اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ 300 هزار تومانی کرایه در مازندران!


یک شهروند چالوسی گفت: وز قبل می بایست به مرکز استان می رفتن تا در دادگاه تجدید نظر حضور می یافیتم اما برخی رانندگان، نرخ کرایه چالوس تا ساری را 300 هزار تومان عنوان می کردند، درحالیکه نرخ کرایه این مسیر در روزهای عادی 12 هزار تومان است.

خبرگزاری مهر: قطع مکرر و طولانی مدت برق در غرب مازندران، سبب قطع آب آشامیدنی اهالی مناطق مختلف غرب مازندران از جمله تنکابن، رامسر، عباس آباد و مناطقی از نوشهر و چالوس شده است.

این درحالیست که با گذشت چهار روز، هنوز برخی از راههای دسترسی شهری و روستایی در غرب مازندران بازگشایی نشده است و اهالی این مناطق با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

قطع چهار روزه برق

مروی شهروند تنکابنی افزود: برق خیابان کشاورز این شهر سه روز مدام قطع بود و شامگاه دوشنبه وصل شد که بعد از ساعتی پس از شنیدن صدای مهیب و سوختن ترانس دوباره قطع شد.

وی اظهار داشت: به دلیل سرمای شدید هوا و نامناسب بودن امکانات گرمایشی اهالی منطقه در روزهای گذشته شرایط بحرانی و بدی را پشت سر گذاشته اند.

یکی شهروند رامسری نیزی با انتقاد از وضعیت امدادرسانی به منطقه گفت: چهار روز در محاصره برف قرار گرفته ایم و در خانه هایمان زمینگر شده ایم، این درحالیست که بسیاری از فروشگاههای منطقه تعطیل است و برای تامین مایحتاج با مشکل مواجه هستیم.

روند کند امدادرسانی

اسدی یادآورشد: چگونه ستاد بحران استان برای شرایط بحرانی پیش بینی لازم را ندارد و با یک برف تمامی، تاسیسات و شبکه ها به هم می ریزد.

این شهروند بیان داشت: به دلیل پاکسازی نشدن معابر و خیابانها، دسترسی ما به مراکز درمانی و بیمارستان بسیار سخت است و مجبوریم هزینه های سنگینی را پرداخت داشته باشیم.

یک شهروند چالوسی نیز با بیان اینکه در روزهای اخیر به دلیل شرایط نامناسب وضعیت راهها، شبکه حمل و نقل عمومی منطقه با حالت تعطیبلی درآمده بود.

نرخ 300 هزار تومانی کرایه و گرانی مایحتاج

اکبری ادامه داد: روز قبل می بایست به مرکز استان می رفتن تا در دادگاه تجدید نظر حضور می یافیتم اما برخی رانندگان، نرخ کرایه چالوس تا ساری را 300 هزار تومان عنوان می کردند، درحالیکه نرخ کرایه این مسیر در روزهای عادی 12 هزار تومان است.

قطع برق و آب شرب در نواحی غرب مازندران، سبب افزایش نرخ آب معدنی در این منطقه نیز شده است و به گفته برخی شهروندان، هر بسته آب معدنی بین شش تا 12 هزار تومان به فروش می رسد.

نواحی از رامسر و تنکابن برقدار شدند

مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برق شهرستان رامسر که تا دیروز قطع بود در 95 درصد مناطق برقرار شده است و حدود 80 درصد برق شهرستان تنکابن نیز به مدار بازگشته است.

هادی خنجری افزود: وقتی برق وصل باشد، شبکه آبرسانی نیز به مدار باز بر می گردد، و قطعی برق دلیل اصلی اختلال در سیستم آبرسانی بوده است و طبیعتا با بازگشت برق به مدار، نانواییها نیز فعال می شوند و نان و مواد غذایی مردم تامین خواهد شد.

ارسال ماشین آلات نیاز اساسی است

وی درباره نیازهای اصلی مناطق بحران زده گفت: نیاز اول ماشین آلات سنگین است که امیدواریم بزودی از استانهای دیگر ارسال شود تا در بسرعت پاکسازی شهرهای ساحلی تنکابن، عباس آباد و رامسر را شروع کنیم و به مناطق بالادست دسترسی پیدا کنیم.

