اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نزاع برسر محل چرای دام، قتلی را رقم زد



 

 

نزاع برسر محل چرای دام، قتلی را رقم زد

 

 

مردی كه به دلیل اختلاف برسرمحل چرای دام در یك نزاع، فردی را با سلاح گرم از پای درآورده بود، دستگیر شد.

ماموران انتظامی شهرستان ملایر در ظهر بیست و دوم مرداد ماه سال جاری از طریق دریافت پیام از مركز فوریت های پلیسی «۱۱۰» در جریان نزاع منجر به قتل در روستای «چشم پهن» قرار گرفتند.

با دریافت این خبر بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی ملایر برای تعیین صحت و سقم این گزارش به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل با جسد بی جان یكی از روستائیان مواجه شدند كه با شلیك گلوله ای از پای در آمده بود.

با تعیین صحت این گزارش، ماموران انتظامی ملایر مراتب را به كارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع و با حضور كارآگاهان در محل تحقیقات برای واكاوی زوایای پنهان این پرونده آغاز شد.

كارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند میان چند تن از روستاییان بر سر محل چرای دام اختلافی پیش آمده كه این اختلاف به درگیری مسلحانه منجر شد كه در این راستا كارآگاهان پلیس هفت تن از عاملان این نزاع منجر به قتل را شناسایی و دستگیر كردند.

همچنین ماموران در بازرسی از این افراد سه قبضه سلاح و مهمات كشف و ضبط كردند، با وجود این كه كارآگاهان پلیس آگاهی هفت تن از عاملان این نزاع را شناسایی و دستگیر كرده بودند، اما با تحقیقات بیشتر دریافتند كه متهم به قتل و عامل اصلی نزاع قبل از حضور ماموران پلیس از محل حادثه متواری شده بود.

به گزارش ایسنا، با كسب این خبر ماموران، شناسایی و دستگیری قاتل را در دستور كار خود قرار داده تا این كه با انجام اقدامات فنی و پلیسی سرانجام متهم به قتل متواری كه «عسگر» نام داشت را دستگیر كردند.

با وجود این كه متهم به قتل در اعتراف خود صراحتا به عمل مجرمانه اعتراف كرده بود، اما ماموران پلیس دریافتند كه قتل به وسیله سه قبضه سلاح مكشوفه در صحنه جرم رخ نداده است، به همین دلیل با بررسی تخصصی و وجود شواهد و قرائن اسلحه چهارم را كه متعلق به متهم بود را در مكانی دور پیدا كردند.

به گزارش ایسنا، متهم به همراه پرونده متشكله در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است..../خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
خوشه دهی قوی گندمی که قرار بود چرای دام شود (زبان آذری)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نزاع دسته‌جمعی دوست‌كشی را رقم زد



نزاع دسته‌جمعی دوست‌كشی را رقم زد

كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ دو برادری را كه متهم هستند در یك درگیری جوان دیگری را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده‌اند را دستگیر كردند.

در 21 شهریورماه سالجاری، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح در افسریه اعلام شد كه با حضور مأموران کلانتری در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی به نام «مصطفی» 22 ساله، در درگیری با یکی از دوستانش به نام «محمدعلی» 20 ساله به وسیله ضربات چاقو مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

فرد مضروب قبل از انتقال به اتاق عمل، فرد ضارب را به ماموران معرفی و عنوان كرد که توسط یکی از دوستانش به نام «محمدعلی» مضروب شده اما پس از انتقال به اتاق عمل و با وجود انجام اقدامات درمانی به علت شدت جراحات فوت كرد كه با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره دهم و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اقدام به شناسایی و دستگیری شرکت‌کنندگان در نزاع و درگیری کرده و تعدادی از دوستان متهم به قتل و مقتول حاضر در صحنه درگیری را دستگیر کردند كه همزمان برادر دیگر متهم به نام «مهدی» نیز که اقدام به فراری دادن برادران خود به اسامی «سعید» و «محمدعلی» کرده بود نیز با دستور قضایی دستگیر و به اداره دهم انتقال داده شد.

در شرایطی که تحقیقات از افراد شرکت‌کننده در نزاع و درگیری، همگی نشان از ارتکاب جنایت توسط محمدعلی داشت، کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به متواری‌بودن متهمان پرونده با استفاده از شیوه و شگردهای روانشناسی و مذاکرات پیاپی با خانواده متهمان، اعضای خانواده آنان را به همکاری با پلیس و معرفی وی ترغیب و تشویق کرده و نهایتا هر دو متهم (سعید و محمدعلی) با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی خود را معرفی كرد.

در تحقیقات مقدماتی «محمدعلی» در اعترافات خود عنوان كرد كه در خانه نشسته بودم که برادر کوچکترم (سعید) وارد خانه شد و در حالی که گریه می‌کرد عنوان كرد که دو نفر از دوستانم به اسامی مصطفی (مقتول) و مسعود، با دو تن از دوستانش درگیر شده و زمانی که وی به آنان (مصطفی و مسعود) اعتراض کرده، چند کشیده نیز به صورت او زده‌اند و از آنجائی که من با مصطفی و مسعود، دوستان صمیمی بودیم، از شنیدن این موضوع بسیار ناراحت شدم و بلافاصله به همراه برادرم به در منزل مصطفی مراجعه کرده و به علت دعوای مصطفی و مسعود با برادرم، با آنان مشاجره کردم که ناگهان با یکدیگر درگیر شدیم، در زمان درگیری مصطفی یک چاقو از جیب خود خارج کرد و مسعود نیز یک چاقو و یک میله‌آهنی برداشت و من نیز به خاطر دفاع از خودم با چاقو چند ضربه به مصطفی زده و از محل متواری شدم و در زمان فرار در وسط کوچه زمین خوردم و چاقو از دستم افتاد كه برادرم جلوی مصطفی آمد تا مرا نزند که مصطفی با چاقو چند ضربه به دست سعید زد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت و اعترافات شهود درباره نقش دو برادر در درگیری منجر به جنایت، هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند./ایسنا