در درگیری خیابانی یک جوان را با شلیک گلوله کشته و دیگری را زخمی کرده بود، همراه همدستانش تحت تعقیب کارآگاهان جنایی اداره پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت.

به گزارش جام جم، چند روز پیش مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان شهریار تماس گرفت و از درگیری خیابانی در فاز پنجم شهرک اندیشه خبر داد.

ماموران انتظامی با اعزام به محل و تحقیق از مردمی که شاهدان حادثه بودند، اطلاع یافتند نزاع میان دو گروه ازجوانان رخ داده و با بالا گرفتن این درگیری یکی از عوامل مسلح درگیری هنگام فرار به تیراندازی هایش ادامه داد و باعث زخمی شدن دو مرد جوان شده است.

ماموران انتظامی با اعزام به بیمارستان و تحقیق متوجه شدند یکی از افراد زخمی که جوان سی ساله ای بوده، به دلیل شدت خونریزی در بیمارستان فوت کرده است و زخمی دیگر برای ادامه درمان به بیمارستانی در تهران منتقل شده است.

با تشکیل پرونده، تحقیقات کارآگاهان جنایی برای دستگیری شرکت کنندگان در این درگیری خونین و شناسایی عامل جنایت آغاز شد تا این که یکی از متهمان تحت تعقیب پلیس در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

این متهم در بازجویی اولیه منکر حضور در نزاع خونین شد تا این که ماموران در بررسی از سوابق کیفری وی متوجه شدند او متهمی است که زمستان سال گذشته در پی درگیری خیابانی با یک جوان وی را بشدت زخمی کرده و ازمحل متواری شده و از همان موقع تحت تعقیب پلیس بوده که اکنون در جریان این درگیری جدید به دام افتاده است.

در ادامه متهم وقتی پی برد هویت واقعی اش از سوی پلیس شناسایی شده، به جرمش اعتراف کرد و گفت: سال گذشته به قصد انتقام از یک جوان با او درگیر شدم و پس از زخمی کردن وی زندگی پنهانی ام را شروع کردم. در این درگیری من فقط شاهد ماجرا بودم و در درگیری شرکت نکردم. دوستانم مقصران اصلی این حاثه هستند. یکی از آنها با برادر جوان کشته شده پیش از این اختلاف داشت و با او دعوا کرده بود و از آن موقع به بعد از وی کینه به دل گرفته بود. این حادثه را او و دوستانش رقم زدند.

بنابراین گزارش، در پی اعتراف متهم، او با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران روانه زندان شد. تحقیقات پلیس برای دستگیری عامل جنایت و دیگر شرکت کنندگان در این حادثه ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
نزاع خیابانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای پیچیده کشته شدن ۲جوان در نزاع خیابانی



ماجرای پیچیده کشته شدن ۲جوان در نزاع خیابانی

ماجرای کشته شدن ۲ جوان در یک نزاع خیابانی، با اعتراض اولیای دم یکی از کشته شدگان وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش خراسان، شب دوم مهر سال ۸۸ بعد از مجلس عروسی در یکی از مناطق بولوار توس مشهد بین چندین نفر نزاعی رخ داد. این درگیری با انگیزه اختلافات قبلی بین ۲ جوان آغاز شد و افراد دیگری نیز برای میانجیگری و یا شرکت در نزاع وارد ماجرا شدند که ناگهان برق چاقوها در تاریکی شب درخشید و پیکرهای خون آلود ۵ نفر روی زمین افتاد. 

۲تن از مجروحان این حادثه به دلیل شدت صدمات وارده جان باختند و ۳ تن دیگر نیز تحت مداوا قرار گرفتند. 

با گزارش ماجرای نزاع منجر به قتل، قاضی غلامحسین پرسا (قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) به همراه ماموران کلانتری آبکوه و عوامل بررسی صحنه جرم عازم محل درگیری و مرکز درمانی شد. بررسی های مقدماتی مقام قضایی بیانگر آن بود که نزاع به دلیل اختلاف و کینه قبلی بین ۲جوان رخ داده است که در این میان ۲ جوان ۲۰ و ۲۲ ساله بر اثر اصابت ضربه چاقو جان باخته اند. 