فرماندار نوشهر نیز گفت: مجموعه برق روستای چلک، کهنه سرا و دزدک تا شامگاه دوشنبه به دلیل مسدود بودن یک راه فرعی قطع بود که یک لودر برای بازگشایی این مسیر تخصیص داده شده است.

محمد علی قمی اویلی افزود: امدادرسانی برای تامین نان و آب آشامیدنی توسط هلال احمر و بسیج انجام شد و دستگاههای خدمات رسان بویژه در بخش گاز، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی یادآورشد: در روز گذشته با همکاری نیروی دریایی و سپاه اقدام به جابجایی رایگان مسافران شده است و حدود دو هزار نفر جابجا شده است.

استاندار مازندران گفت: از کنترل و مدیریت بحران در زمینه ی بارش سنگین برف در شهرستان رامسر، بسیار راضی هستم و الحمدالله خوب عمل شده است.

زیرساختهای ضعیف غرب مازندران

ربیع فلاح جلودار در جلسه مدیریت بحران رامسر ضمن تقدیر از همت مسوولین این شهرستان، از جمله امام جمعه ی شهرستان، فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی، با بیان این که مشکلات ایجاد شده ی ناشی از بارش سنگین برف به دلیل زیرساخت های این منطقه است، خاطر نشان ساخت: باید زیر ساخت ها را به گونه ای بسازیم تا در مقابل بحران های بزرگتر هم ایستادگی کنیم.

استاندار با اشاره به این که بخش اعظم مشکلات بوجود آمده به خاطر مشکلات ناشی از راه هاست که زمینه بروز دیگر مسایل را بوجود آورده، یاد آور شد: جاری بودن گاز در منطقه موجب شد تا مشکلات بوجود آمده حادتر نگردد.

فلاح بر برآورد خسارات کشاورزی منطقه تاکید کرد و گفت: در آینده نزدیک باید اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در استان، ضمن تقدیر از حضور ائمه جمعه در کلیه مراحل مدیریت بحران در غرب استان، افزود: هم امام جمعه رامسر و هم امام جمعه تنکابن، طی این دو روز حضور ارزشمندی داشتند و تاکیدات و تذکرات آنان برای ما دلگرم کننده بود.


ویدیو مرتبط :
ماجرای کرایه ماشین های لوکس میلیارد تومانی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ازدواج 300 هزار تومانی می‌آید



 

 

ازدواج

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته وزارت کشور، طرح آسان‌سازی ازدواج را در دست اجرا دارد؛ به طوری که افراد می‌توانند تنها با پرداخت 300 هزار تومان مراسم ازدواج خود را برگزار کنند.

به‌گزارش مهر، علیرضا افشار افزود: این خدمات شامل آرایشگاه عروس و داماد، کرایه خودرو عروس، فیلمبرداری، سالن پذیرایی و سرو میوه و شیرینی بوده که توسط بنیاد ازدواج آسان ارائه می‌شود و به طور میانگین تاکنون 90 هزار زوج این خدمات را دریافت کرده‌اند.

افشار اظهار داشت: در این طرح، جهیزیه عروس خانم هم با مبلغی در حدود 700 هزار تومان در اختیار زوج قرار گرفته و در مجموع آنها با یک میلیون تومان که تمامی آن هم در قالب یک وام قرض‌الحسنه ارائه شده می‌توانند ازدواج کرده و زندگی خود را تشکیل دهند.

معاون اجتماعی وزیر کشور با اشاره به لزوم آموزش و اهمیت آن در بدو ازدواج تاکید کرد: علاوه بر خدمات مادی بحث خدمات توجیهی و فرهنگی نیز دارد، چرا که یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج مراسمات دست و پاگیر است و هم‌اکنون در حال توسعه آن در کل کشور هستیم.وی افزود: بحث آموزش بسیار موثر است که در ضرورت ازدواج آسان ساماندهی دفاتر مشاوره برای کاهش طلاق باید در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد که در هفت محور در حال ساماندهی هستیم..../تحلیل:عصرایران