با توجه به اهمیت ماجرا، قاضی ویژه قتل عمد ضمن صدور دستورات ویژه ای برای شناسایی و دستگیری عاملان شرکت در نزاع دسته جمعی خود نیز به همراه گروهی از ماموران انتظامی به مکان های احتمالی اختفای متهمان عزیمت کرد. در این بازرسی ها که تا سپیده دم روز بعد به طول انجامید، ۷تن از متهمان این پرونده دستگیر شدند و به مقر پلیس انتقال یافتند. این گزارش حاکی است، یکی از مصدومان این حادثه در بازجویی ها گفت: از سر کار بر می گشتم که دیدم مردم جمع شده اند، به اتفاق دوستم که در آن منطقه سکونت دارد جلو رفتیم که ببینیم چه خبر است، در این لحظه دعوا شدت گرفت و یک نفر از آن ها با چاقو به گردنم زد. 

یکی دیگر از متهمان گفت: من قبلاً با یکی از افرادی که طی این نزاع کشته شدند دعوا کرده بودم، شب حادثه برای آشتی رفته بودیم که آن ها مرا کتک زدند، من فرار کردم می خواستم به منزل برادرم بروم که مرا تعقیب کردند و با چاقو به پشتم زدند. جوان ۲۰ساله دیگری که در این پرونده دستگیر شده بود، نیز گفت: قبول دارم که چاقو در دست داشتم، یکی از چاقوها مال خودم بود و دیگری را از «ر» (یکی دیگر از متهمان) بعد از آن که ضربه ای به «الف» زد گرفتم تا کس دیگری را نزند. چاقوها را هم بعد از نزاع در کنار پل اندیشه انداختم. 

پس از اعترافات متهمان و بازسازی صحنه جنایت، مشخص شد که فردی از گروه مقابل با ضربه چاقو کشته شده است اما در این درگیری، یکی از شرکت کنندگان در نزاع نیز با وارد آمدن ضربه ای از گروه خودی جان باخته است.با مشخص شدن این ماجرا، پرونده وارد مرحله جدیدی شد و با انتصاب قاضی پرسا به سمت معاون دادستان و سرپرست مجتمع قضایی شهیدباهنر، رسیدگی به این پرونده جنایی با توجه به اهمیت ماجرا به قاضی علی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد) سپرده شد. 

مقام قضایی نیز پس از برگزاری چندین جلسه بازپرسی، به یکی از متهمان این پرونده اتهام قتل عمدی را تفهیم کرد اما قاضی پرونده با صدور کیفرخواست کشته شدن جوانی از گروه خودی را «خطای محض» تشخیص داد.بنابراین گزارش، با ارسال پرونده جنایت در نزاع بعد از عروسی به دادگاه، اولیای دم به این مورد اعتراض کردند و آن را نیز قتل عمدی دانستند. بدین ترتیب پرونده شکل دیگری به خود گرفت و بررسی های مقامات قضایی درباره مرگ نفر دوم این پرونده آغاز شد تا مشخص شود که آیا وی بر اثر یک خطای محض کشته شده یا این که به عمد به قتل رسیده است.

سابقه خبر :

دوم مهر سال ۸۸ نزاعی در بولوار توس مشهد بین ۲گروه از جوانان محله بعد از یک مجلس عروسی رخ داد که در این میان ۲جوان با وارد آمدن ضربه چاقو کشته شدند.بررسی های مقامات قضایی مشخص کرد که جوانی با ضربه چاقوی گروه مقابل به قتل رسیده اما جوان دیگر با ضربه چاقوی گروه خودی جان باخته است.

قاضی موحدی راد که رسیدگی به پرونده های جنایی را به عهده دارد، مرگ نفر دوم را هنگام صدور کیفرخواست خطای محض تشخیص داد اما با ارسال این پرونده جنایی به دادگاه، اولیای دم به این مورد اعتراض کردند و خواستار رسیدگی پرونده از جنبه قتل عمدی شدند.بدین ترتیب این پرونده پیچیده جنایی، وارد مرحله جدیدی شد تا مقامات قضایی دادگاه کیفری استان خراسان رضوی گره از این پرونده بگشایند./خراسان